۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

ایجاد 3شهر پردیس، پرند و هشتگرد تخلف بود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: ایجاد شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد تخلف بوده است.
کد خبر : ۱۷۹۹۲۶
صراط: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد از تخلفات شهرسازی بوده که در سطح دولت رخ داده است.

محمد سالاری گفت: ایجاد شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد از جمله تخلفاتی بوده که در سطح دولت در دولت گذشته رخ داد. همانطور که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد، زیرساخت ها و سرانه های مردم این شهرهای جدید را باید در شهر تهران ببینیم، زیرا ساکنان این شهرها عملا بیشتر زمان خود را در تهران می گذرانند و به همین دلیل باید برای آنها هم در تهران شبکه معابر، کاربری های آموزشی، بهداشتی، خدماتی، فضای سبز و ... پیش بینی کنیم.

وی افزود: بنابراین ما باید مشکلات شهر تهران را با مشکلات مجموعه کلانشهری تهران به صورت یکجا ببینیم، زیرا در شهرسازی نمی توانیم شهری را بسازیم و یک روز مردم را با اتوبوس به آنجا ببریم و بگوییم بیایید اینجا زندگی کنید! بلکه ابتدا باید زیرساخت های شهری ساخته شود.

سالاری در ادامه درباره تخلفات شوراهای معماری مناطق گفت: معتقدیم که هر پروانه ای که به شورای معماری مناطق ارجاع داده می شود، حتما مشکلی دارد که در این شورا باید درباره آن تصمیم گیری شود. البته بعضی از این مشکلات واقعی است و ناشی از نواقص طرح تفصیلی بوده، اما در لوای این مشکلات کوچک، بسیاری از تخلفات در شورای معماری مناطق رخ داده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تصریح کرد: می توان گفت در سال های گذشته این شوراهای معماری مناطق بوده اند که شهر را اداره می کردند، نه طرح تفصیلی. برای مثال طبق طرح تفصیلی؛ اگر 60 درصد املاک یک خیابان از یک بارگذاری برخوردار بودند، بقیه پلاک ها هم می توانند از همان بارگذاری استفاده کنند، حتی به رغم اینکه در پهنه بندی طرح تفصیلی تراکم دیگری داشته باشند. اما در شوراهای معماری مناطق به مواردی برخورد کرده ایم که به موجب پارسل بندی دو ملک در سر خیابان بعدی، پارسل بندی خیابان دیگری را عوض می کنند!
منبع: فارس