۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

آخرین اخبار درباره مرزکردستان

فرمانده مرزباني استان كردستان گفت: با همكاري مرزنشينان و همچنين اقدامات نيروهاي مرزباني هم اكنون امنيت و آرامش در مرزهاي استان حاكم است.
کد خبر : ۱۸۱۴۱۴
صراط:  فرمانده مرزباني استان كردستان گفت: با همكاري مرزنشينان و همچنين اقدامات نيروهاي مرزباني هم اكنون امنيت و آرامش در مرزهاي استان حاكم است.

سردار عزت الله رشيديان اظهار داشت: بدنبال مشاركت و همكاري مردم و همچنين تلاش هاي نيروهاي مرزباني هم اكنون امنيت و آرامش در مرزهاي استان كردستان حاكم است.

وي به اقدامات صورت گرفته در راستاي امنيت در مرزهاي استان كردستان از سوي نيروي انتظامي و مرزباني اشاره كرد و افزود: بدنبال اقدامات صورت گرفته در دو حوزه نرم افزاري و سخت افزاري خوشبختانه امنيت در مرزهاي استان كردستان به بهترين شكل ممكن حاکم است.

فرمانده مرزباني استان كردستان با اشاره به نقش مرزنشينان در راستاي تامين امنيت در مرزهاي اين استان بيان كرد: مردم ساكن در مناطق مرزي در همه شرايط بهترين مشاركت را در راستاي تامين امنيت در اين منطقه انجام داده اند و به همين دليل هم امنيت ايجاد شده در مرزهاي استان كردستان پايدار است.

وي با اشاره به طول مرزهاي استان كردستان با كشور عراق، عنوان كرد: با توجه به شرايط كوهستاني و صعب العبور بودن منطقه، نيروهاي مرزباني با مشاركت مردم مرزنشين در طول مرزهاي استان كردستان حضور دارند و در راستاي امنيت پايدار در اين منطقه تلاش مي كنند.

سردار رشيديان با اشاره به فعاليت هاي عادي مبادلات تجاري در مرزها و بازارچه هاي مرزي در استان كردستان گفت: در حال حاضر فعاليت دو مرز رسمي باشماق مريوان و سيرانبند بانه و همچنين ساير بازارچه هاي دائم و موقت مرزي در استان كردستان ادامه دارد.

وي با بيان اينكه ترانزيت كالا و همچنين مبادلات تجاري در مرزهاي استان كردستان با شمال عراق همچنان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر هيچگونه مشكلي در اين زمينه وجود ندارد و بحث مبادلات تجاري بر اساس روال عادي روزهاي گذشته ادامه دارد.

استان كردستان بيش از 200 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد و در اين مرز مشترك علاوه بر فعاليت چندين بازارچه موقت مرزي براي كولبران، دو مرز رسمي باشماق مريوان و سيرانبند بانه به همراه بازارچه دائمي سيف سقز فعاليت دارند.

مرز رسمي باشماق مريوان كه يك مرز ترانزيت كالا به شمار مي رود از سال 1385 به مرز رسمي تبديل شده و هم اكنون بخش زيادي از مبادلات تجاري جمهوري اسلامي ايران با كشور عراق از طريق اين مرز صورت مي گيرد.

منبع: مهر