۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

تجاوز گروهی به یک دختر در میدان تحریر

تاکنون هفت مرد در رابطه با این اتفاق دستگیر شده‌اند و پلیس در حال حاضر مشغول رسیدگی به ۲۷ فقره شکایت دیگر از سوی زنان مصری است که همگی به روز یک‌‌شنبه، ۱۸ خردادماه و جشن تحلیف السیسی در میدان تحریر قاهره مربوط است.
کد خبر : ۱۸۱۲۱۰
صراط: وزارت کشور مصر اعلام کرده است که هفت نفر به ظن اقدام به تجاوز جنسی در جشن پیروزی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور جدید مصر، بازداشت شده‌اند.

وقوع چندین فقره تجاوز جمعی در میدان تحریر و در جریان جشن مربوط به مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری جدید مصر، موجی از خشم و نفرت بین مردم مصر برانگیخته است. روز دوشنبه، ۱۹ خرداد، ویدئویی از تجاوز به دختر دانش‌آموز ۱۹ ساله‌ای منتشر شد  که واکنش‌های بسیاری در پی داشت.
 
 
 به گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون هفت مرد در رابطه با این اتفاق دستگیر شده‌اند و پلیس در حال حاضر مشغول رسیدگی به ۲۷ فقره شکایت دیگر از سوی زنان مصری است که همگی به روز یک‌‌شنبه، ۱۸ خردادماه و جشن تحلیف السیسی در میدان تحریر قاهره مربوط است.
 
 به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، وزارت کشور مصر می‌گوید از روی فیلم‌هایی که دوربین‌های امنیتی و حاضران گرفته‌اند به نظر می‌رسد تجاوزها برنامه‌ریزی شده است و گروه مردان، قربانیان بالقوه را در جمعیت شناسایی می‌کرده‌اند.
 
 
در همین رابطه ۲۹ گروه که در زمینه حقوق زنان فعال‌اند، با انتشار بیانیه‌ای ناتوانی دولت مصر در برخورد با این اتفاقات را محکوم کرده‌اند. این گروه‌ها می‌گویند ۲۵۰ پرونده مربوط به تجاوز جمعی در فاصله نوامبر سال ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۴ در اختیار دارند.
 
 
 هفته گذشته مقام‌های مصری برای اولین بار آزار جنسی را جرم تلقی کردند و برای آن مجازاتی تا پنج سال حبس در نظر گرفتند.

منبع: جام نیوز