۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

مشارکت و مجاهدین، حزب و سازمان‌ منحله‌ای بودند که پس از انتخابات سال 1388 از سوی محاکم قضایی به دلیل اقدامات علیه امنیت ملی منحل اعلام شده و دفاتر آن‌ها پلمپ گردید.
کد خبر : ۱۸۰۲۴۴
صراط: بعد از انتقال بخش عمد‌ه‌ای از حزب منحله روزنامه‌نگاران به خارج از کشور این افراد با سازماندهی تشکیلات خود در اروپا به مرکزیت لندن اقدامات به ظاهر صنفی اما عنکبوتی خود را برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و هم اکنون در خارج از کشور اتاق مدیریت رسانه‌ای در سوژه‌های خاص را به عهده گرفت.

مشارکت و مجاهدین، حزب و سازمان‌ منحله‌ای بودند که پس از انتخابات سال 1388 از سوی محاکم قضایی به دلیل اقدامات علیه امنیت ملی منحل اعلام شده و دفاتر آن‌ها پلمپ گردید.

برهمین اساس، بسیاری از اعضای احزاب منحله مشارکت و مجاهدین که با عناصر ضد انقلاب رابطه داشته دستگیر شده و بنا به حکم قوه قضائیه، پرونده‌های آنان پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و دادستان عمومی و انقلاب تهران در کیفرخواست خود علاوه بر درخواست مجازات برای اعضای این احزاب، درخواست انحلال حزب مشارکت و مجاهدین را کرد.

تعدادی از عوامل مشارکت و مجاهدین که دست خیانت آن‌ها برملا شده بود، از راه‌های غیر قانونی از کشور گریخته و به حلقه‌های خارج‌نشین ضد انقلاب پیوستند.

بعد از انتقال بخش عمد‌ه‌ای از تشکیلات انجمن منحله روزنامه‌نگاران به خارج از کشور این افراد با سازماندهی تشکیلات خود در اروپا به مرکزیت لندن اقدامات به ظاهر صنفی اما عنکبوتی خود را برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و هم اکنون در خارج از کشور اتاق مدیریت رسانه‌ای در سوژه‌های خاص را به عهده گرفت.

از این افراد که به عنوان " شاخه خارجی" یاد می‌شود، به آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، هلند و برخی دیگر از کشورهای غربی پناهنده شده و در خدمت اهداف این کشورها فعال شدند و به عنوان کارشناس در اتاق‌های فکر بی‌بی‌سی، رادیو فردا، صدای آمریکا و روزآنلاین سر در آوردند.

در گزارش زیر به شاخه خارجی احزاب منحله مشارکت و مجاهدین و رابطه این افراد با سرویس‌ها و اتاق فکرهای خارج از کشور پرداخته می‌شود.

1.رجبعلی مزروعی
مزروعی تا وقتی که در ایران بود در پوشش انجمن صنفی روزنامه نگاران، رابطه مشکوکی با محافل بیگانه داشت و مواضع وی علیه نظام و ارکان آن ارزیابی میشد.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
با توقیف و تعطیلی روزنامه سلام در تیرماه 1378 ، وی با روزنامه‌های صبح امروز ، مشارکت، نوروز، یاس نو، اقبال، وقایع اتفاقیه و سرمایه فعالیت‌های مطبوعاتی خود را ادامه داد.

در مهرماه سال 1376 با تشکیل اولین مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و تصویب اساسنامه و تأسیس این نهاد و برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسین، مزروعی به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن انتخاب شد. در پی احراز تخلفات قانونی در انجمن، طبق قانون انحلال آن اعلام شد ، اما وی از پذیرفتن حکم انحلال سرباز زد و همچنان خود را رئیس آن انجمن منحله میداند!


شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

مزروعی همچنین عضو مؤسس جبهه مشارکت بوده و پس از تأسیس، با وجود اینکه در مشاغل مختلف دولتی حضور داشت در حزب مذکور نیز فعال بود.

پس از انتخابات 88 و وقوع فتنه، او که در سازمان دادن آشوبهای خیابانی و تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های غربی و معاند فعالیت گسترده‌ای داشت ، متواری شد و سپس غیرقانونی از کشور خارج شد و سر از بلژیک در آورد و تا چند ماه حتی حضور خود در خارج کشور را هم بروز نمی‌داد.

از وی که بعنوان سخنگوی شاخه خارج از کشور مشارکت نام برده می‌شود، در حال حاضر در خارج از كشور و در میان عناصر ضدانقلاب وظیفه برقراری ارتباط با نمایندگان پارلمان و اتحادیه اروپایی را بر عهده گرفته و می‌كوشد اقداماتی انجام دهد تا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را هدفمندسازی و تشدید كند تا با فشار بر مردم، به خیال خود نارضایتی را در بین مردم ایجاد کند. وی همچنین ارتباط تنگاتنگی با اعضای گروهك‌های ضدانقلابی و تروریستی از جمله كومله و دمكرات دارد.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
مزروعی و امیرارجمند در پارلمان اروپا

یکی از اقدامات مزروعی پس از فرار از کشور پیوستن به اتاق فکر رسانه‌های ضد ایرانی بویژه بی‌بی‌سی فارسی بود. وی با عنوان کارشناس بارها در برنامه‌های خبری و تحلیلی شبکه دولتی انگلیس شرکت می‌کند و به کام دربار انگلیس سخن پراکنی می‌کند.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

2.حنیف مزروعی

حنیف مزروعی فرزند رجبعلی مزروعی است و همراه او در تشکل مشارکت فعالیت می‌کرد و سردبیر سایت نوروز ارگان جبهه مشاركت بود. وی سابقه همکاری با شبکه مجازی ضد انقلاب را در پرونده خود دارد که در سال 1383 منجر به بازداشت موقت او گردید.

پس از آن مقطع و برملا شدن فعالیت‌های مخرب شبکه عنکبوت، حنیف مزروعی به واسطه حضور پدرش در جبهه مشارکت ثقل فعالیت خود را به این تشکل منتقل کرد و همراه گروهی از دوستانش که همچنان در زمینه فعالیت‌های اینترنتی فعال بودند به فراهم آوردن زمینه برای انتخابات 88پرداخت. البته از آنجا که وی کم سن و سال بود، کمتر در جریان برنامه‌ها و اهداف اصلی سرمایه‌گذاری‌های جبهه مشارکت روی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی خاص قرار می‌گرفت و می‌پنداشت که این‌ها فعالیت‌هایی معمول در تشکل‌های سیاسی است.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
قرار دادن او به عنوان مسئول سایت اطلاع‌ رسانی جبهه مشارکت از یک سو به دلیل نقش رجبعلی مزروعی در این تشکل بود و از سوی دیگر به این دلیل که از طریق حنیف مزروعی از توانایی‌های فنی گروهی از جوانان به نفع مقاصد و اهداف پیش بینی شده برای انتخابات 88 استفاده شود.

پس از انتخابات 88 و آغاز علنی فتنه این سایت یکی رسانه‌هایی به شمار می‌رفت که به شدت به تحریک مخاطبان خود به حضور در خیابان‌ها و قانون‌شکنی با استناد به برخی مواد قانون اساسی دست زده بود و خواستار تداوم فشار به نظام برای پذیرش خواسته‌های غیرقانونی فتنه‌گران بود و علاوه بر آن به هتک حرمت و اهانت به مسئولین ارشد نظام مبادرت کرده گزارشهای خلاف واقع از روند حوادث و رویدادها ارائه می‌کرد.


شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

وی از انتخابات و اغاز فتنه 88 او که در ستاد قیطریه فعال بود به تهیه گزارش‌های خاص و با مضامین ضد نظام پر داخت و برای رسانه‌های معاند مانند بی.بی.سی. ارسال مینمود.

حنیف نیز مانند پدر خود به اتاق فکر رسانه‌های بیگانه مانند بی‌بی‌سی فارسی پیوست، اما عمده فعالیت وی در حوزه مقالات مکتوب بوده و کمتر به عنوان کارشناس در تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی شرکت می‌کند.


شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

3.حنیف مزروعی، بی‌بی‌سی فارسی و جاسوسی

در خرداد ماه سال 1390، تلویزیون فارسی bbc و صدای آمریکا خبری را مبنی بر هک شدن سایت وزارت خارجه کشورمان منتشر کردند و در پی آن صدای فرد هکر را منتشر کردند.

فرد مصاحبه شونده در تلویزیون‌های مورد اشاره كه سعی كرده بودند از طریق صدا، هویتش را پنهان نمایند، حنیف مزروعی بوده است.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

این دو شبكه مدعی هك شدن یكی از سایت‌های فرعی وابسته به وزارت خارجه كشورمان بودند و بنا به گفته خود آنها برجسته ترین دستاورد این عملیات عظیم رایانه (؟!) دسترسی به بخشی از داده‌های آشكار كنسولی تعدادی از افراد عمدتاً غیر ایرانی بوده است(!!!)

به دنبال این عملیات مشمشع، شبكه‌های ضد ایرانی و در رأس آنها بی بی سی فارس و صدای آمریكا گفتگوهایی با یكی از عوامل هك كننده انجام داده و با دستكاری صدای فرد مصاحبه شونده و پوشاندن چهره اش سعی كردند هویت او افشا نشود.

4.حسین باستانی
یکی از اعضای ارشد شاخه خارج از کشور حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین حسین باستانی است. حسین باستانی به اصطلاح روزنامه‌نگار ایرانی است که در اوایل دهه هفتاد فعالیت خود را با همکاری پراکنده با نشریاتی چون ایران فردا شروع کرد. او در دوران پس از دوم خرداد تجربه کار با روزنامه‌هایی چون جامعه، نشاط، خرداد، صبح امروز، عصر آزاداگان، مشارکت، بیان، نوروز، یاس نو، دوران امروز، بنیان، وقایع اتفاقیه و ... را در کارنامه خود دارد اغلي روزنامه هايي كه او سردبيري اش را بر عهده داشت ارگان رسمي جبهه مشاركت بودند.
 
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
حسین باستانی تحلیلگر سیاسیBBC او در سال 1384، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بود. حسین باستانی در دوران موسوم به اصلاحات، در تعدادی از روزنامه های توقیف شده و اصلاح طلب و سیاسی نویس کار کرد و ، در تیرماه 1383 به جرم نشر مقالات توهین‌آمیز علیه نظام و کشور به زندان محکوم شد.

حسین باستانی مدیر سایت ضد انقلاب " روزآنلاین" که پس از ترک ایران سایت روزآنلاین را راه اندازی کرد و پس چند سال به بخش فارسی بی‌بی‌سی پیوست.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟


شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

باستانی با همراهی صادق صبا، مسعود بهنود، برزگر، عطا مهاجرانی، اکبر گنجی و... حلقه لندن نشینان را تشکیل داده و دائم در حال تحلیل مسائل ایران و روابط بین‌المللی آن هستند.


باستانی گفته است اگرچه رسماً ساكن پاریس هستم اما چون انگلیسی‌ها به روابطم با اصلاح‌طلبان داخل كشور واقف هستند، لذا اصرار دارند كه پنج روز از هفته را به دور از خانواده در لندن باشم و به شبكه بی‌بی‌سی فارسی كمك كنم. باستانی افزوده است مدیران شبكه یورونیوز مسئولیت بخش فارسی آن را به من پیشنهاد كردند و من حتی خانم نوشابه امیری را به عنوان دستیارم انتخاب كردم اما انگلیسی‌ها نگذاشتند و خواهش كردند برای كمك به بی بی سی مسئولیت یورونیوز را نپذیرم.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

5.فاطمه حقیقت‌جو

در خرداد سال 1392، باشگاه خبرنگاران گزارشی از روش‌های نامشروع و شیطانی گوناگون گروهک تروریستی منافقین برای جذب افراد مستعد منتشر کرد.

بر همین اساس یکی از طعمه‌های گروهک تروریستی منافقین، فاطمه حقیقت جو عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود.

فرد افشاگر مقاله خود با اشاره به نام فاطمه حقیقت‌جو نماینده دور ششم مجلس عنوان می‌کند محمد تهوری خبرنگار روزنامه ایران که یکی از حلقه‌های وصل به گروهک تروریستی منافقین بود به دستور سرکردگان گروهک با فاطمه حقیقت‌جو روابط عاطفی برقرار کرده و سپس با دستور تشکیلات با وی ازدواج می‌کند.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

حقیقت‌جو که زمینه‌های رفتارهای رادیکال را در خود داشت پس از ازدواج تشکیلاتی با تهوری پتانسیل خود در این زمینه را به خدمت رهنمودهای گروهک تروریستی منافقین در می‌آورد و پس از مدتی رابطه پشت پرده خود را به رابطه عملی و مستقیم تبدیل می‌کند.
پس از فرار حقیقت جو به خارج از کشور، وی مورد لطف و عنایت دولت آمریکا قرار می گیرد، هنوز چند ماه از ورود حقیقت جو به آمریکا نمی گذرد که بورسیه های تحصیلی برای او صادر می شود؛ فاطمه حقیقت جو در سالهای 2005 تا 2006 در «مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه ام آی تی» مشغول به فعالیت می شود و پس از آن به جهت خوش خدمتی اش در ایران برای سران کشورهای غربی به عنوان پژوهشگر در «مرکز زنان در سیاست و سیاستگذاری دانشگاه هاروارد» مشغول به کار می شود

وی در جریان اغتشاشات سال 88 تلاش گسترده ای برای برگزاری کمپین های اعتراضی در خارج از کشور می کند، او با همکاری اکبر گنجی و برخی دیگر به برگزاری هر چه پرشور تر این کمپین ها همت می گمارد تا از آن سو مورد توجه دولت های غربی قرار گرفته و به خیال خودشان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک های مالی کنند!
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

حقیقت جو نیز مانند بسیاری از همفکران مشارکتی خود، برای دریافت مواجیب دولت‌های آمریکا و انگلیس وارد اتاق فکر بی‌بی‌سی و صدای آمریکا شد.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
وی که تخصص آشوب و برگزاری کمپین‌های به اصطلاح اعتراضی در خارج از کشور را بر عهده دارد، یکی از اعضای فعال اتاق فکر بی‌بی‌سی است و در زمان های مختلف خودنمایی می‌کند.


شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
6.منصور اسانلو

اسانلو عضو شورای مركزی جبهه مشاركت شرق تهران و نفوذی مشاركت در سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بود.
اسانلو بعنون  کارشناس سیاسی بی‌بی‌سی فارسی فعال است که محور مصاحبه‌های شبکه دولتی انگلیس با او سیاه‌نمایی درباره زندان‌های ایران است.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

منصور اسانلو از  سا‌لها سندیکای کارگران شرکت واحد را در راستای مطامع شهرت طلبانه خود هزینه کرد و در نهایت در دی ماه سال 91 با خیانت به دوستان خود از کشور گریخت.

منصور اسانلو که با سوء استفاده از رافت اسلامی سیستم قضایی، امکان استفاده از مرخصی از زندان را یافته بود، با خیانت به یکی از نزدیکترین دوستان خود به خارج از کشور گریخت.

بنابر گزارشات، گویا ماجرا از این قرار بوده که منصور اسانلو به دلیل کسالت مدتی در منزل دوست خود به استراحت مشغول بوده که در این مدت با توجه به اختلافات بین آقای حیات غیبی و همسرش، در نهایت با خیانت به حیات غیبی نقشه فرار به خارج از کشور را اجرا می نماید.

اسانلو در خارج از کشور، با استفاده از رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی فارسی و غیره ضمن مظلوم‌نمایی درصدد ایجاد تشویش در جامعه کارگری کشور نیز بوده و هر از چند گاهی اعلامیه‌هایی صادر می‌کند.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
براساس گزارشات، با فرار منصور اسانلو به اتفاق مریم ضیاء از کشور، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حاضر به پذیرش این بی آبرویی نشده و در مورخ 12 / 11 / 91 طی نامه‌ای به فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF)، اسانلو را از ریاست هیأت مدیره این سندیکا برکنار نموده و از آن نهاد خواستار قطع تمامی ارتباطات، همکاری‌ها و حمایت‌ها از وی شود. این سندیکا برای جلوگیری از سوء استفاده منصور اسانلو از نام تشکل کارگری در خارج از کشور، صراحتا اعلام می‌دارد که سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه هیچ نماینده یا سخنگویی در خارج از کشور ندارد.

در پایان رونوشت این نامه نیز به سازمان جهانی کار (ILO)، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری (ITUC)، کنفدراسیون کارگران فرانسه (CGT) و کلیه اتحادیه ها و نهادهای کارگری داخلی و بین المللی ارسال می گردد.

اسانلو حمایت پهلوی‌ها را نیز برای خود داشته است، به‌طوری که ربع پهلوی از بیانیه‌های ضد کارگری وی نیز حمایت می‌کند.

این طرفداری ربع پهلوی از اسانلو به قدری سخیف بوده که یکی از کاربران در پاسخ به این حمایت می‌نویسد:

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
7.سعید رضوی فقیه

رضوی فقیه از اعضای آشوب‌طلب دفتر تحکیم در دهه 70 بود که به حزب مشارکت نزدیک شد و به مأموریت از این حزب تندرو در انتخابات سال 88 وارد ستاد اصلی یکی از سران فتنه بود.

وی که در سال 87 به جرم " فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به زندان محکوم شده بود، پس از حوادث فتنه 88 به بهانه ادامه تحصیل پاریس رفت و دو سال بعد به کشور بازگشت.
رضوی فقیه زمانی قبل از بازداشت دائما در سخنرانی‌های خود به مسئولین و سازمان‌های ارشد کشور توهین می‌کرد.  وی همچنین در جای‌جای سخنان خود با تطهیر فتنه‌گران، فتنه سال 88 را یک مطالبه عمومی و جنبش بر حق انتقادی، و با عبارت جنبش اعتراضی عنوان کرد.

رضوی فقیه هنگام عضویتش در شورای سردبیری "یاس نو" ارگان مطبوعاتی حزب منحل مشارکت، به دلیل مقالاتی که در حمایت از توهین‌های هاشم آغاجری به ساحت مرجعيت و فقاهت در مطبوعات منتشر کرده بود بازداشت شد.

وی عضو شورای سردبیری و سردبیر روزنامه‌های ارگان مشارکت از قبیل یاس نو،‌ وقایع اتفاقیه، نوروز و غیره بود.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

در زمان خروج از کشور، رضوی فقیه که در پاریس سکونت داشت، مانند حسین باستانی و امثالهم در رسانه‌های بیگانه و بخصوص بی‌بی‌سی فارسی رفت و آمد می‌کرد.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

8.آرش غفوری

از وی که به عنوان عضو کمیته اطلاع‌رسانی حزب منحله مشارکت یاد می‌شود،  رئيس دفتر تبليغات و برنامه‌ريزی ستادملی جوانان حامی خاتمی و بعدا موسوی در سال 88 بود.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
غفوری و فاطمه حقیقت‌جو

غفوری از حلقه‌ها نزدیکان خانواده مزروعی‌هاست و با حلقه اصلی شاخه خارج از کشور حزب مشارکت رابطه تنگاتنگی دارد.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

آرش غفوری و حنیف مزروعی قبل از فرار از ایران

غفوی مانند بسیاری از مشارکتی‌ها و اعضای سازمان مجاهدین که از کشور فرار کردند، در وب‌سایت‌هایی مانند روزآنلاین، رادیو فردا(ارگان سازمان سیا) و .. مطالبی خلاف واقع و جهت‌دار منتشر می‌کند.


شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
غفوری پس از فتنه 88 از کشور گریخت و به آمریکا رفت و در نهایت به دوستان خود در اتاق‌های فرک بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا ملحق شد.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

8.علی اکبر موسوی خوئینی ها

وی از نمایندگان متحصن مجلسس ششم و عضو فراكسيون مشاركت اين مجلس بود که با همکاری دوستان مشارکتی خود سعی در به آشوب کشیدن مجلس و فضای کشور داشت که توسط دستگاه قضایی دستگیر و به زندان محکوم شد.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

موسوی خوئینی بعد از آزادی، به بهانه تحصيل قصد داشت به آمريكا پناهنده شود اما وقتي به فرودگاه رفت متوجه شد كه به دليل همان جرايمي كه زندانی بوده، ممنوع الخروج شده است و چاره‌ايی نداشت تا به مجلس مراجعه كند.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

"علی‌اکبر موسوی خوئینی ها"، یکی از نمایندگان مجلس ششم بود که در نطق خود در اعتراض به رد صلاحیت‌ها تعدادي از دوستان ضد انقلاب خود، نظام جمهوری اسلامی و عالی‌ترین مقام و نهادهای آن را با رژیم‌ها و شخصیت‌های مستبدی چون محمد علی شاه قاجار و رضاخان قزاق برابر دانست. این هتاکی در داخل و خارج مجلس با اعتراضات گسترده‌ای همراه بود.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

9.شهاب الدین طباطبایی

طبابطایی رئیس ستاد جوانان حامی آمیرحسین موسوی در سال 88 بود که اخبار اغتشاشات و آشوب‌ها را لحظه به لحظه به بی‌بی‌سی فارسی از تهران مخابره می‌کرد.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟


وی در همان سال به همراه برخی دیگر از همفکران خود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و محکوم شد.

10.محمدعلی توفیقی

توفیقی از اعضای سابق سازمان مجاهدین است که همانند دیگر همفکرانش مقاله‌های وی در روزآنلاین مشاهده می‌شود و تصویر او به عنوان کارشناس در تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

وی نیز یکی دیگر از اعضای سازمان مجاهدین است که به اتاق فکر بی‌بی‌سی و voa‌پیوسته است.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟


11.حسین نورانی‌نژاد

نورانی‌نژاد، رئیس کمیه تبلیغات و اطلاع رسانی حزب منحله مشارکت است که در سال 88 به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تلیغ علیه نظام دستگیر و محکوم شد.

وی پس از پایان دوران محکومیت خود به بهانه ادامه تحصیل از کشور خارج شد و به استرالیا رفت.

نورانی‌نژاد زمانی که خارج از کشور به سر می‌برد، تبدیل به یکی از اعضای شاخه خارج از کشور حزب منحله مشارکت شد و مصاحبه‌های متناولی را با رسانه‌های معاند بویژه بی‌بی‌سی فارسی ترتیب داد.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

12.حمزه غالبی
رئیس ستاد جوانان موسوی و از اعضای حزب منحله مشارکت است. غالبی در فتنه 88 نقش پررنگی در آشوب‌ها و اغتشاشات داشت و به نوعی هماهنگ کننده اغتشاشات خیابانی بود.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟
وی همراه تعدادی از همفکران خود مانند شهاب‌الدین طباطبایی دستگیر و به جرم اقدام علیه امنیت ملی روانه زندان می‌شود.

حمزه غالبی مانند دیگر اعضای شاخه خارج از کشور مشارکت به اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی رفت، اما نقش او با دیگران مقداری تفاوت داشت.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

این عضو حزب منحله مشارکت در به اصطلاح مستندهای تلویزیون دولتی انگلیس نقش شاهد را بازی می‌کند.



13.ایلیا جزایری

ایلیا جزایری خبرنگار رادیو فردا (ارگان رسمی سیا) در بیروت است.
شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟


بدلیل آشنایی با زبان عربی، جزایری جذب برخی از رسانه‌های ضد ایرانی منطقه مانند شبکه سعودی العربیه نیز شده است.

جزایری در سال‌های 88 و 87 با روزنامه‌های اعتماد و فرهیختگان، هفته‌نامه شهروند، چلچراغ و نسیم هراز همکاری کرد.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟




جزایری عضو شاخه جوانان حزب منحله مشارکت بود و با افرادی مانند حنیف مزروعی، شهاب طباطبایی، سعید شریعتی و سجاد سالک در روزنامه‌های ارگان مشارکت همکاری داشت.

جزایری نیز مانند دیگر دوستان خود در اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی مشغول به کار است.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

14.بزرگمهر شرف‌الدین

شرف‌الدین را در زمان حضورش در ایران با سردبیری مجله توقیفی چلچراغ می‌شناسند. وی که از نزدیکان شاخه جوانان حزب منحله مشارکت است در روزنامه‌های یاس نو ارگان رسمی حزب منحله مشارکت، وقایع اتفاقیه، همشهری و ایران کار کرده است.

بزرگمهر شرف‌الدین در سال 1386 با گرفتن ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور، تحصیل خود را به یک‌باره رها می‌کند و به خارج از ایران می‌رود.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

شرف‌الدین پس از خروج از ایران به لندن رفته و سپس وارد اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی می‌شود. عمده فعالیت شرف‌الدین در بی‌بی‌سی فارسی به ساخت مستندهای جهت‌دار منتهی می‌شود.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

15.محمدرضد یزدان‌پناه

محمدرضا یزدان‌پناه، عضو جبهه جوانان حزب منحله مشارکت، فعالیت گسترده‌ای در حوادث انتخابات سال 88 داشت و در 18 تیر ماه همان سال دستگیر و به جرم همکاری با دول متخاصم خارجی از طریق گفت‌و‌گو و همکاری با رسانه‌های بیگانه وابسته به این دولت‌ها، اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، فعالیت تبلیغی علیه نظام توسط انتشار مطالب خلاف واقع در روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و وبلاگ شخصی و نیز تشویش اذهان عمومی محکوم شد.

یزدان پناه، عضو سرویس سیاسی روزنامه‌های یاس نو، کارگزاران، هم میهن، صدای عدالت، فرهیختگان، سایت های آفتاب و نوروز و سردبير سایت خبري موج سبز (ارگان ستادهای مردمی حامی موسوی) بوده است. وی همچنین با روزنامه های شرق، اعتماد، اعتماد ملی و روزنامه نیویورک تایمز همکاری داشته است.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

یزدان‌پناه پس از فرار از کشور، به پاریس می‌گریزد و از همانجا فعالیت‌های ضد انقلابی و ضد ایرانی خود را آغاز می‌کند، به‌طوری که مقالات گسترده‌ای در سایت‌هایی مانند رادیو فردا، روزآنلاین و ... منتشر می‌کند.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

از ارتباط یزدان‌پناه با تلویزیون و وب‌سایت دولتی انگلیس، همین بس که وی هر از چندگاهی رپورتاژآگهی‌هایی به حمایت از بی‌بی‌سی فارسی می‌نویسد.

یزدان‌پناه در کنار تمجید و تعریف از شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی، مقالاتی را نیز در وب‌سایت BBC‌ منتشر می‌کند.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟


در پایان، همان‌طور که مشاهده شد، این افراد دارای یک وجه تشبیه هستند و آن همان لانه روباه، یعنی، اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی است که شاخه خارجی خائنان وطن را دور هم جمع کرده است.

شاخه خارج از کشور مشارکت و سازمان مجاهدین به کجا وصل می‌شود؟