۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

۲ کشته در درگیری‌های سین کیانگ چین

رسانه‌های خبری چین امروز از کشته شدن ۲ نفر در آخرین درگیری‌ها و حملات افراد مسلح در منطقه ناآرام سین کیانگ در غرب این کشور خبر دادند.
کد خبر : ۱۷۰۸۳۱
صراط: رسانه‌های خبری چین امروز از کشته شدن ۲ نفر در آخرین درگیری‌ها و حملات افراد مسلح در منطقه ناآرام سین کیانگ در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، رسانه‌های خبری چین امروز (چهارشنبه) از کشته شدن 2 نفر در آخرین  درگیری‌ها و حملات افراد مسلح در منطقه ناآرام سین کیانگ در غرب این کشور خبر دادند.

در جریان این درگیری، نیروهای پلیس چین به سمت یک فرد مسلح که یک افسر پلیس را به ضرب گلوله کشته بود، تیراندازی کردند و وی را از پا درآوردند.

این مظنون دوشنبه شب از سلاح نامعلومی برای تیراندازی به یک افسر نظامی در شهر اورومچی استفاده کرده بود و پلیس با حضور در محل این حادثه به سمت وی تیراندازی کرد. در این گزارش به قومیت فرد ضارب اشاره‌ای  نشده است.

استان غربی سین‌کیانگ موطن اصلی مسلمانان این کشور است، طبق برخی اخبار و گزارش‌های منتشره، ساکنان مسلمان این منطقه که اغلب از قوم "اویغور" هستند تحت فشار دولت مرکزی بوده و پکن محدودیت‌هایی بر فرهنگ و مذهب مردمان این منطقه اعمال داشته است؛ این در حالی است که خشونت‌ها در این استان غربی در سال گذشته بیش از 100 کشته بر جای گذاشت.

پیش از این نیز در یکی از مرگبارترین خشونت‌های اخیر در این منطقه افراد مسلح به یک ایستگاه راه‌آهن در شهر کونمینگ در جنوب غربی چین حمله کردند که درپی آن 33 نفر کشته شدند. در این حمله که با استفاده از سلاح‌های سردی همچون چاقو و قمه انجام شد، 29 شهروند غیرنظامی و 4 مهاجم کشته شدند.


منبع: تسنیم