۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۵

گزارش فيفا از قحطي گل در بازي ايران

سايت فيفا پس از تساوي ايران برابر نيجريه نوشت که گل‌ها در بازي اين دو تيم خشک شد.
کد خبر : ۱۸۲۳۹۴
صراط: سايت فيفا پس از تساوي ايران برابر نيجريه نوشت که گل‌ها در بازي اين دو تيم خشک شد.

پايگاه اينترنتي فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا، در گزارشي از بازي تيم ملي ايران مقابل نيجريه نوشت: تنها يک بازه زماني نياز بود تا نخستين بازي بدون گل جام جهاني 2014 رقم بخورد و ايران و نيجريه بالاخره اين کار را انجام دادند.

اين بازي شاهد ايجاد شدن موقعيت‌هاي گل بسيار کمي روي دروازه‌ها بود و در نتيجه هر دو تيم توانستند در نخستين بازي خود در گروه F يک امتياز به دست بياورند و اين تساوي کافي بود تا دو تيم جايگاه دوم جدول را با هم تقسيم کنند.

نيجريه خيلي زود کنترل بازي را به دست گرفت و با آمادگي خود قصد داشت به هدفش برسد. در همان اوايل بازي آمنيکه يک سانتر تند و تيز را براي موزس فرستاد اما مهاجم چلسي که امسال در انتقال قرضي‌اش به ليورپول نتوانست خودش را نشان دهد، در اين صحنه از عهده باز کردن دروازه ايران بر نيامد.

جان اوبي ميکل در وسط زمين ميدان‌داري مي‌کرد در حالي که شاگردان کارلوس کي‌روش کمتر به دنبال در اختيار گرفتن مالکيت توپ و يا حمله به دروازه حريف بودند.

تيم آفريقايي در ميانه‌هاي نيمه نخست، يکي از بازکينانش را به دليل مصدوميت از دست داد. اوبابونا که در قهرماني نيجريه در جام ملت‌هاي آفريقا نقش زيادي داشت، به دليل آسيب‌ديدگي بازي را ترک کرد. او با وجود تلاش پزشکان نتوانست به ادامه بازي بپردازد و ژوزف يوبو که سومين جام جهاني‌اش را تجربه مي‌کرد، به جاي او وارد زمين شد.

نيمه بدون گل در ادامه باعث شد تا نيمه دوم هم الهام‌بخش فوتبال زيبا نباشد. کشي سرمربي تيم ملي نيجريه تنها 8 دقيقه بعد از آغاز نيمه دوم توانست صبر کند و بلافاصله آمه اوبي مهاجم نيوکاسل را براي گلزني به ميدان آورد.

اين مهاجم تنها يک شانس داشت که ضربه سر او با فاصله کمي از کنار دروازه عليرضا حقيقي به بيرون رفت. اين بهترين فرصت بازي بود.

پيتر اودم وينگي هم در آخرين دقايق وارد زمين شد اما او هم نتوانست روند بازي را عوض کند. به نظر مي‌رسيد دو تيم به تقسيم امتيازات راضي هستند. نيجريه در بازي بعد در کيوآبا مقابل بوسني قرار مي‌گيرد و ايران در بلوهلوريزونته به مصاف آرژانتين مي‌رود.

برای مشاهده صفحه ویژه جام جهانی صراط، اینجا کلیک کنید.
منبع: ایسنا