۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱

چه کسی مقابل لاریجانی کاندیدا می شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حسینیان، سالک، مصباحی مقدم و میرکاظمی از جمله کسانی هستند که می توانند خود را برای این مسئولیت کاندیدا کنند .
کد خبر : ۱۷۶۴۶۷
صراط: احمد بخشایش اردستانی، درباره انتخابات سال سوم دوره نهم مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتخابات روز 7خرداد برگزار می شود و بعد از آن نمایندگان به سرکشی امور حوزه انتخابیه خود می روند.

وی افزود: عملکرد هیأت رئیسه در سال دوم با توجه به انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور، جلسه رأی اعتماد وزرای دولت یازدهم و بررسی لایحه بودجه 93 کل کشور تا قسمتی قابل تقدیر است به ویژه آنکه تلاش شد فضای جدید و سنگین شکل گرفته میان مجلس با دولت روحانی براساس تدبیر مدیریت شود اما یکسری نقاط ضعف هم داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هیأت رئیسه در نطق ها، زمان موافقت و مخالفت با موضوعات گوناگون و سفر هیأتهای پارلمانی ایران به دیگر کشورها بیشتر فرصت را به برخی افراد و لابی های خاصی از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت داد تا آنها بیشتر مطرح شوند.

وی ادامه داد: نقطه ضعف دیگر عملکرد هیأت رئیسه در سال دوم آن بود که سوالات نمایندگان از وزرای دولت روحانی را کانالیزه کرد و قبل از آنکه این سئوالات مراحل اداری خود را طی کند سعی شد تا با نشست میان نمایندگان و مسئولان اجرایی موضوعات حل و فصل شود به این بهانه که دولت در ابتدای کار است و جامعه از قوای مقننه و مجریه انتظار تعامل دارند.

این نماینده مستقل مجلس یادآور شد: کانالیزه شدن سئوالات نمایندگان از وزرا به مصلحت مجلس نبود چون برای اعضای هیأت رئیسه شأن پدری و بزرگی ایجاد می کرد حال آنکه نمایندگان همه با هم برابرند اما همین شأنیت عاملی شد که دولت به مسائل حوزه انتخابیه برخی اعضای هیأت رئیسه سریع رسیدگی کند.

وی میزان تغییرات در ترکیب اعضای هیأت رئیسه برای سال سوم را یک یا دو نفر اعلام کرد، افزود: بهتر است برای ریاست مجلس هم فقط علی لاریجانی کاندیدا نباشد و مسئله از تکصدایی خارج شود چراکه مجلس محل مشق دموکراسی است و ایران باید برای سایر کشورهای خاورمیانه به ویژه همسایه الگو باشد.

بخشایش اردستانی که سال گذشته در انتخابات هیأت رئیسه مجلس برای ریاست در کنار علی لاریجانی نامزد شد، تأکید کرد: حسینیان، سالک، مصباحی مقدم و میرکاظمی از جمله کسانی هستند که می توانند خود را برای این مسئولیت کاندیدا کنند اما چون احتمال رأی آوری کم است مخصوصا اینکه ممکن است رأی ناچیز باشد برخی خطر نمی کنند، اگر کسی در کنار علی لاریجانی نامزد ریاست مجلس نشود حتما من اعلام آمادگی می کنم چون نباید در حالت تکصدایی این کار انجام شود، سال گذشته هم که نامزد شدم برخی دوستان آقای لاریجانی به طرف من آمدند و با سر و صدا گفتند که منصرف شدم اما من ایستادم و کنار نرفتم.
منبع: مثلث
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید