۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

جریمه یک آمریکایی به خاطر همکاری با ایران

بودجه تحقیقاتی دانشمند آمریکایی به دلیل همکاری با محققان ایرانی قطع شد
کد خبر : ۱۷۷۰۰۹
صراط: واشنگتن در اقدامی قابل تامل، بودجه دانشمند و فیزیکدان آمریکایی را به دلیل همکاری با محققان ایرانی قطع کرده است.

به گزارش شبکه پرس‌تی‌وی، دولت آمریکا در اقدامی قابل تامل، بودجه تحقیقاتی یک دانشمند و فیزیکدان آمریکایی را  فقط به دلیل همکاری با محققان ایرانی قطع کرد.

«اریک لرنر»، دانشمند و فیزیکدان معروف آمریکایی، تحقیقات پیشگامانه‌ای درباره مفهوم همجوشی برای یافتن منابع جدید انرژی و حذف سوخت‌های فسیلی صورت داده است.

"لرنر" روز چهارشنبه به پرس‌تی وی گفت: «هدف از تحقیقات وی رسیدن به شکلی از انرژی است که هیچ‌گونه زباله رادیواکتیو و هیچ گاز گلخانه‌ای تولید نکند و 10 برابر ارزان‌تر از هرگونه منبع انرژی موجود است...تصور می کنم که ایران 8 نوع از این دستگاه ها دارد که ما روی آن کار می‌کنیم. این دستگاهها از دستگاههای ما کوچکتر هستند. این دستگاهها در یک مرکز تحقیقاتی قرار دارند. بنابراین هم‌اکنون با آن آزمایشگاه در حال همکاری هستیم و هم‌اکنون در حال انجام آزمایشی هستیم که به ما در آزمایش بعدی در ماه ژوئن کمک می‌کند.»

به گفته این دانشمند آمریکایی، به رغم قطع شدن بودجه تحقیقاتی اش از سوی دولت آمریکا،‌ وی دست از کار نکشیده و با حمایت سازمان های خصوص به تحقیقاتش ادامه می دهد.

"لرنر"می‌گوید که ادامه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، مشکلاتی را برای تحقیقات وی به وجود آورده است و کار را سخت‌تر کرده اما متوقف نشده است.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم