۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

پرونده ارتباط ریچارد فرای با جریان انحرافی باز شد

شماره جدید هفته‌نامه پنجره با پرونده ویژه‌ای در مورد ریچارد نلسون فرای، ایران شناس برجسته که مناقشه بر سر دفن پیکر او در کنار زاینده رود این روزها به بحث جنجالی و مهمی در کشور تبدیل شده است، منتشر شد.
کد خبر : ۱۷۳۲۴۱
صراط:  شماره 190 هفته نامه پنجره و نخستین شماره از این ماهنامه در سال 93 با پرونده ویژه ای در مورد ریچارد نلسون فرای، منتشر شد.

در این پرونده که با عنوان «معمای رازآلود یک مستشرق» منتشر شده است در روزشماری مفصل به بررسی بخش‌های مهم زندگی فرای  از تولد تا درگذشت پرداخته شده است.

اما بخش اصلی این پرونده به بررسی رابطه فرای و جریان انحرافی در دولت گذشته می‌پردازد. در مقاله‌ای که به همین مناسبت به قلم  ابراهیم جهانگیری در پنجره منتشر شده است تئوری مکتب ایرانی و نقش ریچارد فرای در پررنگ‌کردن و بیان این تئوری مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین گزارشی با عنوان فرای و انقلاب اسلامی به قلم سید مجتبی‌موسوی نژاد در این شماره از پنجره منتشر شده است که در آن به بررسی فراز و فرود تاریخی ایران و مردم‌شناسی در دیدگاه فرای پرداخته شده است.

اما اهداف غیر‌علمی ریچارد فرای در ایران نیز در قالب گزارشی از ناصر مولایی در این مجله مورد توجه قرا گرفته و در آن سعی شده رابطه فرای با سازمان‌های آمریکایی از جمله سیا و تلاش وی برای حضور در هیئت حاکمه دولت ایران و پررنگ کردن موضوعات ناسیونالیستی در مقابل مذهب را مورد توجه قرار داده است.

پنجره در این شماره از خود و در بخش اقتصاد نیز در قالب پرونده‌ای با عنوان «یاران یارانه» به بررسی ابهامات موجود در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخته است.

در بخش باشگاه اهل قلم نیز یادداشت‌هایی از آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای، رضا داوری اردکانی، محمد حسین جعفریان، رضا پور حسین و حجت‌الاسلام رضا غلامی درج شده است.

بررسی زوایای مختلف فریضه امر‌ به معروف و نهی از منکر به واسطه شهادت علی خلیلی نیز عنوان موضوع مورد توجه بخش سیاسی این شماره از پنجره است.

هجمه‎ای عليه شيعه در قالب نگاهی به وضعيت اسفناک شيعيان در برخي کشور‎های اسلامی هم عنوان پرونده این هفته بخش جهان اسلام این هفته‌نامه است که در آن به مهم‌ترين ريشه‎های خشونت مذهبی عليه شيعيان در برخی از کشورهای اسلامی پرداخته شده است.

هفته نامه پنجره در 84 صفحه و با قیمت 5 هزار تومان منتشر شده است.