۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

اهداف تولید فیلم‌های عرفانی+تصاویر

همانطور که می دانیم بزرگترین مرکزفیلم سازی جهان هالیوود است. براساس برخی گزارش‌ها، هالیوود سالانه 700 حلقه فیلم سینمایی تولید می‌کند.این بدان معناست که اگرهرسینمایی دردنیا بخواهد روزانه دو حلقه فیلم جدید به نمایش بگذارد، هالیوود به تنهایی می‌تواند آن را تغذیه کند!
کد خبر : ۱۷۵۵۸۲
صراط: اوج تولید این آثار درحوزه عرفان‌ها و ادیان الهی از دهه شصت به بعد و با توجه به گرایش مردم به معنویت و دین، خلاء ناشی از آن در میان مردم و جذابیت این موضوع به عنوان بحثی تازه در حوزه سینما برای مخاطب، بخش عظیمی از فعالیت‌های هالیوود برای ساختن فیلم‌های معنوی و دینی متمرکز شده است. در این قسمت از بازیگران صهیونیسم و یهودی تبار هالیوود هم استفاده زیادی به عمل آمد.


آرماگدون:فیلمی ۱۵۱ دقیقه‌ای به کارگردانی مایکل بی - با بازی بروس ویلیس است.در این فیلم آمریکا ناجی جهان است و تحریف های بسیاری در مورد آخر الزمان به تصویر کشیده شده است.


درهمین راستا با تبلیغات و تلاش فیلم سازان مطرح هالیوود و سیاست جدید آنها برای ادامه اهداف خود در مناطق مختلف جهان از جمله قاره آسیا منجر به پیدایش سینما ماوراء یا سینمای معنوی و دینی درهمین راستا بود.البته هالیوود درساختن فیلم‌های معنوی نیز تلاش بسیاری داشته است تا بتواند علاوه بر جنبه‌های مورد نظر خود برای جلب مخاطبین بیشتر به این قسمت از راهکار هایی مانند رابطه معنویت را با مواردی مختلف مانند سیاست ، قدرت، روابط جنسی و خشونت گره بزند! در ادامه این فعالیت ها معنویتی سکولار را به جای معنویت حقیقی ادیان الهی و دینی ارائه دهد.جهانی معنوی که در آن جادوگران و ساحران به عنوان ناجیان حقیقی مردمان شناخته می شوند.به همین دلیل است که می‌بینیم دردنیای جدید، جادوگران و ساحران نه تنها نکوهش نمی‌شود که تقدیس نیز می‌گردند! همچنین شرایطی برای آنها محیا می‌شود که این دو گروه را موجه جلوه دهند، تنها راه همین آثار عرفانی و معنوی در هالیوود است.

معرفی فیلم Thor
آزگارد نام سرزمینی است که خدایان در آنجا سکونت دارند و تحت رهبری پادشاه اودین اداره می شود. دشمن اصلی ساکنین آزگارد، موجوداتی تحت عنوان غول های یخ زده هستند که توسط رهبرشان به نام پادشاه لافی هدایت می شوند.


حجم ساخت فیلم های معنوی و دینی در هالیوود به اندازه ای است که بر اساس آمار رسمی 30% فیلم های تولیدی این مرکز بزرگ فیلم سازی در سال 2003 و 2004 میلادی ، فیلم های ماورائی و دینی و عرفانی بوده است.در سه دهه اخیر، به ویژه از سال 1982 میلادی که کنفرانس تلاویو درباره بررسی علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تحلیل آموزه های اصلی تشیع (عاشورا و مهدویت) تشکیل شد، تعداد زیادی از فیلم‌های هالیوودی تلاش هنرمندانه ای در جهت ایجاد نفرت از اسلام و آموزه‌های اسلامی و مسلمانان در میان بینندگان خود به عمل آورده‌اند.

فيلم «ماتريكس» با رويكردي نمادين به اساطير كهن قوم يهود،قصه ظهور منجي و سفر به آرمانشهر يهود (ZAYAN يا ZION) را به تصوير مي‌كشد. ناگفته نماند كه «زايان» يا همان «صهيون» نام كوهي مقدس در بيرون از شهر اورشليم است كه صهيونيست‌ها نام آن كوه را بر آيين خويش نهاده‌اند.


درضمن اینکه می‌خواهند که معنویت هالیوودی و مورد قبول خود را به بینندگان القا کنند؛به همین دلیل در بسیاری از این فیلم ها مفاهیمی ازقبیل منجی، دجال و علایم آخر الزمان را به سود خود و در جهت ارزش ها و اهداف آمریکا و لیبرالیست تعریف می‌کنند.

 "کشیش" یک فیلم پست آپوکالیپتیک یا پسا آخرالزمانی است که برخلاف سایر آثار مشابه ، دوران ثبات پس از جنگ آخرالزمان را به تصویر می کشد که بشر در حال بازیافت زندگی گذشته خود است اما مجددا مورد هجوم نیروی شر ( در این فیلم خون آشامان ) قرار گرفته و آرماگدونی دیگر را در برابر خویش می بیند.

 

همیشه در این فیلم‌ها آمریکا و فرهنگ آمریکایی را به عنوان منجی بشریت معرفی می‌کنند. مثل پیام فیلم‌های ارماگدون و روز استقلال – یا راه نجات بشر از چنگال ماشین و ماشینیسم و یافتن معنایی حقیقی برای زندگی را توجه به شهری به نام زایان « صهیون » می‌دانند که این پیام را در فیلم ماتریکس می‌بینیم و در موارد دیگر...که همه این اهداف را در قالبی زیبا و با صرف مخارجی بالا در این زمینه انجام می‌دهند تا برای همگان جذابیت خاص خود را داشته باشد و از این طریق مخاطبان زیادی را در تمام دنیا برای آثار خود پیدا کنند.


منبع: دیده بان