۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

پورحيدري: موقعيت‌هاي ايران خطرناک‌تر بود

سرمربي سابق تيم ملي با تمجيد از کار دفاعي ايران در برابر نيجريه مي‌گويد همه بازيکنان تيم ملي وظايفشان را بي‌نقص انجام دادند و ساختار دفاعي ايران عملکردي بي‌اشتباه برابر حريف آفريقايي‌اش داشت.
کد خبر : ۱۸۲۵۱۰
صراط: سرمربي سابق تيم ملي با تمجيد از کار دفاعي ايران در برابر نيجريه مي‌گويد همه بازيکنان تيم ملي وظايفشان را بي‌نقص انجام دادند و ساختار دفاعي ايران عملکردي بي‌اشتباه برابر حريف آفريقايي‌اش داشت.

منصور پورحيدري درباره تساوي تيم ملي فوتبال ايران برابر تيم نيجريه گفت: با توجه به برنامه‌ريزي کارلوس کي‌روش و آنچه در هفته‌ گذشته از تيم ملي شنيده بوديم، توقع يک بازي دفاعي را داشتيم و اين امر به خوبي محقق شد. بازيکنان تيم ملي ايران در دفاع عملا بي‌اشتباه کار کردند، اما در حمله به نظرم برنامه خاصي نداشتيم. متاسفانه در نيمه دوم در حالي که نيجريه کاملا سر درگم نشان مي‌داد از فرصت‌هايمان استفاده نکرديم و نتوانستيم سه امتيا‌ز را بگيريم. واقعيت اين است که موقعيت‌هاي ما از نيجريه‌اي‌ها خطرناک‌تر بود و اين تيم آفريقايي حرفي براي گفتن جلوي ما نداشت. آنها در شوتزني هم ضعيف بودند و آن نيجريه‌اي که ما مي‌شناختيم، نبودند.

 او افزود: جز در 15 دقيقه‌ نخست بازي تيم ملي عالي بود. دوندگي بالاي بازيکنان مانع از فضاسازي براي مهاجمان نيجريه مي‌شد. البته برنامه نداشتن ما در حمله معضل جديدي نيست و ما چند سال است که درگير اين مساله هستيم. با اين حال ساختار دفاعي ما بسيار عالي بود و بازيکنان همانطور که گفتم بي‌نقص بازي کردند.

سرمربي سابق تيم ملي در پاسخ به اين سوال که به نظرش بهترين بازيکن تيم ملي در بازي با نيجريه چه کسي بود، اظهار کرد: واقعا نمي‌توانم به اين سوال پاسخي بدهم. مهم خواسته‌هاي کي‌روش در کار دفاعي بود که همه وظايفشان را به خوبي انجام دادند و کسي ضعيف کار نکرد. فکر مي‌کنم در بازي با آرژانتين هم مشابه نيجريه بازي مي‌کنيم و البته خود کارلوس کي‌روش مي‌داند که آرژانتين شرايط بهتري نسبت به نيجريه دارد. آنها به لحاظ تکنيکي بهتر هستند و ضريب اشتباهاتمان را بايد جلوي آنها پايين‌تر بياوريم.

او در پاسخ به اين سوال که آيا مي‌توان اميدوار به گرفتن امتياز از آرژانتين بود، گفت: در فوتبال هر اتفاقي مي‌تواند رخ دهد. من فکر مي‌کنم آرژانتيني‌ها با غرور جلوي ما قرار مي‌گيرند و اگر بتوانيم نيمه نخست را با تساوي پشت سر بگذاريم مي‌توانيم با کار دفاعي مناسب از ايجاد موقعيت به سود آنها جلوگيري کنيم.

عضو هيات مديره استقلال درباره وضعيت تيمش هم صحبت کرد و گفت: تا الان خوب کار ‌کرده‌ايم و تمريناتمان هم خو‌شبختا‌نه آغاز شده است. آقاي نظري جويباري وظيفه جذب بازيکنان را انجام مي‌دهند و در مجموع وضعيت مثبت است. ان‌شاءالله با برگشتن ملي‌پوشان با آنها هم مذاکره مي‌کنيم و تيمي مناسب مي‌بنديم.

مدير فني فصل قبل استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا اين فصل هم اين سمت را در اين تيم خواهد داشت يا خير، بيان کرد: هنوز در اين باره صحبتي نشده است. فعلا تمرکز تيم روي بستن يک تيم خوب است و در آينده وضعيت اين سمت هم مشخص مي‌شود. فعلا طبق برنامه قلعه‌نويي 17 و 18 تير ماه اردوي 10 – 12 روزه در ترکيه خواهيم داشت تا تيم وضعيت بهتري پيدا کند.

منبع: فارس