۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶

کفاشیان: مذاکرات با کی‌روش را فعلا متوقف کردم

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که به تمرین تیم ملی آمده بود ساعتی را در جمع خبرنگاران نشست.
کد خبر : ۱۸۱۷۱۱
صراط: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که به تمرین تیم ملی آمده بود ساعتی را در جمع خبرنگاران نشست.

علی کفاشیان حرف هایش را با گزارش عملکرد هفته گذشته اش در اجلاس فیفا و ای اف سی آغاز کرد و گفت:«در 3 روز اولی که آمدم به برزیل در اجلاس سالانه ای اف سی بودیم. دو اتفاق مهم در این اجلاس افتاد. اول اینکه قرار شد رئیس کنفدراسیون آسیا به طور مستقیم نایب رئیس فیفا شود. همچنین ما درخواست زون جدید کرده بودیم که 6 کشور آسیای مرکزی را داشته باشیم. این خواسته ما هم رای بالایی آورد حالا قرار است این اساسنامه اصلاحات قانونی اش را طی کند و این اساسنامه اسمش است کفا ، مخفف کفاشیان است! دبیرخانه این زون در ایران است و یک نایب رئیس در کنفدراسیون و عضو هیات اجرایی خواهد داشت که شانس ایران برای رای آوردن را بالا می برد. تازه خیلی از این 6 کشور زبان های مشترک و فرهنگ های مشترک دارند. »

او ادامه داد:«بعد از اجلاس ای اف سی ما به کنگره فیفا رفتیم گزارش های فیفا داده شد. کمک هایی که فیفا می کرد ، این بار 750 هزار دلار بین تیم ها تقسیم کرد . آقای بلاتر آمد رای گیری کرد برای محدودیت سنی و دوره ای تا شرایط برای کاندیداتوری دوباره خودش حل شود که البته ایشان توانست 90 درصد برای این تغییر رای بگیرد. آقای بلاتر هم از همان کارهایی کرد که من هم می کنم.»

او درباره برنامه های فیفا و اینکه آیا آنها هم گزارش مالی ارائه کرده اند گفت:«آنجا بحث گزارش مالی هم مطرح کردند که از مال ما بهتر بود. آنها برای گزارش شان هزینه کرده بودند ، مثل ما نبود که می خواهیم مجانی گزارش او بیشتر کارهای تبلیغاتی که از 45 سال فیفا انجام داده بود را در این اجلاس پرزنت کرد. دیروز هم رفتیم افتتاحیه را از یازده صبح دیدیم و زیارت ها قبول شد! »

رئیس فدراسیون درباره برنامه مذاکرات برای تمدید یا پایان قرارداد با کی روش هم گفت:« ببینید ما با کی روش مذاکره داشتیم اما مذاکرات متوقف شده. او می گوید قبل جام جهانی تکلیفم مشخص شود. ولی ما گفتیم صبر کن. اول باید نتایج را ببینیم. بعد هم اینکه گفتم باید ببینم اوضاع مالی ام چطور است. هنوز تصمیم نگرفتیم که با او به چه سرانجامی می رسیم. او بهترین انتخاب برای ماست. مربی بهتر از کی روش هم بیاوریم 2 سال طول می کشد تا جا بیفتد.»

او درباره نتایج تیم ملی در بازی های پیش رو هم گفت:«باید بچه های تیم را با هر نتیجه ای که گرفتیم ، حمایت کنیم. با یک برد خیلی خوشحال نشوید و با باخت هم خیلی ناراحت نباشیم.»

اگر بازی ها با توفیق همراه نباشد ، کفاشیان باید از فدراسیون برود؟ او در پاسخ به این سئوال می گوید:«هر کاری در فدراسیون سیستم خودش را دارد . ما عملکرد کلی مان را می سنجیم. دوباره بهترین فدراسیون قاره شدیم ، بهترین تیم فعلی آسیا هستیم. در کنگره مدام از ما تشویق می کردند. ولی در فدراسیون سرنوشت نباید با نتیجه تعیین شود. باید تغییرات در زمان خودش اتفاق بیفتد. حتی اگر نتیجه نگیریم هم نباید مشکلی باشد. اگر تغییری باشد باید دو سال دیگر اتفاق بیفتد. زمانی که انتخابات باید برگزار شود. یک بار 8 سال قبل اشتباه کردیم فوتبال مان ضربه خورد. دیگر نباید آن اتفاق بیفتد.»

او دوباره درباره تیم ملی گفت:«به نظرم تیم روحیه خوبی دارد. بچه ها زحمت کشیدن تا اینجا آمدند. اگر یک مساوی هم بگیریم بچه ها خیلی خوب بودند. انسجام تیم خیلی خوب است!»
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم