۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۲

یک تکذیبیه رسانه دولتی تکذیب شد

احسان کمالی از عکاسان خبری خراسان شمالی که در برخی رسانه‌های دولتی نامش به عنوان معترض به درج امضاء مخالفان بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران آورده شده است گفت: من هنوز هم مخالف تشکیل انجمن صنفی روزنامه نگاران هستم.
کد خبر : ۱۷۰۴۶۵

صراط: احسان کمالی اظهار کرد: صبح امروز یک خبرگزاری دولتی تماسی با بنده داشت و در این گفت وگو به گونه ای فضا و موضوع را عنوان کرد که نامه ای جدید با مضمون جدید تنظیم شده و نام بنده در آن ذکر شده که بنده نیز ابراز بی اطلاعی از این موضوع کردم .

کمالی افزود: جالب است بعد از پایان تماس ایشان و مطالعه خبر درج شده در این خبرگزاری متوجه شدم این همان نامه ای است که من کاملا در جریان آن بوده ام و به دلیل اینکه در اوج مشغله کاری با من تماس گرفته شد و مطالب گونه ای بیان شد که در ذهن من نامه ای جدید به جز آن نامه تداعی اما پس از مطالعه متن مذکور بلافاصله خواستار حذف نامم شد.

وی گفت: بنده هیچ مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی دولت نداشته ام و نمی دانم چگونه این خبر گزاری چنین خبری را از قول من درج کرده است.

کمالی تصریح کرد:  به درج خبر در خبرگزاری اعتراض کردم مسئول این خبرگزاری بهانه آورد که سایت خراب است وبعدازظهر این خبر را حذف می کند.

کمالی گفت: 10دقیقه بعد مسئول ایسنا پیامکی به بنده زد که صدای من را ضبط کرده ، جدای اینکه من قبلا هم توضیح دادم که منظور ایشان را اشتباه متوجه شدم و از ایشان هم خواستم نام من را درج نکند که متاسفانه این اقدام را انجام داد .

وی تصریح کرد: این حرکت را حرکتی بی شرمانه می دانم که یک خبرنگار به عنوان دوست با من تماس بگیرد ، صدای من را ضبط کند و سپس بر خلاف خواسته من نام من را در خبری بیاورد و از قول من اهداف سیاسی خود را برای بازگشایی انجمنی که از لحاظ قانونی منحل شده، پیگیری کند، نتیجه حرکاتی این چنینی چیزی به جز از بین رفتن اعتماد به خبرنگاران در جامعه نیست .

وی افزود: البته اشتباه از خود بنده بود که به خبرنگار بی اخلاق اعتماد کرده و تقاضا نکردم متن دقیق خبر را بخواند و متاسفانه متن درج شده به هیچ وجه مورد تائید من نیست  و خیلی جالب است که وقتی متنی را که نمی خواهم نامم در آن باشد را رسانه ای می کنند و بر آن اصرار هم می کنند ، من مدت زیادی است با خبرنگاران و عکاسان در سطح ملی دوستی و آشنایی دارم  و این حرکت را لکه سیاهی در تمام این دوستی ها و کار حرفه ای می دانم.

این عکاس خبری گفت: شایسته نیست اهالی رسانه برای رسیدن به اهداف جناحی خود دست به چنین اقداماتی بزنند و پس از مطالعه خبر مذکور از ایشان خواهان حذف نامم شدم ایشان این اقدام را باید انجام می دادند.

کمالی تاکید کرد: فردی که با بنده مصاحبه کرده است، موضوع را به گونه ای فریبکارانه مطرح کرد و از نامه ای جدید یاد کرد که من ضمن اینکه  از آن نامه جدید و خیالی مطلع نبودم آن  را تکذیب کردم.


منبع: تسنیم