۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

تکلیف ویزای سفیر روحانی همچنان در ابهام

وزارت خارجه حتی این موضوع را به مجمع عمومی سازمان ملل نیز نکشانده و این در حالی است که پیش از این یک بار مجمع عمومی در ماجرای مخالفت آمریکا با سفر عرفات به نیویورک و حضور در سازمان ملل، علیه آمریکا قطعنامه صادر کرد.
کد خبر : ۱۷۸۳۷۳
صراط: سرنوشت کرسی نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنان در ابهام قرار دارد و با سکوت از سوی دولت و وزارت خارجه برگزار می‌شود.

بیش از 3 ماه از زمانی که دولت آمریکا حاضر نشد برای حمید ابوطالبی گزینه دولت برای نمایندگی ایران در سازمان ملل ویزا صادر کند می‌گذرد. وزارت خارجه حتی این موضوع را به مجمع عمومی سازمان ملل نیز نکشانده و این در حالی است که پیش از این یک بار مجمع عمومی در ماجرای مخالفت آمریکا با سفر عرفات به نیویورک و حضور در سازمان ملل، علیه آمریکا قطعنامه صادر کرد.

در همین حال یک سایت خبری از احتمال جایگزینی نفر دیگر به جای ابوطالبی سخن می‌گوید هر چند که پیش از این معرفی جایگزینی برای ابوطالبی منتفی اعلام شده بود.

به گزارش «پارس»، برخی مشاوران رئیس‌جمهور پیشنهاد داده‌اند که واعظی وزیر ارتباطات جایگزین ابوطالبی شود. واعظی به مدت 3 سال در مخابرات و 27 سال در وزارت خارجه فعالیت کرده و از اعضای حزب‌ اعتدال و توسعه است.

عدم صدور ویزا برای نامزد خاص دکتر روحانی در حالی است که ارتقای اعتبار پاسپورت ایرانی یکی از شعارهای وی در زمان تبلیغات انتخاباتی بود.

منبع: کیهان