۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب صورت گرفت

واکنش تند رییس‌جمهور به انتقادات اخیر از دولت

روحانی از آنچه تخریب دولت با پول بیت‌المال خواند، انتقاد کرد اما درباره ابهامات اخیر مانند جشن مجلل همسر او در کاخ سعدآباد با هزینه بیت المال توضیحی نداد.
کد خبر : ۱۷۵۶۶۸
صراط: حسن روحانی امروز نمایشگاه کتاب تهران را با انتقاد از آنچه تخریب دولت با پول بیت‌المال خوانده بود، افتتاح کرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، روحانی در واکنش به انتقادات اخیر به دولت درباره موضوعاتی چون جشن مجلل همسر خود در کاخ سعدآباد، و نیز مستند "من روحانی هستم" بدون اشاره به اصل ماجرا گفت: پسندیده نیست آنکه با پول مردم و با بیت‌المال مردم از دولتی که منتخب مردم است و با رأی اکثریت مردم فعالیت خود را آغاز کرده است، کسی بخواهد به جای نقد تخریب را پیشه گیرد، این امری است که دولت نمی‌پسندد، ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه سخن بگویند، بگویند از کجا هستند، بگویند وابسته به کدام جناح هستند، با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران، ملت ایران راهش روشن است، ملت ایران در عصر حاضر به دنبال آرامش است، ملت ایران به دنبال اعتدال است. ملت ایران به دنبال پیشرفت است.

روحانی که تلاش داشت تمامی صحبت های خود را در لفافه بیان کند، منظور خود را از تخریب دولت با پول بیت المال مشخص نکرد و مهم تر اینکه توضیح نداد که استفاده از پول بیت المال در کدام موارد پسندیده است!

گفتنی است عمده انتقادات اخیر به دولت در خصوص جشن همسر روحانی به هدر رفتن "بیت المال" در چنین راه هایی اختصاص یافته است.

حسن روحانی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه ارتباط ما با مکاتب توحیدی و پیروان ادیان دیگران، با کلمه کتاب صورت می‌گیرد و ما آنها را اهل کتاب می دانیم گفت: کتاب، به معنای ظهور و بروز خرد و اندیشه انسان است و به همان اندازه که اندیشه و خرد دارای حرمت است، کتاب، نویسنده کتاب، نشردهنده آن و خواننده کتاب نیز دارای حرمت و احترام است.

*باید تلاش کنیم حرمت اهل قلم در قانون حفظ شود

وی با تاکید بر اینکه باید در قانون تلاش کنیم حرمت اهل قلم را نگاه داریم که این قلم مورد احترام خالق و آفریننده جهان است و به این قلم قسم یاد کرده است اظهار داشت: ارتباط مسلمانان با ادیان آسمانی دیگر با کلمه کتاب شکل می‌گیرد و کلمه اهل کتاب ارتباط ویژه ما مسلمانان با همه فرق و ادیانی است که به نزول کتاب آسمانی معتقدند.

وی افزود: کتاب به معنای ظهور و بروز خرد و اندیشه انسان است، به همان اندازه که خرد و اندیشه دارای حرمت است کتاب و نویسنده کتاب و نشردهنده آن و خواننده کتاب نیز دارای حرمت و احترام است البته حرمت کتاب و یا آفریننده اثر تنها با زبان و بیان نیست؛ ما باید در قانون‌مان، در مقررات‌مان، در حمایت‌هایمان و امنیت حقوقی‌مان و اجتماعی‌مان، در امنیت فرهنگی تلاش کنیم تا حرمت اهل قلم را نگاه داریم که این قلم مورد احترام خالق و آفریننده جهان است که به این قلم او سوگند یاد کرده است پس قلم دارای حرمت است و صاحب قلم دارای حرمت بیشتر، ما همه باید تلاش کنیم اسیر خلق کتاب و کتاب‌خوانی و دوست داشتن کتاب و یار کتاب بودن را بیشتر کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آن حبل متینی که ما را به همه اعصار و دوران‌ها و کشورها و مناطق جهان متصل می‌کند، کتاب است که ما را به دیار دور و نزدیک، به اقوام و قبایل و راه و روش آنها و فرهنگ آنان آشنا می‌سازد پس کتاب حلقه اتصال همه انسان‌هاست، همه ما را به یکدیگر متصل می‌کند، اسلام آیینی است که تعلق به قوم و قبیله‌ای ندارد، دارای عصبیت عشیره‌ای، قومی و قبیله‌ای نیست، ریشه ورود حقایق و علم و دین و فرهنگ را، عقل و دل می‌داند نه طایفه و سرزمین.

* لزوم تامین امنیت و آزادی نویسنده و ناشر کتاب

وی خاطر نشان کرد: پس کتاب همانند فرهنگ و دین مرز نمی‌شناسد، ارزشی است فرای همه مرزهای سیاسی یا جغرافیایی، اگر ما می‌خواهیم کتاب جایگاه اصلی خود را بیابد باید برای آفریننده کتاب و ناشر آن  و عرضه‌کننده کتاب در همه مراحل امنیت و آزادی را تضمین کنیم.

روحانی بر همین اساس تأکید کرد: کتاب به معنای ثبت آن چیزی است که در دل و جان داریم، بر روی سنگ باشد، بر روی برگ باشد، بر روی صفحه مجازی باشد، به صورت نقاشی باشد، حتی اگر به صورت مجسمه‌سازی باشد، به صورت خلق ساختمان با معنا و مفهوم خاص یعنی معماری باشد، همه آثار ثبت شده جهانی و محفوظ مانده به نوعی کتابند.

وی همچنین گفت:کتاب به معنای آن است که ما از دیروزمان باز نمی‌مانیم که چه بوده است و نسبت به فکر فردایمان که چه باید باشد نیز فاصله نمی‌گیریم، اگر کتاب می‌خواهد جامعه ما را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دهد، باید با نقد توأم باشد، کتاب و نقد، اندیشه و نقد، متمم یکدیگر و مکمل یکدیگرند . کدام اندیشه است که بدون نقد و نقادی به پیش برود و کمال یابد و کدام نقدی است که بدون اندیشه بتواند مفید فایده باشد؟

روحانی تأکید کرد: ما در دنیای کتاب هم باید زمینه را برای نوشتن بهتر و آرام‌تر و آسان‌تر و بدون دغدغه فراهم کنیم، اگر خلق اثر بدون دغدغه امکان‌پذیر بود، آن همه بنده بر امنیت و آزادی تأکید نمی‌کردم، بگذاریم آنچه در دل و اندیشه وجود دارد بر روی صفحه کاغذ خودنمایی کند.

*دولت در پی سانسور دولتی نیست

وی ادامه داد: البته دولت در پی سانسور دولتی نیست، همانطور که می‌بینید بیشترین نقد امروز در جامعه از دولت و دولتمردان می‌شود، افتخار می‌کنم به دولتی که شرایطی را به وجود آورده است تا همه به راحتی سخن بگویند و انتقاد کنند و گاهی البته از کاه کوه می‌سازند، نقد حق مردم است، حق همه گروه‌هاست، چه اقلیت و چه اکثریت .

*انتقاد از دولت با پول بیت المال پسندیده نیست/ شناسنامه ‌دار نقد کنید

رئیس‌جمهور متذکر شد: اما آنچه پسندیده نیست آنکه با پول مردم و با بیت‌المال مردم از دولتی که منتخب مردم است و با رأی اکثریت مردم فعالیت خود را آغاز کرده است، کسی بخواهد به جای نقد تخریب را پیشه گیرد، این امری است که دولت نمی‌پسندد، ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه سخن بگویند، بگویند از کجا هستند، بگویند وابسته به کدام جناح هستند، با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران، ملت ایران راهش روشن است، ملت ایران در عصر حاضر به دنبال آرامش است، ملت ایران به دنبال اعتدال است. ملت ایران به دنبال پیشرفت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران در عصر حاضر به دنبال آرامش، اعتدال، پیشرفت و اخلاق است اظهار داشت: اگر گروهی می‌خواهند ذهن مردم را از تعالی اخلاقی بازدارند و با اتهام، تهمت و دروغ به اخلاق ضربه بزنند یادشان باشد امسال سال فرهنگ و اقتصاد است نه سال تخریب، دروغ و مشغول کردن مردم به خود از طریق رویدادهای تخیلی که از ذهن‌های کوچک برمی‌خیزد.

روحانی اضافه کرد: همانطور که باید به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم باید به دنبال فرهنگ مقاومتی نیز بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه چیزی که ملت را در برابر فرهنگ‌های دیگر تضمین می‌کند همان فرهنگ مقاومتی است افزود: این موضوع فرهنگ ما را در برابر موج‌های انحرافی حفظ می‌کند.

وی فرهنگ دانش‌بنیان را نیاز امروز جامعه دانست و تصریح کرد: فرهنگ ما در کنار دینی قرار دارد که اساس آن بر تفکر است و دین ما در همه نقاط ما را به سمت عقلانیت هدایت می‌کند و فرهنگ ایران فرهنگی است که از دیرباز در آن یکتاپرستی حضور داشته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: جامعه و اعتقادات ما چارچوبی را برای همه نویسندگان و مولدان فرهنگ مشخص کرده و این چارچوب منافع، مصلحت ملی و احترام به فرهنگ و دین مردم است.

وی احترام به اسرار کشور، تمامیت ارضی و وحدت ملی را از دیگر چارچوب‌های اعتقادی دانست و ادامه داد: البته ملت به کسانی که بخواهند در کشور تفرقه ایجاد کنند اجازه ظهور نخواهد داد.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش مادران، معلمان و اساتید دانشگاه در پیشبرد اهداف فرهنگی اظهار داشت: اگر امروز به دنبال فرهنگ و اقتصاد مقاومتی راهی جز اعتدال، وحدت و همراهی مسالمت‌آمیز نداریم.

*اجازه ایجاد تفرقه را ندهیم

وی با بیان اینکه اجازه ندهیم عده‌ای در میانمان تفرقه ایجاد کنند گفت: نباید بگذاریم شرایط منطقه‌ای که امروز برای تعامل ما با جهان فراهم‌تر است به هم بخورد.

روحانی نمایشگاه کتاب را نوعی تعامل سازنده با جهان دانست و افزود: این نمایشگاه محل تلاقی فرهنگ و اندیشه‌ها است و نباید تنها محل فروش کتاب باشد.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه لازم برای فعالیت فرهنگ‌دوستان اظهار داشت: باید مشکلات را از پیش پای نشر برداریم و فضا را برای همه تلاش‌کنندگان در زمینه فرهنگ و نشر کتاب آماده کنیم.

*هیچ کس در ممیزی بهتر از افکار عمومی نیست

رئیس‌جمهور با اشاره به علاقه دولت به واگذاری بحث ممیزی کتاب به ناشران و صاحبنظران این حوزه گفت: هیچ‌کس در ممیزی بهتر از افکار عمومی نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت معتقد است باید دخالتش را در همه امور کاهش دهد و کار را به صاحبان آن رشته واگذار کند ادامه داد: همه ما و از جمله دولتمردان نیازمند به ارشاد صاحبان فرهنگ هستیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: صاحبان فرهنگ ما نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند و باید بگذرند و عبور کنند و دیگران را ارشاد نمایند و آنها نیز احترام فرهنگ و جامعه و دین را به خوبی حفظ خواهند کرد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۱۸
چه قدر مطالبتون بی ارزشه!!!
خدا به راه راست هدایتتون کنه!!
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
لایک ناشناس آگاه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
حتما سخنان گاردین وبی بی سی باارزشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
رأی اکثریت مردم فعالیت می کند × اینو خوب اومد رای جند هزارتایی شد رای اکثریت .بیسواد
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
شما بی سوادی چون رئیس جمهور با بیش از 50 درصد آرا در دور اول، تونست رای بیاره که محمود احمدی نژاد نتونست در دور اول ریاست جمهوریش تو دور اول پیروز بشه
متوسلیان
|
-
|
۱۳:۳۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۸
۲
جناب فریدون هرچند وصولگرا و افسادطلب سر و ته یک کرباسند اما دولت جنابعالی حتی تحمل برنامه " عمو پورنگ " را هم نداشت!!!
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۷
۱
جناب رئیس جمهور من از جناح حرب الله هستم و از جیب خودم بول انترنت را میدهم و از این دولت انتقاد دارم که هرچه گفتین برعکس شد ما از خیر حل معاش مان گذشتیم آن چیزی که مارا بیشتر از اقتصاد نگران کرده این است که دین و فرهنگ و استقلال ماهم در معرض خطرقرار گرفته است .
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
همینی که از جناح حزب اللهی بهتر دهنتو ببندی چون همه می دونن حزب الله تند رو ترین جناح ایران که خودشونم با خودشون مشکل دارن
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی میگی شما که از جناح حزب الشیطان هستی هیچ مشگلی نداری ؟
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی جان جلبک سبز عزیز بهتره دهنتو ببندی.
بوالفضول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۴
اين جناب حقوقدان ازگفتن اين همه سخنان بي سر و ته خسته نمي شود ؟!!!
بوالفضول
|
Iran (Islamic Republic of)
نه
چرا خسته بشود ؟!
وقتي .. ...... مي خورد نان مفت
مي تواند حرفهاي بي سر و ته هم گفت
اگر او در مملكت ايران حمالي كند
برق از آنجايش بپرد جفت جفت

ههههههههههههه
مسعود
|
Canada
|
۱۳:۵۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۱۰
بله صراط جان یکی از اونایی که نقد رو با تخریب اشتباهی گرفته شمایید. حتی صدای اصولگراها هم (لاریجانی و باهنر) هم دراومد. ولی کور خندید که دولت وارد بازی شما بشه . دولت کار خودشو میکنه و شماهاهم بیشتر چهره واقعیتون رو (هدف وسیله رو توجیه میکنه) نمایان میشه
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۴
۱
تااطلاع ثانوی ازدولت فقط تعریف پذیرفته میشودنقدهایتان راجمع کنیدببریدواس رئیس جمهوربعدی انشاا...3سال دیگه
حاج اکبر توحیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶۸
۴۴
جناب روحانی معتدل وبا تدبیر من خودم را معرفی میکنم از جناح بچه های جنگ و جبهه هستم تابلوی انقلاب دارم . قربانت شوم یک سوال هم دارم . رابطه بین برخی کوتاه آمدنهای شما در سیاست خارجی از یک طرف واز طرف دیگر بیسواد خواندن منتقدین و این عصبانیتها از انتقادات چیست ؟ضمنا یک سوال دیگه شما دولت احمدی نژاد را گدا پرور میدانستید اما خودتان مردم را سبد کالا پرور معرفی کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم در زمان تحویل دولت به احمدی نژاد هیچ نیازی به سبد کالا نداشتند. اما بی برنامه بودن احمدی نژاد مردم را فقیر کرد ، و حالا دولت مجبور است با سبد کالا برخی اقشار را حمایت کند. روحانی نه عصبانی است و نه تندرو. مشکل شما این است که اخبار را از صراط نیوز و رجا نیوز و این رسانه های بی اخلاق دنبال می کنی. و این حاصل چهره را همین رسانه های تندرو می خواهند از روحانی بسازند. اما به لطف خداوند متعال شکست خواهند خورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در مورد احمدی نژاد هم چه می توان گفت؟ واقعا نظر شما چیه؟ من فقط توجه شما را به سخنان آیت الله مکارم در خصوص باتلاق یارانه و حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس در خصوص آتش زدن منابع کشور طی 8 سال گذشته جلب می کنم
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
حاج اکبر عزیز دو رویی و افراطی گری از خصوصیات اصلی دولت های تحت حمایت آقای پدرخوانده است.
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
منم اهل جبهه و جنگ هستم وتابلوی انقلاب دارم وتازه بالاتر از شما اینکه از خانواده ی شهدا نیز میباشم واز تو حاج اکبر سوال دارم:تا که روحانی عزیز که منتخب مردم است میکوبید وتا کی میخواهید سنگ احمدی نژاد که تابع مشایی بود به سینه بزنید آقا جان این رئیس جمهور ما محبوب ودولتش صادق هستند با صدای بلند میگویم اگر اهل جبهه ای پس حز باللهی باش وبدان که حزب اللهی هرگز کینه ندارد ومثل سایت صراط با منتقدین عقده ای رفتار نمیکند نمونه ی آن بیش از 30نظر مرا که هیچ توهینی نداشت همه را غیر قابل انتشار زده حاج اکبر توحیدی بیا در جماعت روشنفکران مذهبی قرار بگیر اگر عاشق دین وانقلاب وامام ورهبر وایران هستی
یک بی سواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۳
نتیجه میگیریم مشکلات ما اعلاوه بر خزانه خالی وبی سوادی خیلی از باسوادها این موضع هم هست که نباید دولت رو نقد کنیم چون احتمالا شخص معصوم در انتخاب این دولت دست داشت نباید نقد کنیم دولتی رو که گروهی از معصومین(اسهال طلب ها)به وجود اوردن. درضمن اقای روحانی فرمودید:اجازه ندهیم عده‌ای در میانمان تفرقه ایجاد کنند گفت: نباید بگذاریم شرایط منطقه‌ای که امروز برای تعامل ما با جهان فراهم‌تر است به هم بخورد. منظورتون از شرایط بهتر چی هست؟؟؟؟ پلمپ کردن نیروگاهی که وقتی دانشمندی از اون شهید می شد اسراییل با افتخار اعلام می کرد که کار دستگاهای جاسوسی اسراییل هست؟؟؟؟؟؟؟شما به عنوان یک روحانی تا چه انداز از مسا ئل اسلام وقران اگاهی دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سيد مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب بي سواد كه ميدونم از خيليا با سوادتري دمت گرم حرفات حرف حسابه . اسهال طلبو خوب اومدي!!! اين دولت داره با چهره ن..... و دو....... ضربات بدي به كشور زده و ميزنه همين قضيه تعطيلي آب سنگين اراك و خيانت به خون شهداي هسته ، ريخت وپاشهايي مثل هزينه 7 ميلياري ساخت وتجهيز استخر وسوناي ن.. رياست ج.... ، جشن شاهانه همسر رياست جمهوريو بذل وبخشش حدود 1500 سكه بهار آزادي بين مهمانان و ...
سندي به اثبات حرفام چون اينا ديگه كاملا مستند هستش و شايعه نيست . اين ... 10 ماهه اومده سر كار اين همه گند زده تصور كن تو چهار سال چه شود خدا اخر عاقبت ما رو بخير كنه با اين اميد وتدبير اينا !!!!
فرامرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۱۱
صراط واقعاً نمی فهمی که منظور دکتر روحانی رسانه های که با بیت المال اداره می شوند و به دولت می تازند و با دروغ و افترا تخریب می کنند، چیست یا خودت را مثل همیشه به نفهمی می زنی یا صلاح اربابانت نیست که بگویی فهمیدم منظرش کدام رسانه هایند؟! به نظرت کیهان و رسالت و جوان و همشهری و فارس و صداوسیما و جام جم آنلاین و مشرق و تسنیم و شرکت چندرسانه ای شفق و وطن امروز و سیاست روز و آصف و ... خرجشان را از کجا در می آورند؟! مرد باش، جواب بده!
دوست مشت ھادی
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز فرامرز: تو باید فراتر از مرزها فکر کنی؟! از تو توقع بیش از این داشتیم؟
به نظر تو تاخت و تاز به دولتی که ارمغانی جز فقر و بیچارگی مردم نداشته توسط چه کسانی باید انجام شود>>؟؟ مگر صدای مردم را می شنوند؟ اگر این روزنامه هایی که تو گفتی نارضایتی مردم از دولت را فریاد نزنند تو می خواهی فریاد بزنی؟؟!!
مرد باش و به انتقاد منتقدان جواب درست بده؟؟
چرا همسر رئیس جمهور در کاخ گلستان مهمانی داده است؟ مگر زن رئیس جمهور با دیگر زنان زجر کشیده ی این مرزوبوم چه فرقی دارد؟؟ خونش رنگین تر است یا...
موضوع این است که ما وقتی کم میآوریم و اشتباه می کنیم به جای عذرخواهی فرافکنی کرده داد میزنیم وابیت المالا وا اسلاما.... و ...
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۳
"با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران"

درد امروز ملت هم همینه یه سری معلوم الحال خودشون را عین ملت می دونند و حرف مفت می زنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۱
لحن ايشان شبيه سرهنگ هاست
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۷
آخه روحانی کجا با عصبانیت صحبت کرده و یا انتقادش تند بوده. هر چه دوست دارید بنویسید. تیتر های شما بسیار شبیه تیتر های سایت های خبری منافقین خلق است. همان هایی که وقتی قلم به دست می گیرند، از شدت بغض در گلو انصاف را زیر پا می گذارند و با قلمی که الحق جوهرش سیاه است ، بلکه افکاری که از به رشته تحریر در می آید ده ها بار از جوهر سیاه تر است و پیکر سفید کاغذ را جریحه دار می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۰
کلا از مسوولین (یعنی مورد سوال واقع شوندگان) نباید سوال کرد!
مسوول به معنی "مورد سوال واقع شده" نیست بلکه مسوول یعنی "ارباب مردم" لذا انتقاد از هر مسوولی ممنوع است و مجازات شدیدی دارد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۹
صراط می دونی چیه ؟ از کفار بدتری!

می دونی چرا؟

چون منافقی! :) :d
حسین
|
Germany
آقا یا خانم منافق شناس! تو واقعا اگه تو زمان حضرت علی (ع) بودی به کوم سمت میرفتی؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۵
بدون هیچ دلیلی ،
حالت چطوره جلیلی؟

از تیتر صراط معلومه،
جلیلی خیلی داغونه!

ستاد مردمی انتخاباتی حامیان وحید جلیلی برای انتخابات شورای دانش آموزان مدارس گرمسار و حومه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۰
شناسنامه !!!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۲
چرا از واقعیت بدش میاد این اقا چرا بعدم کجا را اکثریت ایشان بدست اورد ما که رای بهش ندادیم و ان دنیا رو سفید هستیم
حسن استقلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۵
مدیر صراط خیلی کثافتی خودتم میدونی
فکر کنم روحانی یه بلایی سرت آورده که مخالفشی ...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
اسمت استقلالیه اما استقلال فکر نداری راستشو بگواین اظهار نظرروکی بهت گفته بگی خوب معلومه آقای ر... که بلد نیستند بلا سر آمریکا واسرائیل بیاورند
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۱
جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور معتدلین
بنده به عنوان یک عضو از ملت که شما فرمودید ملت تکلیفشان روشن است در هیچ جناح سیاسی نیستم با توجه به افاضات حضرتعالی چگونه باید دولت محترم را نقد کنم این طور که شما اظهار فضل نمودید هر کس از طرف جناحی خاص صحبت نکند اجازه حرف زدن ندارد.
دوماً ما آخر نفهمیدیم پول جشن همسر حضرت عالی از کجا آومد (احتمالاً اقساط توافق نامه ژنو)
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای روحان یک بار گفتن که برگزاری این مراسم طبق معمول هرساله بوده ویکبار دیگر گفتند برای اولین بار این مجلس به این شکل برگزار شده واز زنان سفرا دعوت شده کدومش درسته
بوالفضول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۱
اي توحيدي فضول و بيسواد و بي شناسنامه !
تا وزرايي از نوع ثروتمند هزار ميلياردي وجود دارند .
ديگر كشور جاي امثال شما منتقدان بي شناسنامه نيست !

هههههههههههههه
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۱
جناب روحاني آزادمنش.
حال كه اينقدر احساس تكليف در مورد آزادي احساس نموده ايد.
لطفا" دستور دهيد كه روزنامه هاي مخالف خود را كه توسط دولت شما . انتشارشان توسط دولت شما متوقف شده است را . آزاد كنند !!

هههههههههههههههههه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۱
۸
این دولت بعد از گذشت یکسال از روی کار آمدنش با اینکه به مردم قول داده بود بعد از صد روز اقتصاد بیمار رو درست کنه فقط یک کار بلده اونم اینه که از دولت نهم و دهم انتقاد کنه اما در عوض هیچکس حق انتقاد از این آقایان رو نداره
مشت ھادی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۲
رئیس جمهور معتدل و با تدبیر آقای حاج حسن روحانی؛ سلام علیکم
من یکی از بسیجیانی هستم که دوران نوجوانی و جوانی ام در خدمت این مردم سپری شده.
من از این انقلابم و این انقلاب برای ماست و ایران سرزمین همیشه سربلند تاریخ بوده و هست.
اما آقا مگر نه این که متولی بیت المال شما هستید؟
مگر نه این که شما با مجوزهای قانونی از بیت المال برای ایران و ایرانی خرج می کنید؟
چگونه است که حضرتعالی خبر ندارید چه کسانی از این بیت المال خرج می کنند و به گفته ی خود شما بر علیه دولت شما چنین می کنند؟
آیا این از سوء مدیریت شما و وزیران شما نشأت نمی گیرد؟!!
ملتی که به گفته ی شما در دوره ی آقای احمدی تژاد گدا پرور شده، چرا امروز پس از گذشت حدود 270 روز هنوز هم گداست؟
آیا شما غیر از گرانی و تعطیلی طرح های عمرانی کشور مانند پالایشگاه ها و پتروشیمی فارس کار دیگری انجام داده اید؟
شما فقط طرح های نیمه تمام و در حال اتمام دولت قبلی را بعضا افتتاح کردید جز اینها چه کار مثبت دیگری برای مردم ایران و به خصوص محرومان انجام داده اید؟؟!!!
به زودی مردم خواهند فهمید که امیرکبیری را از دست داده اند که هر 100 سال یکی مانند او پیدا خواهد شد البته اگر شرایط را برایش (دوستان داخلی سخت تر نکنند)؟؟؟ حالا هم فریاد وا بیت المالتان را بلند کردید و از این که از دولت بی تدبیر شما انتقاد شده ناراحت هستید؟؟؟!!
داداش مشت هادی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
داداشی سلام!
بیت المال فقط مال همسر ایشان و وزرای محبوب ایشونه که البته جزو فقرای میلیاردر کشور هستن!
توجه داشته باش که کسی جز ایشان نمی تواند و نباید در کاخ گلستان میهمانی بگیرد! چرا که بیت المال ارثیه ی خانوادگی ایشان است البته فقط مالیات بر ارث را به دولت نداده اند که آن را هم به اقساط می دهند؟!
** پس درود بر روحانی و وزرای باحالش (فقرای میلیاردر)ش! **
امیرمهدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوست عزیزم سلام؛
چرا به ایشان و همسرش تهمت می زنید؟
همسر ایشان که در کاخ گلستان میهمانی نگرفته بوده؟
شما باید بدانید که در کاخ سعد آباد میهمانی برگزار شده! لطفا تصحیح بفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۱
اقاي روحاني داردشيپور را از دهان گشادش ميدمد.ان هم بخاطر مشاوران بدي كه دارد. اقاي روحاني مردم ما خيلي ميفهمند طوري وانمود نكن كه تبليغات باعث شده مردم به شما بي توجه باشند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۱
خوب انتقاد نکنید آقا انتقاد وتخریب فقط از دولتی آزاد بود که با رای 24میلیونی اومد بالا نه از دولت تدبیر
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۲۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۷
ما بصیرت داریم واز رای به اقای روحانی پشیمان نیستیم .تازه بیشتر هم حمایت خواهیم کرد. به واقع انقلاب را به مسیر درست هدایت کرد
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۵۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۸
صراط جلوی منافع شما با وجود روحانی گرفته شده میدونم اون جات چقدر می سوزه
مشت ھادی
|
Hong Kong
آقای ناشناس!!!!!!!!!
معلومھ چقدر اھل خواندن ھستی؟ کھ حتی از این کھ اسمت را بنویسی می‌ترسی بھترھ اول بری بر ترسی کھ از دولت تدبیر داری فائق بشی بعد سخن پراکنی کنی؟؟
بگو تو کجات نمی‌سوزھ کھ اینوری غش کردی ببم؟؟
بردبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۰
روحانی چه می خواهد به مردم چه می گویی این که دیگر فقرا جا برای زندگی در ایران ندارند با این همه گرانی ، در این کشور همه بر سر قدرت درگیرند همه به فکر قبیله خودشان هستند
خدایا از این همه مشکلات به کجا شکایت ببرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۰
البته پسندیده است با پول بیت المال جشن شاهنشاهی واسه بانو فرح برگزار بشه !
بنده خدای بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۲
رسول خدا فرمودند: کفی بالمرء کذبا ان یتحدث بکل ما سمع. برای انسان همین بس که در مورد شنیده هایش صحبت کند. این حدیث در خبرگزاری صراط شاید 10٪ هم رعایت نمی شود. آقا جان نمی تونید حتی یه تحقیق خشک و خالی کنید ببینید واقعا جشن سعدآباد مفصل بوده یا نه؟ بعد هم چرا معتقدید رئیس جمهور باید درباره اتفاقی که آن طور که شما فکر می کنید نیفتاده صحبت کند؟؟؟
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
انشالله با ظهور آقا امام زمان درست میشه نگران نباشید
mehr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
انتقاد پذیری حسن اقا ما رو کشته
بي شناسنامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
يك شناسنامه دار درست در ايران است كه در شناسنامه بانكي اش . ثروتي هزاران هزار ميليارد توماني خوابيده است و آنهم كسي نيست حز حضرت اشرف امپراتور ......... شاه كرماني !!!

بنابر اين ما بي شناسنامه ها . بايد به امر داروغه ناتنگهام . دم فروبنديم و تا اخراجمان از ايران به توسط امريكائيان و يا آمريكازدگان مودب چيزي نگوئيم !!!

ههههههههههههههههه