۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵

تصویب قانون ظالمانه دیگری در دولت آمریکا

بدنبال تصمیم دولت آمریکا مبنی بر عدم صدور مجوز برای ورود "ابوطالبی" به نیویورک ٰ،‌ باراک اوباما آن را به شکل قانون در این کشور تصویب کرد .
کد خبر : ۱۷۴۵۸۷
صراط: به نقل از پایگاه خبری امریکن کانسرویتو ؛‌ این پایگاه خبری متعلق به حزب محافظه کار در آمریکا در ادامه می نویسد :‌ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه لایحه ای را که "تد کروز " ارائه کرده بود امضا کرد که بر اساس آن عدم اجازه ورود حمید ابوطالبی به خاک آمریکا به شکل قانون درآمد.

اوباما سپس اعلام کرد از امضای این بیانیه بعنوان ابزاری استفاده خواهد کرد که بر اساس اختیارات ریاست جمهوری در پذیرش یا رد حضور سفیر کشورها استفاده خواهد کرد .

اوباما در دوران تبلیغات ریاست جمهوری در آمریکا امضای متناوب بیانیه ها و قوانین توسط دولت جرج بوش را یکی از معایب آن دولت می نامید و از آن به شدت انتقاد میکرد . متن یکی از سخنان وی در این باره این است :  " امضای بیانیه ها توسط بوش ناشی از حس قدرت طلبی و برای افزایش اختیارات ریاست جمهوری است . من هرگز چنین نخواهم بود که کنگره هر نامه ای را که به من ارجاع داد فورا امضا کنم . اگر نامه غیرقابل قبول بود نمی پذیرم یا حداقل با بخشی از آن مخالفت می کنم . امضای بیانیه ها روشی برای دولت من نخواهد بود که از طریق آن کنگره به خواسته های خود برسد . "

بسیاری از نمایندگان جمهوری خواه کنگره با انتقاد از ضعف عملکرد اوباما در اجرای قوانین بخصوص در زمینه های درمانی  و مسئله مهاجران وی را فردی می دانند که با روش های مختلف تلاش میکند قدرت را در موضع خود حفظ کند حتی اگر اقدامات وی موجب ضرر و آسیب به جمع زیادی از مردم در داخل یا خارج از آمریکا شود .

نکته حائز اهمیت این است کهبه اعتقاد بسیاری از شهروندان آمریکایی در موضوعاتی مانند مهاجرت و اقامت و یا مواردی مانند دخالت در ورود و خروج سفرای سازمان ملل قوانین به راحتی تصویب و امضا می شوند اما در جنایات و تخلفات کلان دولتی مانند ساخت زندانهای مخفی در سراسر دنیا و شکنجه افراد بدون اثبات اتهام آنان نه قانونی در دولت تصویب می شود و نه انتقادی از این جنایات می شود .