۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

هواپیمای مالزیایی را آمریکا ساقط کرد؟

«کاتورن» در کتاب خود نوشت: پس از سقوط هواپیمای مالزیایی در جریان رزمایش مشترک آمریکا و تایلند، تلاش های مخفی و گسترده ای در سطح بین المللی برای مخفی نگاه داشتن این حادثه صورت گرفته است.
کد خبر : ۱۷۸۴۲۶
صراط: یک نویسنده آمریکایی با انتشار کتابی در مورد اسرار ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی نوشت: این هواپیما هدف سلاح استفاده شده در رزمایش مشترک آمریکا و تایلند قرار گرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه پاکستانی «دنیوز» روز دوشنبه نوشت: 70 روز پس از ماجرای اسرار آمیز مفقود شدن هواپیمای مسافری خطوط هوایی مالزی، «نایجل کاتورن» روزنامه نگار آمریکایی کتابی با عنوان «پرواز اسرارآمیز ام.اچ. 370» منتشر کرد و در آن از تلاش های گسترده برای مخفی نگاه داشتن این حادثه سخن گفت.

«کاتورن» در کتاب خود نوشت: پس از سقوط هواپیمای مالزیایی در جریان رزمایش مشترک آمریکا و تایلند، تلاش های مخفی و گسترده ای در سطح بین المللی برای مخفی نگاه داشتن این حادثه صورت گرفته است.

کتاب این نویسنده آمریکایی در رسانه های زیادی از جمله رسانه های انگلیسی بازتاب داشت.

این نویسنده در بخش مقدمه کتاب خود نوشت: خانواده های قربانیان پرواز ام. اچ. 370 تقریبا هیچ وقت نخواهند فهمید که دقیقا چه اتفاقی برای عزیزانشان افتاده است.

«کاتورن» در کتاب خود با استناد به گفته های کارگر نیوزیلندی یک شرکت حفاری نفت که خود را شاهد عینی ماجرای سقوط هواپیمای مالزیایی معرفی کرد، نوشت: هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هواپیمایی مالزی هدف حمله قرار گرفته و سقوط کرده است.

این نویسنده آمریکایی افزود: در زمان ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، یک رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و تایلند در آب های دریای چین جنوبی که بخشی هایی از آب های شرقی مالزی را نیز شامل می شود، برگزار شد و شخصی به نام «مایک مک کی» کارگر یک شرکت حفاری نفت نیوزیلند اعلام کرد شاهد سقوط یک هواپیما در خلیج تایلند بود و این هواپیما در حال سقوط آتش گرفت.

نویسنده این کتاب نوشت: در جریان برگزاری رزمایش ها، وقوع چنین حوادثی غیرممکن نیست و البته نمی توان آن را عمدی دانست.

به نوشته کاتورن، ممکن است کسانی باعث سقوط هواپیما شده باشند و برای منحرف کردن مسیر تحقیقات و جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای مالزیایی، جعبه سیاه دیگری را در اعماق آب های سواحل استرالیا قرار داده باشند. شاید به همین دلیل است که تاکنون اثری از لاشه این هواپیما یافت نشده است.

یک فروند هواپیمایی بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه سال گذشته در حالی که با 239 مسافر و خدمه از کوالالامپور عازم پکن بود، مدت کوتاهی پس از برخاستن از فرودگاه کوالالامپور، از صفحه رادار محو شد و با وجود گذشت بیش از 70 روز و انجام جستجوهای فراوان، تاکنون اثری از آن یافت نشده است.(ایرنا)

منبع: جام جم