۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

سکوت وزارت خارجه درباره کارشکنی 4 ماهه

ماجرای ویزای نماینده جدید ایران در سازمان ملل به کجا رسید؟ چرا بعد از 4 ماه توضیح روشنی از سوی وزارت خارجه ارائه نمی‌شود؟
کد خبر : ۱۸۰۳۵۴
صراط: ماجرای ویزای نماینده جدید ایران در سازمان ملل به کجا رسید؟ چرا بعد از 4 ماه توضیح روشنی از سوی وزارت خارجه ارائه نمی‌شود؟

شبکه اطلاع‌رسانی دانا با طرح این سؤال نوشت: حمید ابوطالبی پیش از معرفی به سازمان ملل، سفیر ایران در ایتالیا و بلژیک و استرالیا بود. در حالی که محمد خزاعی نماینده قبلی ایران در سازمان ملل در زمستان گذشته از همکاران خود در نیویورک خداحافظی کرد؛ متعاقب آن اعلام شد که حمید ابوطالبی قرار است به جای خزاعی ایران را در سازمان ملل نمایندگی کند. نخستین بار موضوع صادر نشدن روادید را یک خبرنگار آمریکایی در وبلاگ خود منتشر کرد. ال‌کامن خبرنگار سیاسی واشنگتن‌پست روز یازدهم مارس (20 اسفندماه) سؤال درستی را به نیابت از مردم ایران مطرح می‌کند که ایرانیان از خود می‌پرسند چگونه فضای باز و جدید گفت‌وگو میان ایران و آمریکا قرار است به اشتراک گذاشته شود حال آن که تهران قادر نیست مقام عالی‌رتبه خود را که می‌تواند نقش مهمی در باز شدن انجماد دیپلماتیک داشته باشد، به دفترش در سازمان ملل اعزام کند؟

دولت آمریکا در شرایطی دست به این اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی زده است که طبق گفته خانم افخم سخنگوی وزارت امورخارجه، ابوطالبی قبلا و در دهه 70 برای حضور در سازمان ملل از دولت آمریکا روادید دریافت کرده است.
منبع: کیهان