۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

جزییاتی درباره رزمایش الی بیت‌المقدس

رزمایش الی بیت‌المقدس که با حضور بیش از 15 هزار بسیجی در قالب 40 گردان برگزار می‌شود کار خود را از ظهر دیروز با ساماندهی نیروهای بسیج در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج آغاز کرده است.
کد خبر : ۱۷۷۱۰۳
صراط: رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس با حضور 15 هزار بسیجی صبح امروز در شهرستان‌های 10گانه استان کردستان و با رمز یا محمد رسول الله(ص) آغاز شد.

رزمایش الی بیت‌المقدس که با حضور بیش از 15 هزار بسیجی در قالب 40 گردان برگزار می‌شود کار خود را از ظهر دیروز با ساماندهی نیروهای بسیج در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج آغاز کرده است.

رزمایش الی بیت‌المقدس قرار بود به صورت همزمان با سراسر کشور در اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما به گفته فرمانده سپاه کردستان، بنا به دلایل مختلفی همچون توبوگرافی جغرافیایی استان، بارش برف و برودت هوا این رزمایش با هماهنگی‌های لازم  با سلسله مراتب به این زمان موکول شده است.

سردار رجبی با اشاره به مستقر شدن نیروهای بسیجی به صورت منظم از روز گذشته در این اردوگاه و سایر مناطق پیش‌بینی شده برگزاری رزمایش در شهرستان‌های مختلف استان تصریح کرد: ارزیابی میزان آمادگی نیروهای سازمان‌یافته بسیج با توجه به انواع تهدیدات دشمن از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رزمایش و رزمایش‌هایی از این قبیل است.

وی تصریح کرد: کسب اطلاعات کافی از میزان آمادگی، ذهنی، عملی، رصد تهدیدات، تجزیه و تحلیل تهدیدات، میزان آمادگی بسیجیان،  نمایش اقتدار بسیجیان و ارتقاء سطح توانایی آنها در انجام ماموریت‌ها در شرایط عملی از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش در استان است.

به گفته وی، ارتقای بیش از پیش وحدت و همدلی در بین نیروهای بسیجی و فرماندهان گردان‌ها و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای آمادگی کامل نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمنان در عرصه‌های مختلف از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

وی ضمن گرامیداشت پنجمین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان فرهنگی کردستان اظهار کرد: همزمان شدن رزمایش با پنجمین سالگرد سفر معظم‌له از جمله اهداف در برگزاری آن در این تاریخ است.

وی با بیان اینکه بسیجیان شرکت‌کننده در این رزمایش از لحاظ آمادگی در حد قابل قبول بوده و مهارت‌های لازم را در این خصوص کسب کرده‌اند، اضافه کرد:

وی اهداف برگزاری رزمایش را هم متذکر شد و بیان داشت: اینکه فراخوان یگانی، جمعی و بازبینی برای ارزیابی گردان‌ها در پرداختن به ماموریت‌ها در این رزمایش دیده شده است.

به گفته وی، طرح‌ریزی در راستای مقابله با انواع تهدیدات به صورت عملی در این رزمایش‌ها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسانی از استان، سایر استان‌ها و مرکز به منظور ارزیابی توان رزمی و عملیاتی گردان‌ها در این رزمایش حضور دارند، افزود: کارشناسان و بازرسان در پایان رزمایش با دید کارشناسی‌ نظرات خود را در مورد توان و سطح آمادگی گردان‌ها اعلام خواهند کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس پدافند غیرعامل و دفاع از کوی و برزن را دو سناریوی اجرایی در رزمایش الی بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد و گفت: در پدافند غیرعامل 20 گردان در شهرستان‌های 10 گانه استان به اجرای ماموریت خواهند پرداخت.

به گفته سردار رجبی، در ماموریت دفاع از کوی و برزن 19 گردان حضور دارند که عملیات تصرف، پاکسازی، استقرار، تثبیت و توسعه را انجام می‌دهند.
منبع: فارس