۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳

کفاشیان:امیدوارم از آرژانتین زیاد گل نخوریم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تفاهمی که بین سرمربی تیم ملی و آل‌اشپورت صورت می‌گیرد بیش از 150میلیون تومان است.
کد خبر : ۱۸۰۱۲۸
صراط: علی کفاشیان پس از جلسه شورای عالی راهبردی سند توسعه فوتبال در خصوص اعلام لیست نهایی تیم ملی اظهار داشت: در هر صورت وظیفه کادر فنی بوده و تشخیص دادند که چه نفراتی را انتخاب کنند، به هر حال خط خوردن سردار آزمون و یا هر بازیکن دیگر به این منظور نیست که آنها تلاش نکرده‌اند، آنها هم ارزشمند هستند. کی‌روش گفته بود که برای انتخاب بازیکن کار دشواری دارد و مردد هم بود. به هر حال تصمیم گرفت که این نفرات را انتخاب کند.

وی در مورد تمدید قرارداد با کی‌روش تصریح کرد: قرار است که جلسه‌ای برگزار کنیم. تاکنون که من او را ندیده‌ام، قطعاً گزینه اول و بهترین گزینه ما کی‌روش خواهد بود. یکسری صحبت‌هایی انجام شده اما تاکنون به صورت مستقیم با یکدیگر صحبت نکرده‌ایم شاید توافقاتی صورت گیرد و مشکل حل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا با سرمربی تیم ملی قهر است، گفت: خیر من تاکنون او را ندیده‌ام درگیر مسائل تیم ملی بودم و وقت نشده درباره تفاهم با یکدیگر صحبت کنیم. از لحاظ فدراسیون فوتبال او بهترین و اولین گزینه ما خواهد بود. اگر تفاهمات مالی صورت بگیرد هیچ مشکلی برای ادامه همکاری با او وجود ندارد هنوز این امر صورت نگرفته و ما هم مبلغی را پیشنهاد نداده‌ایم زیرا باید ابتدا بتوانیم آن مبلغ را تأمین کنیم اگر بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم هیچ مشکلی وجود ندارد.

کفاشیان در مورد اینکه برنامه بدرقه تیم ملی چه خواهد بود تصریح کرد: برنامه سه ساعته‌ای خواهیم داشت که رئیس‌جمهور هم در این مراسم حاضر خواهد شد و رهنمودهایی به ملی‌پوشان و ورزشکاران خواهد داد. فوتبالیست‌ها هم خواهند دید که مردم از آنها چگونه استقبال می‌کنند و دعای خیر هموطنان پشت سر آنها خواهد بود.

وی در مورد اینکه آیا همه مردم می‌توانند در این مراسم حاضر شوند، گفت:‌ قطعاً محدودیت‌هایی در سالن 12 هزار نفری داریم و افراد با کارت‌های دعوت که ارسال شده می‌توانند در این مراسم دعوت شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قرار است کی‌روش با آل اشپورت جلسه‌ای برگزار کند و تفاهماتی در این زمینه صورت بگیرد، تصریح کرد: قرار است یکسری تفاهمات انجام گیرد یکی دو ساعت دیگر اجازه دهید تا این تفاهمات نهایی شود و بعد ما به اطلاع شما برسانیم.

وی در مورد اینکه آیا مبلغ این تفاهم 150 میلیون تومان است، تصریح کرد: خیر این مبلغ نیست و بیشتر از آن است، بگذارید تفاهمات صورت بگیرد و بعد اطلاع خواهیم داد.

کفاشیان در مورد خط خوردن خلعتبری که کمتر کارشناسی این موضوع را تصور می‌کرد، اظهار داشت: من اصلاً نمی‌توانم خود را در جایگاهی بدانم که در خصوص انتخاب بازیکنان صحبت کنم قطعاً کی‌روش بازیکنان را زیر نظر داشته و در دو سه اردو به این جمع‌بندی رسیده است باید به آن احترام بگذاریم.

وی در مورد برگزاری جلسه شورای عالی راهبردی سند توسعه فوتبال و اینکه در این جلسه او ساکت بود، خاطرنشان کرد: به هر حال ما این سند راهبردی را پنج سال تدوین کرده‌ایم و شورای عالی تشکیل داده‌ایم تا بخواهیم آن را به نحو احسن پیش ببریم. فوتبال سهم مهمی در ورزش دارد و باید در برنامه 20 ساله‌ای که مدنظر گرفته شده به خوبی پیش رویم هرچند وقت یک‌بار جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم و بتوانیم بهتر مسائل خود را پیش ببریم. هم‌اکنون جلوتر از آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم، حرکت کرده‌ایم.

کفاشیان در مورد سفر تیم ملی به برزیل گفت: ما در آنجا یک دیدار دوستانه برگزار می‌کنیم و پیش از آغاز جام جهانی اردویی را با هزینه فدراسیون فوتبال در آنجا برگزار خواهیم کرد.

وی در مورد سفر خودش به برزیل گفت: کنگره AFC در برزیل برگزار خواهد شد که اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا اصلاح خواهد شد و ما هم در بخش‌هایی پیشنهادهایی داده‌ایم، سیاست‌گذاری این کنفدراسیون در این کنگره تصویب می‌شود و فیفا هم کنگره دو روزه‌ای برگزار می‌کند که گزارش‌های مالی و مسائل مختلف را در آن برگزار خواهد کرد، پس از آن جام جهانی آغاز می‌شود و ما هم در اردوی تیم ملی شرکت خواهیم کرد.

کفاشیان در مورد اینکه چه نتیجه‌ای از حضور ایران در جام جهانی پیش‌بینی می‌کند، گفت: امیدوارم بچه‌ها شایستگی خود را نشان دهند و مطمئن هستم که این اتفاق هم رخ می‌دهد و اگر خدا کمک‌مان کند و شانس داشته باشیم شاید نتیجه هم بگیریم.

وی در مورد اینکه پیش‌بینی می‌کند مقابل آرژانتین چه نتیجه‌ای به دست آوریم، گفت: امیدوارم مقابل این تیم زیاد گل نخوریم.
منبع: فارس