۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲

"دیگر با تحریم ایران موافق نیستیم"

سرگی لاوروف طی سخنانی در لندن گفت: قطعنامه ۱۹۲۹ در سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شد اما باید گفت که امکان اعمال تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران حتی به طور غیرمستقیم نیز بی ثمر بوده است.
کد خبر : ۱۷۶۸۴
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه اعمال تحریم ها علیه ایران بی ثمر بوده است، گفت: این کشور نمی تواند در قبال تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران، همکاری طولانی مدت داشته باشد.

به گزارش صراط نیوز، جهان به نقل از ریانووستی نوشت، سرگی لاوروف طی سخنانی در لندن گفت: قطعنامه ۱۹۲۹ در سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شد اما باید گفت که امکان اعمال تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران حتی به طور غیرمستقیم نیز بی ثمر بوده است.

ریانووستی نوشت: ۶ کشور روسیه، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا از سال ۲۰۰۳ در تلاش هستند تا ایران را متقاعد کنند که غنی سازی اورانیوم را متوقف کند و ماجرا ادامه یافت تا اینکه شورای امنیت در سال گذشته قطعنامه ۱۹۲۹ را علیه ایران تصویب کرد و ایران نیز در پی آن اعلام کرد که قصد دارد عملیات غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم را آغاز کند.

در ادامه این خبر آمده است: روسیه مدت ها مخالف تحریم علیه ایران بود. اما پس از آنکه روند همکاری های تهران از چارچوب مورد علاقه روسیه خارج شد، اقدام به پشتیبانی از تحریم ها کرد.

ریانووستی نوشت: آخرین دور مذاکرات ایران و شش کشور اروپایی، در استانبول برگزار شد که البته نتایج قابل قبولی نداشت و روسیه و اتحادیه اروپا اعلام کردند که آنها از این مذاکرات ناامیدند.
نظرات بینندگان
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
فکر کنم این دفع باد برای روسیه از طرف ایران وزیده ...... آقای روسیه بادش بده تا باد قطع نشده .
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
۱
۱
این جمله تحریمها هیچ اثری نداره خیلی به آدم فشار میاره یعنی عملا میخوایم خودمونو گول بزنیم