۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶

شکست تلاش برای منفجر کردن دکل‌ برق

نیروهای امنیتی مصر صبح روز یکشنبه با کمک مردم موفق شدند توطئه برای منفجر کردن شماری از دکل های برق فشار قوی را در مرکز توزیع برق الهرم در استان الجیزه خنثی کنند.
کد خبر : ۱۷۰۲۷۷
صراط: نیروهای امنیتی مصر صبح روز یکشنبه با کمک مردم موفق شدند توطئه برای منفجر کردن شماری از دکل های برق فشار قوی را در مرکز توزیع برق الهرم در استان الجیزه خنثی کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت کشور مصر اعلام کرد نیروهای امنیتی وابسته به این وزارتخانه صبح روز یکشنبه با کمک مردم موفق شدند توطئه برای منفجر کردن شماری از دکل های برق فشار قوی را در مرکز توزیع برق الهرم در استان الجیزه خنثی کنند.

 وزارت کشور مصر در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت نیروهای امنیتی موفق شدند «کریم عادل رشاد عبدالحمید» دانشجوی دانشکده مهندسی دانشگاه الازهر و عضو گروه اخوان المسلمین و همچنین «محمد ثروت السعید محمد صیدلی» را هنگام کار گذشتن چهار بمب در زیر یک دکل برق فشار قوی در مرکز توزیع برق الهرم بازداشت کنند.

این وزارتخانه اعلام کرد کارشناسانش موفق شده اند بمب های کار گذاشته شده را خنثی کنند. این بمب ها به تلفن همراه متصل شده بود.

نیروهای امنیتی مصر همچنین با جستجو در منطقه، پنج بمب مشابه دیگر را قبل از آن که منفجر شوند خنثی کردند. این بمب ها دکل‌های برق فشارقوی را هدف قرار داده بودند که برق مورد نیاز مناطق الهرم ٍٍ، فیصل ، ابوالنمرس ، الحومدیه و منیل شیحه را تامین می کنند.

در بیانیه وزارت کشور مصر آمده است، این وزارتخانه این اقدام تروریستی بزدلانه را که نشان دهنده سطح انحطاط اخلاقی گروه تروریستی اخوان المسلمین است محکوم می کند.