۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

"مرکل" از اینجا برو! + تصاویر

روز گذشته همزمان با سفر مرکل به یونان هزاران تن از معترضان این کشور در خیابان‌های آتن تظاهرات کردند و شعار "مرکل از اینجا برو" سر دادند.
کد خبر : ۱۷۳۴۷۳
صراط: به نوشته روزنامه گاردین، هرچند وضعیت فعلی اقتصاد یونان نسبت به ۱۸ ماه پیش که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای آخرین بار به آنجا سفر کرده بود، بهتر است اما پنج هزار نیروی مسلح پلیس برای حفاظت از او مرکز آتن را در کنترل گرفتند.

در اکتبر ۲۰۱۲ پلیس ضد شورش یونان با معترضانی که مرکل را با هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه می‌کردند درگیر شد. اما این بار دولت یونان تلاش کرد تا برای خوشامدگویی به "مادر ریاضت یونان" هرگونه تجمع را ممنوع اعلام کرده و خیابان‌ها را مسدود کند؛ اقدامی که تا حد زیادی شکست خورد.

صدراعظم آلمان در حالی روز جمعه به یونان سفر کرد که یونانی‌ها در خصوص سیاستی که او در قبال کشورشان اتخاذ کرده است، اختلاف نظر دارند.

مرکل در دیدار با آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان تاکید کرد: معتقدم که یونان با پشت سر گذاشتن یک دوره سخت، توانایی‌های بسیاری دارد که باید از آن‌ها بهره‌برداری کند.

در حالی که سیاست‌های برلین در قبال آتن باعث بهبود شرایط اقتصادی این کشور پس از چند سال ریاضت اقتصادی شد اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که همچنان بسیاری از یونانی‌ها نگاهی منفی به مرکل دارند.