۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹

نظر ولایتی درباره مذاکرات اخیرایران و۱+۵

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران در احراز حقوق خود و آنچه حقوق خود می‌داند از کسی اجازه نمی‌گیرد.
کد خبر : ۱۷۸۱۴۲
صراط: علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه دیدار مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج اخیر مذاکرات ایران و گروه 1+5، گفت: بالاخره این مذاکرات، مذاکرات آسانی نیست و تا آنجایی که اطلاع داریم مذاکره‌کنندگان ما تمام سعی و تلاش خود را کرده‌اند، ضمن اینکه مذاکرات پایان نیافته و مجدداً در خردادماه ادامه می‌یابد. 

وی با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات به نتایج مثبت و جمهوری اسلامی ایران نیز به حقوق حقه هسته‌ای خود برسد، گفت: در صورتی که طرف مقابل با همین حسن نیتی که جمهوری اسلامی ایران نشان داده، پیش برود بسیار امیدوارم در آینده بتوانیم راه‌حل‌هایی را داشته باشیم.

ولایتی تاکید کرد: من معتقد نیستم به اینکه مذاکرات به بن‌بست رسیده باشد و جمهوری اسلامی ایران همیشه طرفدار گفت‌وگو و استمرار مذاکرات است. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، باید مذاکرات تا 30 تیر به اتمام برسد؟ تاکید کرد: زمان مذاکرات باید مورد توافق دو طرف باشد و جمهوری اسلامی ایران در احراز حقوق خود و آنچه حقوق خود می‌داند از کسی اجازه نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از مذاکره رویگردان نبوده و از استمرار مذاکره حمایت کرده و طرفدار آن هم بوده است.

ولایتی تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان ما مادامی که در چارچوب ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند و تا به حال آنچه انجام داده‌اند خلاف این نبوده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص جزئیات دیدار خود با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه، گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که هر دو کشور تمایل دارند مشکلات منطقه‌ای و تنش‌هایی که در عراق، سوریه و لبنان وجود دارد با گفت‌وگو حل شود و پرهیز از تنش و ایجاد جنگ‌های ناخواسته مورد قبول هر دو کشور نیست. 

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه نیز در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار خود با علی‌اکبر ولایتی، گفت: من در چارچوب دیالوگ دوجانبه‌ای که بین ایران و فرانسه برقرار است به دیدار دکتر ولایتی آمدم و با وی پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای همچون سوریه، لبنان و عراق صحبت کردم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز به وزارت خارجه می‌روم تا گفت‌وگوهایی که از صبح انجام دادم را ادامه دهیم و پس از آن به پاریس باز می‌گردم.

منبع: تسنیم