۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
سید حسن نصرالله:

اسرائیل در محاسبات خود به گزینه جنگ فکر نمی‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی امروز خود اعلام کرد که مقاومت قوی است است و برای حمایت از مردم خود باقی خواهد ماند و اسرائیل نیز می‌داند که مقاومت قوی تر شده است از همین روی در محاسبات خود به گزینه جنگ فکر نمی‌کند.
کد خبر : ۱۷۱۷۲۶
صراط: به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی قبل به مناسبت افتتاحیه همایش فرهنگی- ادبی در "جبل عامل" در بیروت از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد که مهمترین محورهای آن در ذیل آمده است:

-همه افکار، اطلاعات و تجربیات از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد و اطلاعات و تجربیات از طریق وسایل ارتباطی تا روز قیامت به دیگران منتقل خواهد شد.

- ادبیات و شعر بخشی از قدرت و سلاح هر ملتی به شمار می رود.

-در طول تاریخ موارد زیادی سراغ داریم که شاعران و سخنوران به علت قصیده یا سخنی که گفته اند به زندان افتاده یا به دار آویخته شده اند.

- از نشانه های خلقت خداوند تنوع و تعدد زبان ها است و از زمان قدیم تاکنون هزاران زبان وجود دارد.

- خداوند زبان عربی را برای کتاب آسمانی خود انتخاب کرد و از جمله مسئولیت های امروز ما پاسداری از زبان عربی و دفاع از آن است.

-علما و فقها و شعرای این منطقه همچنین به تحولات و رویدادهای منطقه و خارج از منطقه واکنش نشان داده اند و در پاسداری از زبان عربی نقشی تاثیرگذار داشته اند.

-اکثر علما و فقهای منطقه جبل عامل،‌ شاعر هم بوده اند و سخنان آنان تاثیر زیادی بر فرهنگ طوایف مختلف در این منطقه داشته است.

-علمای جبل عامل در گذشته حتی مدارس و خانه های را به مرکزا آموزش زبان عربی تبدیل کرده بودند تا نسل ها بتوانند از این زبان در مقابله با بی سوادی و جهل حمایت کنند.

-علمای جبل عامل نقش اساسی در مقابله با استعمار خارجی داشتند.

-مقاومت امروز در امتداد تاریخ جبل عامل و نسل های گذشته قرار دارد.

-جبل عامل از ابتدا برای دفاع از مقدسات و مقابله با طرح رژیم صهیونیستی، تقسیم و فتنه با همه پیشگامان و طلایه داران امت بود.

-ما از آن بزرگان و آن نسل ها این فرهنگ را به ارث می بریم و آنچه که از انجمن فرهنگی و ادبی جبل عامل انتظار داریم این است که چنین میراثی را حفظ کند و آن را به اهالی جبل عامل و نسل های کنونی و آینده ارائه کند.

-کتاب ها و مولفات علما و فقهای جبل عامل به علت استدلال محکم و زبان شیوا و بلیغ در حوزه های علمیه و مراکز دینی به ویژه مراکز دینی شیعه طرفداران زیادی داشته و ماندگار شده اند.

-برخی ها هنوز از خطر طرح صهیونیستی غافل هستند. گفتگو درباره مقاومت هیچ ارتباطی به سوریه و یا جنگ 33 روزه سال 2006 ندارد بلکه این جدال از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی مقاومت وجود داشته است.

-این جدال به گروه خاص و شخص خاص و طایفه خاصی مربوط نبوده است و این جدال حتی قبل از امام موسی صدر و قبل از تشکل حزب الله و بعد از آن وجود داشته است.

-برخی تلاش می کنند تهدید صهیونیسم برای امت اسلامی را کوچک جلوه دهند که این کار آنان اشتباهی بزرگ است. تنها راه مقابله با این تهدید بزرگ، مقاومت و فداکاری است.

- از سال 1948 مقاومت در لبنان وجود دارد اما برخی مردم این را نمی دانند و از سال 1948 ساکنان جنوب لبنان به دلیل اختلافات طایفه ای در معرض قتل و تجاوزات اسرائیلی قرار دارند.

-مقاومت محکم است و برای حمایت از مردمش باقی خواهد ماند و اسرائیل نیز می داند که مقاومت قوی تر شده است از همین روی در محاسبات خود به گزینه جنگ فکر نمی کند.

-تاکید می کنم که مقاومت امروز قوی تر شده است و نسبت به توانایی های آن در جنگ 2006 قدرتمندتر است.

-مشکلی که با ما بر سر مساله سوریه وجود دارد مواضع سیاسی ماست نه دخالت نظامی ما که پس از دخالت همگان در سوریه صورت گرفته است.

-وقتی که گروه های مسلح سوری در مسافت 200 متری مقام السیده زینب(س) قرار دارند طبیعی است که این مقام مقدس دفاع می کنیم و وارد عمل می شویم.

-به سوریه رفتیم تا از مقام حضرت زینب(س) که از نوادگان نبی اسلام و مورد احترام همه مسلمانان است، دفاع کنیم.

 -آنچه در سوریه می گذرد عبور از مرحله مطالبات و اصلاحات به جریان تکفیری است.

- از کسانی که خواستار خروج ما از سوریه هستند می خواهم که در مواضع خود تجدید نظر کنند.

-به همه لبنانی های می گویم، اگر تروریسم تکفیری در سوریه پیروز شود تنها حزب الله تهدید نمی شود بلکه کل منطقه در معرض خطر قرار می گیرد.

- ما در لبنان از جمله کسانی هستیم که بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر آن اصرار داریم و هیچ قصد و یا هدفی برای حذف کسی یا رقیب سیاسی نداریم.


منبع: تسنیم