۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

علم‌الهدی: نباید در حسن همجواری با عربستان اصولمان را زیر پا بگذاریم

امام جمعه مشهد با بیان این که حکومت سعودی شیعیان بحرین را قتل عام می کند، گفت: حسن همجواری لازم است اما ما نباید در این حسن همجواری اصولمان را زیر پا بگذاریم.
کد خبر : ۱۷۷۹۸۹
صراط: آیت الله احمد علم الهدی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران بارگاه ثامن الائمه(ع) با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در کشور اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف است.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه اعتکاف امسال در 4 هزار مسجد در کشور برگزار شد افزود: بیش از 700 هزار نفر که 80 درصد آنها جوانان بودند در مراسم اعتکاف حضور داشتند، که مسئولان ما باید به این جوهره عظیم توجه کنند و اگر ما توجه نکنیم دشمنانمان این جوهره را در نظر خواهند داشت.
 
آیت الله علم الهدی گفت: در بین این جوانان معتکف، دانشجو، مبتکر، مخترع و ... حضور داشتند که این مسئله نشان می دهد ما با این جوهره می توانیم هر کاری را که برای پیشرفت کشورمان لازم است را انجام دهیم.
 
وی افزود: اینکه یک آقایی می گوید با شعر و شاعر نمی شود عزت یک کشور را تامین کرد باید به وی گفت فرمایشات رهبری که حجت امام زمان در این کشور است بیان واقعیات بوده و ایشان در واقع راهبردها را ارائه می کنند و آیا شما 700 هزار معتکف را که اغلب جوانان بودند دیدید؟
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: کشور ما از نظر امکانات و سرمایه نیروی انسانی و حضور نخبگان و اندیشمندان در یک بستر مناسب قرار دارد که هیچ جامعه ای این همه سرمایه ندارد.
 
آیت الله علم الهدی گفت: ما نباید مسائل مهم کشور را به مذاکره بکشانیم چرا که نمی توان با مذاکره مشکل فناوری را حل کنیم.
 
وی افزود: مردم و مسئولان موظفند راهبردهای رهبری را اجرا کنند و مجلس باید به میدان بیاید و براساس این سرمایه ها برنامه ریزی کند.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: حسن همجواری لازم است اما ما نباید در این حسن همجواری اصولمان را زیر پا بگذاریم.
 
آیت الله علم الهدی افزود: ما باید با عربستان سعودی حسن همجواری داشته باشیم اما این حسن همجواری باید به چه قیمتی باشد و باید به گونه ای شود که حکومت سعودی شیعیان بحرین را قتل عام کند ما نمی توانیم به خاطر حسن همجواری شاهد این باشیم که بچه هایی که برای امام حسن(ع) اشک می ریزند را نیروهای شهر از خانه هایشان ببرند و بعد خبر مرگشان را بدهند و یک عده ای بروند در قصر و ضیافت سور چرانی کنند و در آن طرف مردم بحرین کشته شوند.
منبع: مهر