۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳

«لؤلؤه» به «التحریر»ی دیگر بدل شده است

کد خبر : ۱۷۱۹۵
حادثه حمله تانک ها و نفربرهای زرهی ارتش بحرین به شهروندان این کشور در رسانه های جهان، بازتاب ویژه ای داشت، زیرا این حمله ساعاتی پیش از وقوع، دهان به دهان گشته بود، ولی مردم از وسعت خشونت ارتش بحرین تا این اندازه خبر نداشتند.
 
به گزارش صراط نيوز به نقل از تابناک، مشاهدات میدانی، نشان می دهد، از روز سه شنبه، وزارت کشور بحرین اقدام به شناسایی همه شهروندان کشورهای دیگر، به ویژه ایرانی ها کرده بوده و از آنها خواسته است تا از کشور بیرون روند، هرچند به مدت چند روز.

افزون بر آن، ارتش بحرین و نیروهای امنیتی با کنترل همه بزرگراه های این کشور به ویژه بزرگراهی که این کشور را به عربستان متصل می کند، اقدام به بررسی دقیق ورود و خروج مسافران و رفت و آمد خودروها در این کشور کرده است. قطع ارتباطات تلفن های همراه از دیگر اقدامات پلیس امنیتی در این کشور بود.
 
احتمال سرکوب شدید تظاهرات کنندگان در منامه، دهان به دهان می گردد، ولی در همین حال گفته شده که ارتش تنها اجانب (خارجی ها) را هدف قرار می دهد. دستگیری خبرنگاران از دیگر اقدامات پلیس امنیتی منامه بود، این اقدام درپی حضور برخی خبرنگاران از طریق عربستان در بحرین صورت گرفت و گفته شده که بیش از بیست خبرنگار در پوشش توریست (زایر) به منامه وارد شده اند و بیش از صد نفر از مسافران ورودی از عربستان به بهانه احتمال خبرنگار بودن در آغاز ورود به خاک بحرین دستگیر و تحت کنترل پلیس امنیتی هستند.
 

بر پایه این گزارش، مردم بحرین از گفت وگو با خبرنگاران و حتی از گفت وگوهای تلفنی وحشت دارند، زیرا در منامه شایع شده که همه کسانی که با خبرنگاران گفت وگو کرده و تصویر آنها از تلویزیون ها پخش شده به سرعت از سوی پلیس شناسایی و دستگیر می شوند. رانندگی با سرعت بیش از 60 کیلومتر در بزرگراه های بحرین ممنوع اعلام شده و رانندگان تنها با نخستین اخطار پلیس، موظف به توقف در حاشیه خیابان ها و ارایه مدارک شناسایی شده اند.

ساعات تعطیلی مراکز خرید، دو ساعت زودتر اعلام شده و در منامه ساعات پس از غروب آفتاب عملا حکومت نظامی است.


در همین حال، رسانه‌هاي خبري، از شليك بالگردهاي ارتش بحرين به سوي ده‌ها هزار بحريني كه در حال حركت به سوي ميدان «لؤلؤه» بودند، شليك كردند.

بنا بر گزارش‌هاي اوليه در اين شليك‌ها چندين نفر كشته و مجروح شدند. در ادامه اعتراض مردم بحرين به رژيم حاكم بر اين كشور، ده‌ها هزار بحريني در اعتراض به منع تظاهرات فردا (شنبه)، حركت به سمت ميدان «لؤلؤه» منامه، پايتخت اين كشور را آغاز كرده بودند. نيروهاي امنيتي رژيم بحرين، ساعت سه بامداد روز گذشته با حمله ناگهاني به معترضان از جمله زنان و كودكان كه در ميدان التحرير شهر «منامه» تحصن كرده بودند، دست‎كم چهار نفر از آنها را كشته و بيش از يك‎صد نفر را زخمي كردند.

همچنین هزاران بحريني امروز جمعه در تشييع پيكر دو تن از كشته‌شدگان روز گذشته حاضر شدند. اين تظاهرات كه در منطقه شيعه‌نشين «ستره» برگزار شد، مردم عليه دولت بحرين شعارهاي «ملت خواهان سرنگوني رژيم بحرين است» و «امتيازها همه براي نيروهاي امنيتي است و ملت گلوله دريافت مي‌كند» سر دادند.
برچسب ها: التحریر لؤلؤه