۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

اسراییل ایران را با کره‌شمالی مقایسه می‌کند

یک مقام صهیونیست مدعی شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به ژاپن احتمالاً برنامه هسته‌ای ایران را با مسئله کره شمالی مقایسه خواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۷۴۹۹
صراط: روزنامه ژاپن دیلی پرس در یکی از مقالات امروز خود در اینترنت نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز یکشنبه وارد ژاپن شد تا با همتای ژاپنی خود شینزو آبه دیدار و گفتگو کند. پیش‌بینی می‌شود که در این گفتگوها که درباره مسائل مختلفی صورت می‌گیرد، نتانیاهو بار دیگر مسئله هسته‌ای ایران  و همچنین همکاری اقتصادی با ژاپن را پیش بکشد.

نتانیاهو احتمالاً در این سفر، همراهی ژاپن را با خود در زمینه قدرت هسته ای ایران، خواستار خواهد شد. اسراییل، انهدام کامل برنامه هسته ای ایران را خواستار شده است.

یک مقام صهیونیست خاطرنشان کرد نتانیاهو مسئله تهدید هسته ای (ایران) را نزد شینزو آبه، به مسئله کره شمالی تشبیه خواهد کرد. وی افزود: "به عنوان بخشی از گفتگوهای سیاسی، ما نگرانی های خود را در خصوص برنامه هسته ای ایران در میان خواهیم گذاشت. ژاپنی ها نیز درباره برنامه هسته ای کره شمالی نگران هستند. اطمینان دارم که ما نقاط مشترک زیادی داریم".

گفتنی است، ژاپن، چین، کره جنوبی و هند جزء بزرگترین مشتریان نفت ایران هستند. ژاپن نیز به رغم هشدارهای غرب درباره لزوم فاصله گرفتن از ایران و نفت صادراتی این کشور را در قبال ایران حفظ کرده است.