۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

محموله 22 تني مواد منفجره در آستانه انتخابات افغانستان

نیروهای پلیس افغانستان یک محموله 22 تنی مواد منفجره را چهار روز قبل از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور، کشف و ضبط کردند.
کد خبر : ۱۷۱۹۳۴
صراط: نیروهای پلیس افغانستان یک محموله 22 تنی مواد منفجره را چهار روز قبل از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور، کشف و ضبط کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، مقامات افغان اعلام کردند این محموله برای استفاده در بمب گذاریها وارد این کشور شده است. گروه طالبان نیز تهدید کرده است حملاتی را در آستانه برگزاری انتخابات این کشور انجام خواهد داد.
این محموله در دهها جعبه پلاستیکی در استان تخار و هنگام عملیات بازرسی نیروهای پلیس این کشور برای حفاظت از کاندیداها، دست اندرکاران و رای دهندگان افغان، کشف شده است.
وزارت کشور افغانستان روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این محموله بیست و دو تُنی در شهر «تالقان» مرکز استان تخار کشف شده که معمولا برای ساخت بمب‌های کنار جاده‌ای کاربرد دارد.
به گفته یک سخنگوی وزارت کشور افغانستان تحقیقات درباره اینکه این محموله چگونه به این کشور وارد شده است، ادامه دارد.
دولت افغانستان قول داده است غلیرغم خروج تدریجی نیروهای آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از این کشور، امنیت انتخابات را تامین خواهدکرد.
نیروهای پلیس ملی و ارتش این کشور امنیت انتخابات را تامین خواهند کرد این در حالی است که نیروهای خارجی در افغانستان نیز اعلام کرده اند در صورت لزوم به نیروهای افغان کمک خواهند کرد.