۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
حسين شريعتمداري

آیا دفاع از امام حسین وظیفه آقای اردبیلی نبود؟

اگر اين به قول آقای اردبیلی «دوستان قديم» اكنون به دشمن قسم خورده اسلام و انقلاب تبديل شده باشند چه؟! مگر كدورت مردم مسلمان با سران و عوامل فتنه از نوع كدورت هاي شخصي است كه رفع آن توصيه شده باشد؟
کد خبر : ۱۷۸۷۷
صراط - نگارش اين يادداشت براي نگارنده ناگوار است و اگر بيانيه اي كه پرداختن به آن موضوع اين وجيزه است با سوءاستفاده دشمنان جمهوري اسلامي ايران روبرو نمي شد و ذوق زدگي سينه هاي آكنده از كينه هاي كور نسبت به اسلام و انقلاب و امام راحلمان«ره» را به دنبال نداشت، قلم به نيام كشيدن بايسته تر بود و عبور از كنار آن شايسته تر مي نمود، اما...
اخيرا حضرت آيت الله موسوي اردبيلي با صدور بيانيه اي از برخي رفتارها كه به گفته ايشان «خلاف شرع، قانون، اخلاق و كرامت انساني است» و اين روزها «به نام دفاع از اسلام و حكومت اسلامي» انجام مي پذيرد، ابراز نگراني كرده اند و تاسف خورده اند كه اين رفتارها، «روح عدالت طلبي، حق جويي و آزادي خواهي در هر نظام مبتني بر تعاليم اسلامي را تهديد مي كند.» حضرت آيت الله موسوي اردبيلي اگر چه در اين بيانيه سعي بر كلي گويي داشته اند ولي اشارات تلويحي بيانيه كه «ابلغ من التصريح»! است نشان مي دهد كه متاسفانه اعتراض ايشان به واكنش منطقي و مشتركي است كه مسئولان نظام و توده هاي چند ده ميليوني مردم عليه وطن فروشي آشكار و خيانت و جنايت سران داخلي فتنه از خود نشان داده اند. آيت الله موسوي اردبيلي در ادامه بيانيه خود، باز هم بدون اشاره به اصل ماجرا آورده اند: «براساس هيچ يك از ضوابط شرعي، توهين و افترا به هيچ فرد و گروهي حتي در صورت اثبات جرم وي در محكمه عادله، جايز نمي باشد، حال آن كه در شرايط امروز كشور، ناظر و شاهد تبديل آن به روندي عادي و فراگير هستيم» و افزوده اند ادامه اين روند «چه بسا كه موجب سخط الهي و نزول بلا گردد.» و آورده اند؛ «اميد است كه مسئولان محترم و آحاد ملت شريف ايران با يادآوري ارزش هاي گرانقدر اسلامي و با سرلوحه قرار دادن اجراي عدالت همراه با رافت و رحمت و التزام به قانون و توجه به حقوق شرعي و قانوني افراد، جهت رفع كدورت ها بكوشند و دوستان قديم از در آشتي در آيند و سوابق مجاهدت ها و نيك خواهي ها از ياد نرود و عرصه كشور جولانگاه فرصت طلبان داخلي و خارجي نگردد.»
و اما، درباره بيانيه ياد شده گفتني هايي است كه با پوزش پيشاپيش از حضرت آيت الله موسوي اردبيلي، به برخي از آنها اشاره مي كنيم؛
1- سفارش و توصيه هاي كلي درباره اخلاق اسلامي نظير «رعايت ضوابط شرعي»، «اجتناب از توهين و افتراء»، «حفظ كرامت انساني» و امثال آن كه در بيانيه آمده است از سوي عالمان ديني پسنديده و ضروري است ولي جاي آن در «بيانيه» نيست! و از قضا، حضرت آيت الله نيز به اين نكته توجه داشته و تأكيد كرده اند كه «برخي از رفتارهاي اين روزها» در ناديده گرفتن توصيه هاي اخلاقي ياد شده، باعث نگراني و تأسف ايشان شده است ولي توضيح نداده اند كه «ضمير» سفارش حضرتشان كجاست و چه كساني سفارش هاي اخلاقي و اسلامي مورد اشاره را ناديده گرفته اند؟! بديهي است كه سطرسطر بيانيه نشان مي دهد كه نگراني و تأسف آقاي موسوي اردبيلي از واكنش مردم و مسئولان نسبت به خيانت و جنايت سران وطن فروش و ضدانقلاب فتنه است و بيانيه در حمايت از آنها نوشته شده است ولي چرا اين نكته با صراحت در بيانيه مطرح نشده است؟ شايد- تأكيد مي شود شايد- از آن روي كه وابستگي سران فتنه به مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس و كينه توزي آنان عليه اسلام و انقلاب و امام(ره) به اندازه اي آشكار است كه حضرت آيت الله موسوي اردبيلي به عنوان يكي از شخصيت هاي انقلابي ترجيح داده اند به صراحت نامي از آنها به ميان نياورند! كه در اين صورت احتمال ديگري در ميان است و آن، اينكه برخي نزديكان از اعتماد حضرت آيت الله سوء استفاده كرده و به نام آن بزرگوار بيانيه داده باشند! چرا كه آيت الله موسوي اردبيلي تمامي عمر شريف خويش را در دفاع از اسلام و انقلاب و امام(ره) و نظام اسلامي صرف كرده اند و حمايت از دشمنان تابلودار امام(ره) و انقلاب و ستون پنجم رسواي دشمنان بيروني با هيچ تفسير و توجيهي نمي تواند به ساحت ايشان راه داشته باشد.
2- بر فرض كه بيانيه از سوي آيت الله موسوي اردبيلي صادر شده باشد، پاي اين پرسش به ميان كشيده مي شود كه اگر حضرت آيت الله نگران رعايت اخلاق اسلامي و ضرورت پرهيز از توهين و افتراء هستند- كه هستند و بايد باشند- اولاً؛ كدام بخش از حركت توده هاي ميليوني مردم و اقدام مسئولان درباره سران وطن فروش فتنه را بيرون از «اخلاق اسلامي و ضوابط شرعي» مي دانند؟! و چرا در اين باره توضيحي نداده و به كلي گويي بسنده كرده اند؟ مگر لازمه امر به معروف، نشان دادن «معروف» و شرط نهي از منكر، اشاره به «منكر» نيست؟ بنابراين اگر معروفي ناديده گرفته شده و منكري صورت پذيرفته از يك عالم برجسته ديني انتظار آن است كه به اين «معروف»هاي ترك شده و «منكر»هاي انجام گرفته، اشاره بفرمايند كه نفرموده اند!
و ثانياً؛ اين سؤال در ميان است كه آيا حضرت آيت الله طي 18 ماه گذشته از سوي سران و عوامل فتنه هيچ منكري مشاهده نفرموده اند كه نياز به نهي از منكر باشد و يا ترك هيچ معروفي را شاهد نبوده اند كه وظيفه امر به معروف را برعهده ايشان بگذارد؟ و چرا طي 18 ماه گذشته در مقابل آنهمه جنايت و خيانت و كينه توزي سران فتنه نسبت به اسلام و انقلاب و امام(ره) و رهبري و مردم سكوت فرموده اند؟!
آيا سران فتنه 88 و عوامل ميداني آنها، به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اهانت نكردند؟ وجود مبارك حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا له الفداء را انكار نكردند؟ روز قدس به نفع اسرائيل شعار ندادند؟ روز 31 آبان به حمايت از آمريكا عربده نكشيدند؟ به ساحت ملكوتي امام راحل(ره) اهانت نكردند؟ و تصوير مبارك ايشان را پاره پاره و لگدمال نكردند؟ آشكارا از فرمول ديكته شده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران پيروي نكردند؟ آيا با منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، گروهك هاي كومله، دموكرات، پژاك، عبدالمالك ريگي دست به ائتلاف آشكار و بي پرده نزدند؟! فلان خانم چادري را به جرم اين كه چادر بر سر دارد و حامي اسلام و انقلاب است، با اسلحه سرد و گرم مورد حمله قرار ندادند و پيكرش را با قمه و قداره و در حالي كه شعار مرگ بر... سر داده بودند، از هم ندريدند؟ فرياد مرگ بر بسيجي! سر ندادند؟ مسجد را به آتش نكشيدند؟ فلان بسيجي موتورسوار را با قمه تكه پاره نكردند؟ فلان مرد داراي محاسن را وادار به سر دادن شعار مرگ بر... نكردند؟ و هنگامي كه از اين شعار خودداري كرد، آيا او را در مقابل چشمان نگران و اشكبار همسر و فرزند خردسالش به قتل نرساندند؟ آيا نتانياهو با افتخار! و آشكارا از فتنه گران به عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران» ياد نكرد؟ آيا اوباما، حمايت مالي و سياسي از آشوبگران را يك هدف استراتژيك براي مقابله با ايران اسلامي معرفي نكرد؟ جرج بوش آنها را پياده نظام آمريكا در ايران معرفي نمي كرد؟ آيا تمامي دشمنان اسلام و انقلاب و امام و ايران در حمايت آشكار از سران فتنه به ميدان نيامدند؟ و همين سه هفته قبل با اعلام نياز صريح مقامات آمريكايي و اسرائيلي براي تحت الشعاع قرار دادن انقلاب هاي اسلامي مردم مصر و تونس و يمن و اردن فراخوان آشوب ندادند و آيا چند صدنفري كه به ميدان آمده بودند مطابق پيش بيني- بخوانيد دستورالعمل- قبلي «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا و نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، به جاي شعار عليه آمريكا و اسرائيل و انگليس، بار ديگر و براي چندمين بار به دفاع از اين جرثومه هاي فساد و تباهي برنخاستند؟!
حضرت آيت الله! اجازه بدهيد با عرض پوزش از جنابعالي بپرسيم كه آيا دفاع از ساحت مقدس امام حسين(ع)، امام زمان(عج)، امام راحل(ره)، اسلام، انقلاب وظيفه شرعي شما نبود؟ اگر بود- كه بوده و هست- بفرمائيد كه چرا در مقابل اينهمه زشتي و پلشتي و اسلام ستيزي و اهانت به ائمه اطهار عليهم السلام و... احساس وظيفه نفرموده و سكوت اختيار كرديد و اكنون كه با تدبير -البته ناتمام مسئولان نظام- فقط رابطه سران فتنه با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه قطع شده است، سكوت 81 ماهه و غيرقابل توجيه خود را شكسته و به حمايت از فتنه گران بيانيه صادر فرموده ايد؟! معلوم است كه خداي نخواسته و نستجيربالله موسوي و كروبي و خاتمي را از امام حسين(ع) و امام زمان(عج) و امام راحل(ره) و اسلام برتر نمي دانيد، بنابراين چرا كمترين مجازات اين ستون پنجم هاي اسرائيل و آمريكا آنهم در حد قطع تماس آنان با بيگانگان را برنمي تابيد ولي از كنار اهانت به ساحت مقدس اباعبدالله و امام زمان عليهماالسلام و صدها خيانت و جنايت نسبت به اسلام و مسلمين، با سكوت طولاني و 81 ماهه عبور مي فرمائيد! اين موارد كه به عنوان مشتي از خروارها به آن اشاره شد، «تحليل» نيست كه در صحت آن ترديد داشته باشيد، همه اين نمونه ها، واقعيات مستند، مضبوط و غيرقابل انكار است كه هيچيك از سران فتنه نيز آن را نفي نمي كنند، يعني به دليل ماموريتي كه برعهده آنهاست، اجازه نفي و انكار آن را ندارند و اساساً به همين منظور ماموريت يافته اند.
3- حضرت آيت الله موسوي اردبيلي در بيانيه خود نصيحت فرموده اند كه «دوستان قديم از در آشتي درآيند و سوابق مجاهدت ها و نيك خواهي ها از ياد نرود» اين سخن در كليت خود، آموزه اي اخلاقي و اسلامي است و «رفع كدورت» در ميان دوستان، توصيه اي كارساز و خدا پسندانه است. اما، اگر اين به قول ايشان «دوستان قديم» اكنون به دشمن قسم خورده اسلام و انقلاب تبديل شده باشند چه؟! مگر كدورت مردم مسلمان با سران و عوامل فتنه از نوع كدورت هاي شخصي است كه رفع آن توصيه شده باشد؟ مگر طلحه و زبير، قبل از آن كه عليه حاكميت اسلام خروج كرده و دست به خيانت بزنند، دوست حضرت امير عليه السلام نبودند؟ مگر شمر با حضرت ابوالفضل عليه السلام قوم و خويش نبود؟ مگر ابولهب عموي پيامبر اعظم(ص) نبود؟! و... و مگر خداوند تبارك و تعالي در وصف مومنان نمي فرمايد كه بر كافران سختگيرند و با يكديگر مهربان و از اين گذشته، مگر نظام اسلامي در اوج رحمت و رأفت با سران فتنه برخورد نكرد و در مقابل آنها نه فقط كمترين بازگشتي نداشتند بلكه بر دنباله روي آشكار خود از دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب ادامه دادند.
4- در بيانيه انذار داده اند كه اگر به سفارش هاي اخلاقي و اسلامي مورد اشاره عمل نشود، «چه بسا كه موجب سخط الهي و نزول بلا گردد» كه اين نكته نيز در تماميت خود توصيه حكيمانه اي است و بي توجهي به دستورات و آموزه هاي الهي مي تواند به نزول بلا منجر شود. ولي در موضوع مورد بحث، صبر و تحمل و نجابت مردم با درايت و نگاه عطوف و مهربان رهبر انقلاب درهم آميخت و خداي سبحان در پي اينهمه صبر و نجابت امت و امام امت، همان «بلا» كه حضرت آيت الله موسوي اردبيلي نسبت به آن «انذار» و «هشدار» داده اند را نازل فرمودند. اما نه بر ملت ايران، بلكه بر دشمنان تابلودار آنها يعني آمريكا، اسرائيل، انگليس، ديكتاتورهاي منطقه از مبارك و علي عبدالله صالح و بن علي و ملك حسن اردني گرفته تا ملك عبدالله سعودي كه در صف انتظار است و طرفه آن كه تمامي اين قدرت هاي استكباري و ديكتاتورهاي دست نشانده آنها در منطقه، حاميان آشكار مالي، سياسي، تداركاتي و اطلاعاتي سران و عوامل فتنه 88 بوده اند.
5- در خاتمه؛ بار ديگر از ساحت قابل احترام حضرت آيت الله موسوي اردبيلي به خاطر جسارت احتمالي پوزش مي خواهيم و باز هم بر اين باوريم كه بيانيه ياد شده با شخصيت انقلابي و شناخته شده ايشان همخواني ندارد و احتمال سوءاستفاده از اعتماد حضرت ايشان را منتفي نمي دانيم.
نظرات بینندگان
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱۳
۶
لقمه حرام انسان رو اول چاق می‌کنه بعد خرفت می‌کنه تأثیر بعدیش که خیلی هم مهمه اینه که تشخیص راه حق و باطل رو برای او غیر ممکن می‌کنه تأثیر بسیار مهم دیگش اینه که توفیق همیاری و عشق به ولایت رو از انسان می‌گیره و . . .
اما همه اینا به کنار خداوند متعال حاج حسین شریعتمداری و امثال ایشان رو برای اسلام و انقلاب حفظ کنه انشاءالله
مرگ بر ضد ولایت فقیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱۰
۵
چیزی که از علماء با غیرت و بصیر معاصر تو ذهن داریم اونها شجاعانه و شفاف مسائل روز رو برای مردم تبیین می‌کردند .
با توجه به پاراگراف آخر بیانیه آقای موسوی اردبیلی ای کاش ایشان شفاف می‌گفت که چه کسانی باعث شدند تا عرصه کشور جولانگاه فرصت طلبان داخلی خارجی بشه ؟ بچه حزب‌اللهی که طاقت ناسزا گفتن ارازل و اوباش به بالا تا پایین نظام رو نداره یا موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی که زمینه ساز قد علم کردم همه معاندای نظام در عرصه کشور رو به روی نظام شدند ؟
جواب دادن به این سوال برای کسی که فقط یه کم " غیرت " تو وجودش باشه خیلی ساده هست
د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱۱
۵
عجب ! حسادت انسان رو تا کجاها می‌بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
به دل نگیریم. چرا که این فرد در نماز جمعه تهران یک روز گفته بود ما بعد از 20 سال تازه فهمیدیم کیرو کجا بزاریم آدمی که تا این حد بی فکر و تفکر سخن می گوید این بیانیه ها از او بعید نیست
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱
۱
مرگ بر خاتمی این روحانی نمای سکولار و مزدور و جاسوس رژیم صهیونیستی
مينا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱
۱
همه كه شدند فتنه
اقاي موسوي اردبيلي هم شد فتنه گر
به كدامين راه ميرويم دوستان
تا كي همه رو ميخواهين محكوم كنين
چرا همه شدند دشمن ولايت
مگر هر كس انتقاد كرد شد دشمن ولايت
خاك تو سرتون كه مملكت رو بر باد دادين
صراط خائن نظرم رو بذار
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱
۱
آقای موسوی اردبیلی متاسفیم !!!! شما بعد از 18 ماه که برای همه مردم هوشیار و آگاه ماهیت فتنه گران و ضد انقلاب برا یشان آشکار شده است تازه سکوت خود را شکستید اما با کمال تاسف روشن شد که حضرتعالی عالم و آگاه به مسائل کشور نبوده اید و نیستید.زیرا که مقام محترم آیت اللهی و مرجعیت باید حتما" آگاه به زمانه خویش باشند و براساس فرامین قرآن عمل کنند نه بر اساس نفسانیت خود و هر آن چه را که نمی دانند و آگاه نیستند عمل و گفتگو نکنند و بهانه به دست دشمن قسم خورده اسلام و کشورندهند.
آیت الله و مراجع بی بصیرت در خط دشمن است و کلا در ردیف مراجع هم جای ندارند!!!
خداوند ما را به راه راست هدایت فرماید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱۱
۳
درود بر سرباز بابصیرت امام خامنه ای حاج حسین شریعتمداری
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
۱۰
۳
بنام خدا . اللهم احفظ الحسين الشريعتمداري .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا ساسا ن خیلی با حال کامنت گذاشتی! به نام خدا رو فارسی نوشتی خوب بعدش راحت فارسی می‌گفتی دیگه عزیزم !
غ ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
خداوند عاقبت همه را ختم بخیر کند وبه همه بصیرت بدهد بالخصوص ...........
رهبرم خامنه ای
|
United States of America
|
۰۳:۱۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
من میگم اینم مشکوک میزنه برادرای حزب اللهی ما فقط باید تابع دستورات امام خامنه ای باشیم وحرف هیچ انسانی ومرجعی را به جز این سید خراسانی باور نکنیم
علی بود که علی آمد وسید خراسانی هست که امام زمان می آید
کلامی به داد می گویم
ابو الفضل علمدار خامنه ای نگه دار
mahdavi
|
Germany
|
۱۰:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
۲
۳
اقای شریعت به جای این همه عیب جویی از دیگران کمی هم به گفتار و اعمال خودتان فکر کنید که ایا شیعه علی هستید…?
آنتی التقاط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۲
۱
دانشگاه غیرانتفاعی مفید در قم که رئیسش این آقاس یه ابتکار جالب شرعی به کار برده در تابلوهای اعلانات نوشته شده به علت تلاقی ساعات درس با وقت اذان و نماز نماز با 1 الی 2 ساعت تاخیر خوانده می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و به همین تو این دانشگاه دوتا نماز جماعت برگزار میشه یکیش به امامت همین مرجع نما یکی هم به امامت برخی از اساتید روحانی و چند تا از دانشجویان انقلابی دانشگاه ضمنا مجوز تشکیل بسیج دانشجویی در این دانشگاه چند ساله توسط این رئیس فلان فلان شده سه نقطه رد میشه نمیدونم واقعاً چرا؟!
نکته بعد این که حضرت آقا جلساتی رو هم برخی افسادطلبان قمی همیشه در دانشگاه بصورت عمومی دارن که اونجا دیگه هرچی اراجیف هستش گفته میشه
جا داره به این آقا بگیم برو واسه کسی دیگه فیلم بازی کن