۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

سوئیس گروهک بوکوحرام را تحریم کرد

به دنبال تحریم گروهک تروریستی بوکوحرام از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، دولت سوئیس نیز امروز در اقدامی مشابه این گروهک شورشی نیجریه را تحریم کرد.
کد خبر : ۱۸۰۸۹۵
صراط: به دنبال تحریم گروهک تروریستی بوکوحرام از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، دولت سوئیس نیز امروز در اقدامی مشابه این گروهک شورشی نیجریه را تحریم کرد.


به گزارش  خبرگزاری فرانسه ، دولت سوئیس امروز از اعمال تحریم بر گروهک شورشی «بوکوحرام» که مسئولیت ربودن بیش از 200 دانش‌آموز نیجریه‌ای در اواسط آوریل گذشته را بر عهده گرفته، خبر داد.

بنا بر اعلام وبسایت دبیرخانه اقتصادی وزارت امور خارجه سوئیس، این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌های این گروه، اعمال تحریم‌های تسلیحاتی و همچنن ممنوعیت ورود و تردد اعضای این گروه در سوئیس است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 22 مه گذشته (اول خرداد) گروه بوکوحرام را به عنوان شاخه‌ای از شبکه القاعده در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و تحریم‌هایی را علیه اعضای آن وضع کرد.

اعضای گروهک شورشی بوکوحرام چندی پیش با حمله به یک خوابگاه دانش‌آموزان دختر در نیجریه، بیش از 200 دانش‌آموز دختر را ربودند و چند روز بعد یک پیام ویدئویی در اینترنت پخش شد که در آن فردی که ادعا می‌کرد رئیس این گروه تروریستی است، از عزم این گروه برای فروختن دختران ربوده شده در بازار خبر داد.

انتشار این خبر خشم مردم ابوجا و اعتراض آنها به ناتوانی دولت در آزادسازی گروگان‌ها را موجب شده است.

این در حالیست که دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز  با صدور بیانیه‌ای، «فروش دانش آموزان دختر به عنوان برده» را جنایت علیه بشریت و قابل پیگیری در محاکم بین المللی دانسته است.

منبع: فارس