۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

تشکر اسد از مواضع ایران درقبال سوریه

حسین شیخ الاسلام، عضو هیئت اعزامی به سوریه جزییاتی از دیدار بشار اسد با هیئت اعزامی پارلمانی ایران به سوریه را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۸۰۶۲۷

صراط: حسین شیخ الاسلام عضو هیئت اعزامی به سوریه جزییاتی از دیدار بشار اسد با هیئت اعزامی پارلمانی ایران به سوریه را اعلام کرد.

به گفته شیخ الاسلام رئیس جمهور منتخب سوریه در این دیدار تاکید کرد: اولین چیزی که به نظر من مهم بود مشارکت مردم سوریه در انتخابات بود. انتخاب شخص من خیلی مهم نبود ولی مشارکت ملت سوریه بسیار مهم بود.

بشار اسد با اشاره به ممانعت برخی کشورهای عربی برای رای دادن تعداد زیادی از سوری ها در سفارت خانه ها و در بخشی از سوریه که تحت کنترل تروریست ها است تاکید کرد: با این حال 11 میلیون سوری در انتخابات شرکت کردند و من این را خیلی مثبت می دانم.

رئیس جمهور سوریه افزود: رای ملت سوریه رای به استقلال این کشور مبارزه با تروریسم توطئه و ضد افراط گرایی بود و این این انتخابات بدون شک موقعیت منطقه را تغییر می‌دهد.

وی در بخش دیگر صحبت هایش از پیشرفت موضوع هسته ای ایران تقدیر کرد و از ایستادگی ملت ایران و ذکاوت طرف ایرانی در اداره این پرونده تجلیل کرده است. بشار اسد در این دیدار به شدت از شخص امام خامنه‌ای تجلیل کرد و موضع ایران را ستود که در کنار سوریه قرار گرفته است. اسد در همین زمینه افزود: دولت و حکومت ایران دستورات ایشان را پیاده می کرده‌اند و ایران در کنار ما قرارگرفته و نتیجه انتخابات برای کل جهان پیامی فرستاد.

اسد با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات، نتیجه آن را یکپارچگی و وحدت سوریه دانست و افزود: انتخابات نقطه عطفی در تاریخ سوریه بود که از زمان استقلال تا کنون بی سابقه بوده است.

شیخ الاسلام همچنین درباره این دیدار گفت: بشار اسد روحیه خیلی خوبی داشت و بر اوضاع مسلط بود.

منبع: تسنیم