۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹

کدام شخصیت‌ها امروز از رییس خبرگان عیادت کردند؟

امروز هم شخصیت های مختلف سیاسی کشور از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند.
کد خبر : ۱۸۰۵۸۹
صراط: امروز هم شخصیت های مختلف سیاسی کشور از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند. به جز رهبر معظم انقلاب که شخصا به عیادت رییس مجلس خبرگان رهبری رفتند، افراد زیر نیز در بیمارستان بهمن تهران حاضر و جویای احوال آیت الله مهدوی کنی شدند.

وزیر علوم و برخی اعضای خبرگان رهبری از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کردند

وزیر علوم صبح امروز از رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

فرجی دانا وزیر علوم صبح امروز همراه با برخی مشاوران خود با حضور در بیمارستان بهمن از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد و در جریان مراحل درمان وی قرار گرفت.

همچنین آیت‌الله کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله جعفری اراکی رئیس حوزه علمیه مروی و سردار رادان رئیس مرکز مطالعات ناجا نیز با حضور در بیمارستان بهمن از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کردند.

بنابراین گزارش آیت‌الله کازرونی پس از عیادت از رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وی هنوز دارای هوشیاری نیست از مردم تقاضا کرد برای بهبود حال ایشان دعا کنند.

آیت‌الله مهدوی کنی روز گذشته بر اثر عارضه قلبی به کما رفت و در بیمارستان بهمن تهران بستری شد.

امیدواریم دوباره آیت‌الله مهدوی‌کنی را در بین خودمان ببینیم

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: پزشکان می‌گویند بخشی از علائم امیدوارکننده در وضعیت آیت‌الله مهدوی‌کنی وجود دارد.

سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه‌ها هنوز به ایشان وصل است و پزشکان در حال فعالیت‌اند و امیدواریم تلاش پزشکان و دعای مردم جوابگو باشد و دوباره آیت‌الله مهدوی‌کنی را در بین خودمان ببینیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین اظهارنظر پزشکان درباره وضعیت رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پزشکان می‌گویند بخشی از علائم امیدوارکننده وجود دارد اما هنوز دستگاه‌ها به ایشان متصل بوده و روند درمان ادامه داد.

حسن خمینی و محسن رضایی از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کردند

نوه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با حضور در بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی کنی، از وی عیادت کرد.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور در بیمارستان محل بستری آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، در جریان آخرین وضعیت جسمی وی قرار گرفت.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دقایقی پیش از آیت‌الله مهدو‌ی‌ کنی عیادت کرد.

وضعیت قلبی آیت‌الله مهدوی‌کنی خوب است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: وضعیت قلبی ایشان خوب است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرنگار رهبری درباره آخرین وضعیت درمان وی در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت قلبی ایشان هم‌اکنون خوب است ولی لحظه‌ای خون دیر به مغز ایشان رسیده بود.

وی از عموم مردم درخواست کرد برای بهبود حال آیت‌الله مهدوی کنی دعا کنند.

ابوترابی‌ و صالحی در جریان مداوای آیت‌الله مهدوی‌کنی قرار گرفتند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی‌کنی از وی عیادت کردند.

حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان محل بستری آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، در جریان آخرین وضعیت جسمی وی قرار گرفت.

وی پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در بیمارستان بهمن تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت درمانی وی گفت: شرایط جسمی ایت‌الله مهدوی کنی با تلاش موفق تیم پزشکی تثبیت شده است و امیدواریم تدریجا در شرایط بهتری قرار گیرند.

وی تثبیت وضعیت شرایط آیت‌الله مهدوی کنی را امیدبخش خواند و افزود: امیدواریم که با دعای خیر مردم و قرائت سوره حمد شاهد بهبودی ایشان باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت‌الله مهودی کنی از پیش از انقلاب گفت: ما ایشان را به عنوان یکی از علمای هوشمند و بصیر که با تمام توان در تمام صحنه‌های سیاسی، اجتماعی نظام حضور داشت می‌شناختیم.

ابوترابی‌ اظهار داشت: ایشان با اعتقاد به شخصیت والای امام در این میدان حضور جدی داشتند.

وی با اشاره به ارادت ویژه آیت‌الله مهدوی‌کنی به امام (ره) گفت: در ایمان ایشان به امام همین بس که دیروز اطرافیان ایشان تاکید داشتند که حال شما برای حضور در مراسم ارتحال امام مناسب نیست و من نیز که هفته گذشته که در خدمت ایشان بودم گفتند که حال قلبی‌شان مساعد نیست اما آیت‌الله مهدوی که در پاسخ به ایشان به اطرافیان که به دلیل وضعیت فقلبی شان منع کرده بودند که گفته بودند که من نمی‌توانم در مراسم تجلیل در مراسم امام حاضر نشوم و  تجلیل از امام را وظیفه خود می‌دانم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایشان با همان حال ناراحتی در مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب حاضر شدند، آیت‌الله مهدوی کنی بیش از نیم قرن این اعتقاد را به شخصت امام و مبانی سیاسی اعتقادی آن بزرگوار با علم و بصیرت و اخلاق و وارستگی از دنیا داشتند و پس از ارتحال امام نیز به عنوان یک بازوی پرقدرت در کنار رهبر معظم انقلاب ایفای نقش کردند.

ابوترابی فرد اضافه کرد: تبعیت و ایستادگی از رهبری را یک تکلیف برای خود می‌دانستند و صادقانه در این راه قدم برداشتند.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام اختری و حجت‌‌الاسلام علی‌اکبری نیز از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کردند.

وزیر اطلاعات از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کرد

محمود علوی با حضور در بیمارستان بهمن تهران از رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات دقایقی پیش با حضور در بیمارستان بهمن تهران از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

وی هم‌چنین در جریان مداوای وی قرار گرفت.

سردار نقدی و وزیر راه از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کردند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین دقایقی پیش با حضور در بیمارستان بهمن تهران از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین دقایقی پیش با حضور در بیمارستان بهمن تهران از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد.

نقدی، ضمن گفت‌وگو با پزشکان معالج آیت‌الله مهدوی کنی در جریان آخرین وضعیت جسمی وی قرار گرفت.

عباس آخوندی وزیر راه مسکن و شهرسازی نیز از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کرد.

آیت‌الله مهدوی کنی سلمان زمان ماست

معاون رئیس‌جمهور گفت: ما طلبه‌ها آیت‌الله مهدوی کنی را سلمان زمان خود می‌دانیم.

حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران گفت: آنطور که دکترها برای من شرح دادند سکته وسیعی برای ایشان با توجه به بیماری که از قبل داشتند رخ داده است.

وی ادامه داد: ولی با تلاشی که پزشکان داشته‌اند نبض ایشان را برگردانده‌ و فشار را تنظیم کرده‌اند و نظرشان این است که اگر تا فردا بعدا از ظهر در همین وضعیت حفظ شوند دستگاه‌ها و دوز داروها را کمتر می‌کنند.

شهیدی محلاتی اضافه کرد: اگر تا فردا بعد از ظهر این کارها انجام شود پزشکان به بهبود وضعیت ایشان امیدوارتر می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما افراد کمی مثل آیت‌الله مهدوی‌کنی داریم، اظهار داشت: ما طلبه‌ها ایشان را سلمان زمان خود می‌دانیم.

وی ویژگی شخصیتی آیت‌الله مهدوی کنی را تعبد نسبت به ولایت فقیه خواند و افزود: این تعبد هم در زمان امام و هم در زمان رهبری وجود داشت و ایشان آنچه تشخیص می‌دادکه ولایت می‌خواهد دنبال می‌کرد.

وی آزادگی، آرامش و وقار آیت‌الله مهدوی‌کنی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به احترامی که آیت‌الله مهدوی‌کنی در میان علما داشتند دیگر علما نیز از ایشان تبعیت داشتند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در عرصه‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی خوش درخشیده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: ایشان در عرصه‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی خوش درخشیده است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره شخصیت وی گفت:  ایشان از مفاخر روحانیت بوده و چهره‌ای است که در عرصه‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگی نیز دانشگاه امام صادق (ع) از افتخارات ایشان است و در عرصه سیاسی از قبل انقلاب در مبارزات حضور فعال داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی با همان شکوهی که از امام دفاع می‌کرد از رهبری نیز دفاع کرده و ذی طلبگی خود را حفظ کرده است.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر لزوم دعا برای سلامتی ایشان خاطرنشان کرد: باید از مردم بخواهیم برای شفای آیت‌الله مهدوی‌کنی دعا کنند و آنطور که پزشکان گفته‌اند وضعیتشان از دیروز بهتر شده ولی هنوز محتاج دعا هستند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه از مسیر اعتدال خارج نشده است

وزیر ارتباطات گفت: مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله مهدوی‌کنی رعایت اعتدال بوده و ایشان هیچ وقت از مسیر اعتدال خارج نشده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی درجمع خبرنگاران با اشاره به شخصت وی گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی چه قبل و چه بعد از انقلاب در خدمت اهداف انقلاب بوده و همیشه در خدمت خط امام و رهبری هستند.

وی مهم‌ترین ویژگی شخصیتی آیت‌الله مهدوی کنی را روحیه اعتدالی ایشان خواند و خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی هیچ گاه از مسیر اعتدال خارج نشد و در هر شرایطی ان را رعایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی مربی نیروهای متدین برای انقلاب است

رئیس دانشگاه آزاد تربیت نیروهای متدین برای انقلاب را یکی از کارهای بنیادی آیت‌الله مهدوی‌کنی خواند و گفت: ایشان اهتمام زیادی به اجرای احکام اسلامی در حکومت داشته و برای جلوگیری از تندروی‌ها و حفظ اعتدال، گذشت نمی‌کرد.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از یاران و استوانه‌های اصیل انقلاب اسلامی هستند و من این افتخار را داشتم که اولین حکم حکومتی خود را برای فرمانداری سیرجان از ایشان به عنوان وزیر کشور وقت دریافت کنم.

وی افزود: از همان زمان شاهد اخلاق زیبای ایشان بودم که علاوه بر تقوا، مشی اعتدالی را نیز رعایت می‌کردند و این باعث می‌شود که همواره در راستای حفظ انقلاب گام بردارند.

میرزاده تربیت نیروهای متدین برای انقلاب را یکی از کارهای بنیادی آیت‌الله مهدوی‌کنی خواند و تصریح کرد: ایشان اهتمام زیادی به اجرای احکام اسلامی در حکومت داشتند و از این رو نمی‌توانست در جلوگیری از تندروی‌ها و حفظ اعتدال گذشت کند.

وی در پایان تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی نمونه‌ای کامل از اعتدال است.

باهنر و جلیلی از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کردند

نایب رییس مجلس و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از رییس مجلس خبرگان عیادت کردند.

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس و سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیمارستان بهمن از آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان عیادت و برای ایشان آرزوی بهبودی کردند.

سعید جلیلی همچنین در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه اخلاصی که آیت الله مهدوی کنی در همراهی با انقلاب و مردم داشتند مهمترین نکته بوده است، اظهار داشت: امیدوارم اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است منجر به شفای عاجل ایشان بشود.

وی ادامه داد: اینکه در سالگرد 14 خرداد دچار این کسالت می‌شوند، آن هم بعد از اینکه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) حضور پیدا می‌کنند، خود قرینه خوبی بود بر 50سال مبارزه مستمر و همراهی ایشان با نهضت امام خمینی(ره).

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی حق بزرگی بر گردن انقلاب و مردم دارد، گفت: دعا می‌کنیم که کماکان از این ذخیره بزرگ انقلاب بهره‌مند باشیم.

جلیلی با اشاره به اینکه ایشان با اخلاص در هر سنگری که انقلاب نیاز داشت حاضر می‌شدند و وظیفه‌ای که داشتند انجام می‌دادند، اضافه کرد: ایشان هیچ اصراری نداشتند که حتما در پست خاصی حضور داشته باشند.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی عضو شورای عالی انقلاب بوده‌اند، تصریح کرد: اوایل انقلاب با آن هم مشکلات جدی که کشور داشت، فرماندهی کمیته‌ها را برعهده داشتند و همچنین وزیر کشور بودند؛ زمانی که دو شهید ما رجایی و باهنر به شهادت رسیدند نخست‌وزیر انقلاب شدند و در زمانی که کشور رئیس‌جمهور هم نداشت مسئولیت سنگینی را انجام دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آن چیزی که برای او اصل بود، خدمت بود نه قدرت و در زمانی هم که مسئولیت‌های اجرایی نداشتند کار عظیم دانشگاه امام صادق را راه‌اندازی کردند و در جهت تبیین اندیشه اسلام ناب کارهای بسیار اساسی را انجام دادند، در سال‌های اخیر هم که به ریاست مجلس خبرگان رسیدند قصد انجام وظیفه داشتند و این از جلوه‌های عظیم شخصیت ایشان بود.

رئیسی، صفارهرندی و مصلحی به عیادت آیت‌الله مهدوی کنی رفتند

معاون اول رییس قوه قضائیه، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه و وزیر سابق اطلاعات از رییس مجلس خبرگان عیادت کردند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول رییس قوه قضائیه با حضور در بیمارستان بهمن، از آیت‌الله مهدوی کنی ریس مجلس خبرگان عیادت کرد.

علاوه بر رئیسی، محمدحسین صفارهرندی مشاور فرمانده سپاه نیز با عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی، در جریان روند مداوای وی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات نیز از جمله کسانی بود که عصر امروز برای عیادت از رییس مجلس خبرگان به بیمارستان بهمن رفت.

سفیر سوریه در تهران به عیادت آیت‌الله مهدوی کنی رفت

سفیر سوریه در تهران و یکی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان به عیادت رئیس مجلس خبرگان رفتند.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران و محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان با حضور در بیمارستان بهمن از آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.

خدمات انقلابی و قاطعیت در برابر دشمن از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی است

دبیر شورای نگهبان گفت: خدمات و سوابق انقلابی، قاطعیت در برابر دشمن و زجر کشیدن در دوران مبارزات، از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی است.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت درمانی وی گفت: پزشکان و پرستارها می‌گویند حال ایشان بهتر است.

وی اضافه کرد: آنچه من استنباط کردم این است که خطر گذشته‌ است و باید منتظر باشیم که روند معالجه‌شان بهتر شود و به حال مطلوب برسند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار داشت: من از قم و مدرسه فیضیه ایشان را می‌شناسم و در همان مدرسه با یکدیگر حجره داشتیم.

دبیر شورای نگهبان،‌ ویژگی‌های علمی و اخلاقی آیت‌الله مهدوی کنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایشان ویژگی‌های علمی و اخلاقی خاص خود را دارند؛ از لحاظ اخلاق و اندیشه نمونه هستند و خدمات و سوابق انقلابی، قاطعیت در برابر دشمن و زجر کشیدن در دوران مبارزات از ویژگی‌های ایشان است.