۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

داعش مسئول حمله به مهندسان ایرانی

حضور اتباع فرانسوی در کنار داعش در نینوی،برعهده گرفتن مسئولیت حمله به مهندستان ایرانی از سوی داعش و بازداشت دو عامل انتحاری زن در کاظمین از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.
کد خبر : ۱۷۹۱۱۲
صراط: به نقل از پایگاه اصوات العراق، منابع فرانسوی اعلام کردند: یک عامل انتحاری با تابعیت فرانسوی خود را در استان نینوی در شمال عراق منفجر کرده است و اطلاعاتی درباره عامل انتحاری دیگری که خود را در عراق منفجر کرده است وجود دارد.

منابع اطلاعاتی فرانسوی افزودند: شهروند فرانسوی با نام ابو القعقاع در هنگام مشارکت در کنار گروهک داعش کشته شده است و احتمال می رود شهروند دیگر فرانسوی نیز کشته شده باشد که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

این منابع تاکید کردند: عبور جوانان فرانسوی به خاک عراق از راه سوریه موضوع جدیدی و بی سابقه ای محسوب می شود.

از سوی دیگر منابع وابسته به وزارت کشور عراق از زخمی شدن چهار پلیس در انفجار بمبی که در مسیر عبور گشتی آنها رخ داد خبر دادند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق علاوه بر بازداشت پنج تروریست و یک خودرو بمبگذاری را در تکریت کشف و ضبط کردند.

درغرب کرکوک منابع عراقی از بازداشت شش عضو گروهک داعش از سوی نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند.

یک منبع وابسته به عملیات الانبار از درگیری میان نیروهای مسلح عراق و گروههای تروریستی در مناطق الحوز، الجمعیه، الاسکان، و خیابان بیستم در الرمادی که به هلاکت هفت نفر و بازداشت 11 نفر دیگر انجامید.نیروهای امنیتی موفق به انفجار خودرو بمبگذاری شده و انهدام چهار خودرو وابسته به داعش شدند.

در منطقه الرکزه در جنوب غرب سامراء در استان صلاح الدین چهار پلیس کشته و یک پلیس دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر شبکه السومریه عراق از حمله افراد مسلح به یک غیر نظامی در منطقه الشعله در شمال غرب بغداد خبر دادند.

پایگاه المسله به نقل از وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع بیش از 85 مسلح و تک تیرانداز داعش را به هلاکت رساندند و موفق به انهدام ادوات متعلق به آنها شدند.

یک منبع امنیتی از بازداشت دو زن که کمربند انفجاری بر تن داشتند در میدان عدن در اطراف شهر کاظمین خبر دادند.

این درحالی است که پایگاه النهرین اعلام کرد: گروهک داعش مسئولیت انفجار انتحاری علیه مهندسین شرکت نفت ایران و ارتش عراق در دیالی را برعهده گرفته است.

در بیانیه داعش آماده است عامل انتحاری به نام ابو مجاهد الجزراوی با خودرو بمبگذاری شده خودروهای مهندسین ایرانی و  خودروهای عراقی محافظ آنها را در جاده امام ویس- السعدیه را هدف قرار داد که در نتیجه آن تعدادی از خودروهای ایرانی و ارتش عراق منهدم و دهها ایرانی و عراقی کشته و زخمی شدند.

منبع: مهر