۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

تیموشنکو خواستار عضویت اوکراین در ناتو شد

نخست وزیر سابق اوکراین و نامزد ریاست جمهوری در این کشور خواستارعضویت کشورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به منظور حمایت در برابر اقدامات به زعم وی تجاوزکارانه روسیه شد.
کد خبر : ۱۷۵۳۱۰
صراط: به گزارش روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در گفتگو با خبرگزاری آسوشپتدپرس خواستار عضویت کشورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) شد.

وی تصریح کرد که این مسئله (عضویت اوکراین در ناتو) به منظور حمایت کشور ما در برابر تجاوز گری‌های روسیه ضروری است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سابق تنها اقلیت مردم اوکراین خواهان عضویت کشورشان در ناتو بودند، در عین حال گفت که البته رویکرد تهاجمی روسیه در کشور ما شرایط را تغییر داده است.

تیموشنکو همچنین خاطر نشان کرد که "پوتین با جنگ علیه ما طرز فکر اوکراینی‌ها را تغییر داده است و ما را به مسیر راهبردی دیگری دگرگون کرده است."  در این شرایط ناتو بهترین انتخاب برای اوکراین است.

 این نامزد ریاست جمهوری اوکراین در بخش دیگری از این گفتگو درباره اظهار نظر نخست وزیر کشورش که گفته بود پوتین می خواهد جنگ جهانی سومی را آغاز کند، گفت: من بر این عقیده نیستم که وی یک جنگ جهانی سومی را آغاز می‌کند. من بر این عقیده ام که پوتین از دنیا با تهدید اخاذی می کند چرا که وی می‌فهمد که جامعه بین المللی اجازه به راه افتادن جنگ جهانی سومی را نمی دهد. در این لباس مبدل پوتین اقدامات تهاجمی و مغایر با قانون خود را دنبال می کند.

تیموشنکو همچنین از اعلام قطعنامه های جدید علیه مسکو استقبال کرده و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات آنچنان قدرتمندانه در پیش گرفته شود که پوتین اقدامات تجاوزکارانه خود را متوقف کرده و به قلمرو خود برگردد.
منبع: تسنیم