۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰

طرح‌ القاعده برای حمله به سه کشور

سازمان القاعده با انتشار مجله دوره ای خود تحت عنوان «الهام» از طرح های آینده این سازمان برای حمله به سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه پرده برداشت.
کد خبر : ۱۷۶۶۸۲
صراط: سازمان القاعده با انتشار مجله دوره ای خود تحت عنوان «الهام» از طرح های آینده این سازمان برای حمله به سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه پرده برداشت.

سازمان القاعدة در شبه جزیره عرب شماره 12 از سری مجلات «الهام» را منتشر کرد که به صورت یک پوشه پی دی اف بر روی اینترنت منتشر می شود.

بروی جلد این مجله نوشته شده است که حملات 11 سبتامبر به عنوان نقطه تحولی در تاریخ آمریکا به حساب می آید و ابو عبدالله مولف این مجله مجموعه ای از مسائل را به هم گره می زند تا ایالات متحده آمریکا را به شکل یک امپراتوری فروپاشیده نشان دهد.


به صورت کاملا جدی این مجله بخش وسیعی را به آنچه که القاعده آن را منبع آزاد جهاد می نامد اختصاص داده است. همچنان که در شماره های گذشته هم به همین منوال بود. القاعده در کشورهای عربی حوزه خلیج در تلاش است تا جهادی هایی که توانایی دستیابی به آموزش رسمی دارند را تشوق و تربیت کند.

القاعده در این شماره مجله به جهادی ها آموزش می دهد که چگونه یک نقشه برای حمله با خودروی بمب گذاری شده طراحی کنند.

در نامه سر دبیر «یحیی ابراهیم» به عملیات های گذشته اشاره می شود مانند عملیات «فیصل شاهزاد» و حملات ماراتون بوستون در سال 2013 . شاهزاد از طرف طالبان آموزش دیده بود.ولی القاعده از جهادی ها می خواهد که خود به تقلید از شاهزاد اقداماتی را انجام دهند.

فیصل شاهزاد در سال 2010 تلاش کرد تا میدان تایمز در شهر نیویورک آمریکا را با استفاده از بمب ساعتی منفجر کند که از سوی پلیس شناسایی و بازداشت و در 5 اکتبر همان سال به حبس ابد محکوم شد.



«ابراهیم» مسئولان آمریکایی مبارزه با تروریسم را به تمسخر می گیرد و می گوید که آمریکا توانایی متوقف کردن انفجارهای بستن را ندارد؛ انفجارهایی که در آنها از یک اجاق گاز فشار پراز بمب استفاده شده بود. ابراهیم می افزاید « من میپرسم که آیا آمادگی متوقف کردن خودروهای بمب گذاری شده را داشتند.»

 وی می افزاید که تعداد زیادی از شاهزاد ها در آمریکا وجود دارد و تنها چیزی که نیاز دارند این است که یاد بگیرند چگونه خودرو را بمب گذاری کنند تا تکلیف جهادی خود را انجام دهند و در چندین صفحه شیوه ساخت یک خود روی بمبگذاری شده به شیوه شاهزاد را آموزش می دهد.

عبد القدیر الشیف یکی دیگر از نویسندگان این مجله در زیر عنوان آموزش های میدانی در مورد انواع اهدافی که می تواند هدفی برای حمله باشد صحبت می کند و می گوید که این نوع از خودروهای بمب گذاری شده برای کشتن افراد به کار می رود و نه برای تخریب ساختمان ها بنا بر این باید به دنبال یک تجمع گسترده بگردید.

این مؤلف به جهادی ها توصیه می کند اماکنی را هدف قرار دهند که پر جمعیت است مانند رویدادهای ورزشی که ده ها هزار نفر در آن حاضر می شوند و همچنین مانند تبلیغات انتخاباتی و جشن واره ها و دیگر گردهم آیی ها  و مسئله مهم این است که مردم را هدف قرار دهید و نه ساختمان ها را.

 عبدالقدیر می افزاید که آمریکا هدف اول ماست و بعد از آن انگلیس و فرانسه و دیگر کشورهایی که آنها را سلیبی نامید قرار دارند.


وی به صورت مشخص به واشنگتن، نیویورک، شمال ایالت ویرجینیا( به دلیل حضور گسترده نظامی)، شیکاگو اشاره کرده و می گوید که لس آنجلس در صدر شهرهایی است که برای حمله در داخل آمریکا مناسب هستند. وی همچین می افزاید که رستوران ها، فروشگاه ها در ارلینگتون و اسکندریه در ایالت ویرجینیا به دلیل اینکه در تعطیلات آخر هفته شخصیت های بلند پایه در آن حضور دارند مکان مناسبی برای حمله است.



ولی در مورد اهداف احتمالی در انگلیس و فرانسه می گوید این اهداف شامل ورزشگاه ها و اماکن سیاحتی است به گونه ای که عبد القادر می گوید« در ابتدای تابستان شلنتهام را داریم و در پایان تابستان ابسوم که هزاران فرد شاهد رقابت های اسب دوانی هستند که از همه جای انگلیس برای تماشای آن می آیند که ملکه هم در بین آنها حضور دارد.»

 وی به صورت کلی به برخی از اماکن اشاره می کند که از جمله آنها جام فوتبال انگلیس و مسابقات تنیس است. این مقاله به تعداد دیگری از اهداف اصلی در انگلیس، آمریکا و فرانسه اشاره می کند که از جمله آنها هتل سابوی در لندن، وادی دردونی، راهپیمایی نظامی باستیل، موزه لوبر در پاریس و برج سیرز در شیکاگو است.



الشیف بر روی مسابقات لیگ فوتبال تمرکز می کند که تعداد تماشاگران هفتگی آن در لیگ برتر به 75000 هزار نفر میرسد و می گوید که بهترین وقت بعد از سوت پایان است؛ هنگامی که انبوه جمعیت ورزشگاه را ترک می کنند و شروع به جشن گرفتن در ورودی ها می کنند.

وحشت از حملات تروریستی در انگلیس زمانی زیاد می شود که تعداد 700 جهادی از آموزش و جنگ در سوریه بازگشتند ولی پلیس اسکاتلندیار به شهروندان انگلیس اطمینان داده است که اقدامات مناسب در همه اماکن اتخاذ شده است که توصیه های امنیتی از این دست است. با وجود اینکه جشنواره شلتنهام بدون هیچ اتفاق خاصی سپری شد ولی همچنان نگرانی هایی در مورد سفر ملکه به «ابسوم دربی» در فصل تابستان وجود دارد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
ناشناس
|
France
|
۰۰:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
:))))
جواد
|
United States of America
|
۱۴:۵۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
كاملا مشخصه كه اينها فقط براي رد گم كردن هستش كه مثلا بگن ما با القاعده ارتباطي نداريم چون ما هم تهديد شديم.
قبلا عربستان رو هم تهديد كردن.
وقتي اينها وجودشون به دلارهاي اين كشورها بستگي داره چطور ميخوان ريشه خودشونو بزنن؟
از قديم گفتن چاقو هيچ وقت دسته خودشو نميبره
عابد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین