۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱

افشاگری بي‌سابقه خداداد علیه آقامعلم

خداداد عزیزی که چندی پیش به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری پدیده مشهد نامش مطرح بود، اکنون از این که این اتفاق رخ نداده ناراحت نیست.
کد خبر : ۱۷۷۲۴۸

صراط:  خداداد عزیزی که چندی پیش به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری پدیده مشهد نامش مطرح بود، اکنون از این که این اتفاق رخ نداده ناراحت نیست. با خداداد که به زبان سرخ فوتبال ایران معروف است، تماس گرفتیم تا در خصوص فرهنگ در فوتبال و این که چه شد به عنوان سرمربی پدیده معرفی نشد صحبت کنیم. خداداد در گفتگویی برخلاف آن چه که تصور می‌کردیم بر علیه مربی سابق‌اش دست به افشاگری زد. با هم صحبت‌های متفاوت خداداد علیه آقامعلم را می‌خوانیم:


به نظر شما امسال که سال فرهنگ است در این زمینه فوتبال ما چه تحولی در خود خواهد دید؟
فوتبال ما چیزی به اسم فرهنگ ندارد. فقط یک عده افراد هستند که بَلَدند آن چنانی مصاحبه کنند و بگویند فرهنگ حلقه مفقوده فوتبال است؛ کدام حلقه مفقوده؟ اصلاً فرهنگ نداریم که حلقه مفقوده داشته باشد. وقتی در این فوتبال آقای استاد، آقای اخلاق، آقای معلم، تئوریسین بزرگ فوتبال و غیره... با جادوگر کار می‌کنند دیگر بحث فرهنگ و امثال این مسائل هیچ جایی در فوتبال ما ندارد.


می‌شود شفاف تر صحبت کنید منظورتان چه کسی است؟
همین آقامعلم زمانی که مربی من بود، قراردادش تمام شده بود و برای قرارداد سال جدید با من صحبت کرد که با باشگاه مشکل دارم. به او گفتم چه مشکلی. گفت: یک نفر هست که می‌خواهد هر طوری شده امسال روی نیمکت بنشیند. با تعجب از او پرسیدم خوب این بنده خدا چه کاری بلد است. گفت این نیروی خاصی دارد و می‌تواند اهریمن را از ما دور کند و لشگر خوبی را به سمت ما بیاورد و از این حرف‌ها که دقیقاً یادم نیست.


منظورتان از آقامعلم همان مجید جلالی است دیگر؟
همه می‌گویند آقامعلم من هم به همین اسم صدایش می‌کنم. همین آقا از پاداش بازیکنان می‌گرفت به اسم کار خیر می‌داد به آقای جادوگر. حتی یک بار از خود من هم بابت کمک به همین کارهای خیر بخشی از پاداشم را گرفت. حالا شما به من بگو این چه فرهنگی است که معلم و تئوریسینش دنبال جادوگری و دلالی است.


با این مسائل که شما مطرح می‌کنید صد رحمت به دلالی...
در ابومسلم به چشم خودم دیدم که بازیکن خارجی به خاطر این که مدیر برنامه‌هایش پاسپورتش را نمی‌داد گریه می‌کرد. دلال این بازیکن نه تنها پاسپورتش را نمی‌داد بلکه 90 هزار دلار هم از قراردادش هم برداشته بود که در نهایت کارمان به دعوا با آن دلال کشید. حالا شما بگو کدام فرهنگ. آقایان می‌آیند می‌گویند فرهنگ حلقه مفقوده فوتبال است. در فوتبالی که کسوت مرده و همه به هم بی احترامی ‌می‌کنند، هرکس قشنگ تر دروغ بگوید و دست‌هایش را تکان دهد بافرهنگ تر است. چهار تا کلمه یاد گرفته اند روستبیف، آنالوگ و آپادانا و...


تعریف خداداد عزیزی از فرهنگ چیست؟
فرهنگ یعنی صداقت، درستی و مردانگی. نه مثل خیلی‌ها که از خواب که بیدار می‌شوند دست و صورتشان را با دروغ می‌شویند. متأسفانه تلویزیون هم که همیشه جنگ و دعوا و تمسخر کردن دیگران را نشان می‌دهد. خیالتان را راحت کنم در این فوتبال فقط دنبال گول زدن افکار عمومی به اسم فرهنگ هستند. فرهنگ در فوتبال ما یعنی پول درآوردن تحت هر شرایطی.


گفته می‌شود از اسم شما به عنوان یک سپر در معرفی مرزبان برای سرمربیگری پدیده استفاده کرده اند.
صلاح مملکت خویش خسروان دانند. به قول حشمت خان مهاجرانی فوتبال تنها تجارتی است که بیشتر از دو سه ماه نمی‌توانی دروغ بگویی. شاید شما دندانپزشک خوبی نباشید و بتوانید تا دو سال به مریض تان دروغ بگویید، اما فوتبال دندانپزشکی نیست. بازی‌ها شروع می‌شود و خیلی مسائل بعد از چند ماه مشخص می‌شود. من به خاطر تماس محسن پهلوان صادقانه به جلسه رفتم و برنامه ام را ارائه دادم. نه دنبال پدیده بودم و نه به پدیده فکر می‌کردم. فرهنگ یعنی همین که صادقانه رفتار کنی. حالا اگر آن‌ها دنبال مسائل دیگری بودند، به خودشان مربوط می‌شود.


در مورد صحبت هاي  رحمتی در برنامه ديشب حرفي نداري؟
من با مهدی رحمتی صحبت کردم و به او گفتم خیلی از گنده‌های این فوتبال از این بلاها سرشان آمده بنابراین تو هم نباید ناراحت شوی. یکی از هنرهای فوتبال ما ضایع کردن بازیکنان بزرگ است. خود من بعد از جام جهانی 98 فرانسه در بهترین دوران ورزشی ام به سر می‌بردم، اما در سفر تیم ملی به کویت حضور من با دمپایی در لابی هتل را بهانه کردند تا 20 ماه از تیم ملی دور بمانم. کشتن نیروهای خوب در فوتبال عادی شده است.


شما چون خودتان جام جهانی را تجربه کرده اید، شاید شرایط رحمتی را درک نکنید.
قبول دارم نرفتن به جام جهانی برای یک بازیکن سخت است. اما باید آن بازیکن برای مسئولان آن کشور ارزشمند باشد، برای همین وقتی پیام صادقیان هم به من زنگ زد همان حرف‌هایی را که به رحمتی گفته بودم به پیام هم گفتم، که در این فوتبال نه تنها حق به حقدار نمی‌رسد، بلکه برای نیروهای خوبش ارزش قائل نیستند. خود من تنها به خاطر این که سر پول فیفا با صفایی فراهانی در فرانسه بحث کردم،  آن هم به خاطر این که کامیون های لباس پوما بدون آن که دست بازیکنان برسد برگشت داده شد و همان ماجرا باعث شد 20 ماه از بهترین دوران ورزشی ام نابود شود. در صورتی که در همان لابی هتل خیلی ها با شورت رکابی تردد می‌کردند.


به نظر شما بحث لباس های تیم ملی از سوی کی روش واقعی است یا بهانه تراشی؟
صحبت کردن در مورد کی روش فایده ای ندارد. ما از اول افسار فوتبال مان را دادیم دستش حالا هم حرف زدن فایده ای ندارد. بگذاریم هر جوری که دوست دارد با این افسار بتازاند.


منبع: بانک ورزش
نظرات بینندگان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
کی روش اگه مربی درست و حسابی بود که ایران نمی آمد حالا اگه مربی ایرانی بود ببین چه به روزش می آوردند حالا همه اختیاررا دادن دست این آدم که بعد از جام جهانی دیگه نمیشه پیداش کرد و فرار میکنه.اونوقت هر وقت کارتو ن گیر میفته میرید سراغ رحمتی و بقیه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
چشم افسارو ميديم دست تو قلعه نوعي مايلي كهن تا خوب ........ تو اعصاب مردم