۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کامرانی‌فر:

از کفاشیان برای جامعه داوری گدایی می‌کنم

کمک داور بین‌المللی ایران گفت: از علی کفاشیان برای حمایت داوران گدایی می‌کنم.
کد خبر : ۱۷۹۶۰۴
صراط: حسن کامرانی‌فر در مراسم بدرقه و تقدیر از داوران اعزامی به جام جهانی برزیل گفت: خوشحالم که هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم حضور دارند و باعث افتخارم است که عضوی از فدراسیون فوتبال هستم و برای دومین بار است که به جام جهانی می‌روم به خاطر حمایت‌های فدراسیون است. اگرچه لذت‌های جام جهانی متعلق به من است اما برای حضورم در جام جهانی خیلی‌ها تلاش کردند و زحمت کشیدند. من هم اگر با کفاشیان تماس گرفتم به خاطر ادب و کسب اجازه بود تا راهی جام جهانی شوم.

وی ادامه داد: امیدوارم نگاه کفاشیان مثل رفتار و اخلاقش با جامعه داوری باشد. کفاشیان نیاز به مشاورانی در امر داوری دارد که او را کمک کنند. او دیدگاه بازی دارد اما نمی‌دانم چرا از دیدگاه‌هایش استفاده نمی‌کند. باید رئیس فدراسیون افرادی باشند که بیشتر به داوری توجه کنند.

کمک داور بین‌المللی ایران افزود: من شاید خواسته‌هایی از کفاشیان داشته باشم اما برای جامعه داوری از کفاشیان گدایی می‌کنم تا حمایت از جامعه داوری بیشتر شود. جامعه داوری جزئی از فوتبال است و باید به این جامعه توجه و نگاه شود. اکنون بین جامعه داوری و فوتبال ما دیواری ایجاد شده که این دیوار باید تخریب شود. نگاه برخی مربیان به داوری قشنگ نیست تمام فوتبال ما باید رشد کند.

کامرانی‌فر با اشاره به رفتار بازیکنان در لیگ برتر عنوان کرد: اکنون بالاتر از سطح فوتبال را در جام جهانی شاهد خواهید بود. شما رفتار بازیکنان ما را در آن سطح با داوران ببینید و بعد رفتار آنها را با رفتارشان در لیگ برتر مشاهده کنید. ما همان اعتبار و احترام را در داوری فوتبال ایران می‌خواهیم.

وی که دومین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند، اظهار داشت: بلاتر در ابتدای مسابقات به تمام 90داور حاضر در جام جهانی یک مدال طلا می‌دهد و می‌گوید از نظر من شما همه بهترین هستید و لیاقت حضور در فینال را دارید. اما می‌توانیم شایستگی خود را بیشتر ثابت کنیم و دومین مدال طلا را بگیریم. همانطور که من، فغانی و سخندان دومین مدال طلا را در جام باشگاه‌های جهان گرفتیم.

وی با اشاره به حضورش در جام جهانی قبلی گفت: در جام جهانی 2010 من خیلی غریبانه رفتم و دلم خیلی گرفت و با همه داوران حاضر در جام جهانی 2010 مصاحبه می‌شد حتی با کمک داور چینی که ذخیره بود مصاحبه می‌شد اما با من که کمک داور اصلی بودم گفت‌وگویی انجام نشد. من عکس آن جام جهانی را به شما هم نشان خ واهم داد و شما هم دلتان مثل من خواهد گرفت. من از خبرنگاران و رسانه‌ها می‌خواهم به جامعه داوری بهای بیشتری بدهند و از آنها هم گدایی می‌کنم که به داوران توجه بیشتری کنند.
منبع: فارس