۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

دفاع سرمربی اسبق تیم‌ملی از کریمی

سرمربی پیشین تیم ملی ایران با بیان جمله "خدا کند آدم‌ها برای ماندن دست به هر کاری نزنند"، گفت: پشت پرده این برکناری‌ها را نمی‌دانم اما اتفاقی که در این مدت در فدراسیون رخ داد، بسیار عجیب بود.
کد خبر : ۲۱۷۸۹۵
صراط: منصور پورحیدری در مورد روزهای پرحاشیه فوتبال ایران و تغییراتی که در پست‌های فدراسیون فوتبال رخ داد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: امروز با جلال طالبی حرف می‌زدم، حتی او که سال‌هاست از فوتبال دور بوده، از این اتفاقات دلخور است. وی همچنین از مصاحبه یکی از بازیکنان قدیم تیم ملی که گفته است نباید در جام ملت‌های ۲۰۰۰ توسط این مربی تعویض می‌شد، ناراحت بود.
 
کار کردن با کارلوس کی‌روش سخت است
وی با بیان اینکه واقعا نمی‌داند چرا چنین اتفاقاتی رخ داده و فوتبال اینگونه شده، در مورد جدایی علی کریمی از تیم ملی ایران تاکید کرد: از زمانی که کارلوس کی‌روش به ایران آمده، نشان داده کار کردن با او بسیار سخت است و مربیانی از جمله صالح، نمازی و حالا کریمی نتوانسته‌اند با ایشان کار کنند.
 
باید حرمت کریمی حفظ می‌شد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: تا جاییکه می‌دانم، علی کریمی با عشق و علاقه کنار تیم ملی رفت، تا کمک کند اما اطلاعی از این داستان ندارم که چه اتفاقی میان او و کی‌روش رخ داده و بین آنها چه گذشته است. تنها این را می‌دانم حتما به درستی کریمی به بازی گرفته نشده زیرا علی بازیکن بسیار بزرگی بوده و باید حرمتش حفط می‌شد، هرچند امیدوارم تیم ملی با از دست دادن کریمی متضرر نشود.
 
اتفاقاتی که در فدراسیون رخ داد، بسیار عجیب بود

وی در مورد تغییرات بودجود آمده در پست‌‌های مختلف فدراسیون فوتبال اینگونه اظهارنظر کرد: اتفاقاتی که رخ داد، بسیار عجیب بود. متاسفانه کنارگذاشتن‌ها در فدراسیون فوتبال، پایه و اساس درستی نداشت.
 
خانم شجاعی فوتبال بانوان ایران را در آسیا گسترش داد
پورحیدری صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: حداقل می‌توانم در مورد همسر خودم (فریده شجاعی) صحبت کنم و می‌دانم هفت سال تمام، تلاش‌های بسیاری کرد تا فوتبال بانوان ایران را در سطح قاره برای ما گسترش داد و حالا حتی در شهرستان‌های کوچک هم فوتبال بانوان رونق گرفته است. می‌دانم این توسعه‌ها و پیشرفت‌ها با وجود سختی‌ها و سنگ اندازی‌های زیاد ایجاد شد.
 
پشت پرده این برکناری‌ها را نمی‌دانم
وی در این خصوص ادامه داد: پشت پرده این برکناری‌ها را نمی‌دانم، اما می‌دانم بی‌موقع بود زیرا برکنار کردن آدم‌های باتجربه، موجب متضرر شدن فوتبال می‌شود. اگر خانم شجاعی آدم بی‌نظمی بود، شاید می‌توانستم بپذیرم، که او را عوض کردند اما هرگز چنین بحثی در مورد ایشان وجود نداشته و همین موضوع دلیل آن می‌شود آدم شک کند و معادلات عجیبی به ذهنش خطور کند.
 
خدا کند آدم‌ها برای ماندن دست به هر کاری نزنند
سرمربی پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که منظورتان چیزی شبیه به معامله بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است؟ تاکید کرد: بله، آدم شک می‌کند. شما ببینید، در مورد جزء جزء اتفاقات فدراسیون پافشاری‌های عجیبی می‌دیدیم. در مورد انتخاب مربیان، برکناری مهدی محمدنبی، کنار گذاشتن هادی آیت‌اللهی و فریده شجاعی، این یعنی همه فدراسیون. خدا کند آدم‌ها برای ماندن دست به هر کاری نزنند.
 
نتیجه جنگیدن شجاعی با آسیا همین شد
وی همچنین تصریح کرد: مسائلی را که برای غلامرضا بهروان ایجاد کردند، را حتما به یاد دارید. برخی مواقع آدم فکر می‌کند با هم کنار آمده‌اند. دورانی را که فریده شجاعی با کنفدراسیون آسیا جنگید تا بازیکنان ایران با پوشش اسلامی در مسابقات به میدان بروند را فراموش نمی‌کنم، اما نتیجه‌اش همین شده که امروز می‌بینید.
 
برخی حرف‌‎ها را نباید گفت و حرمت‌ها را حفظ کرد

پورحیدری در ادامه گفتگویش افزود: برای گفتن، حرف زیاد دارم اما برخی حرف‌‎ها را نباید گفت و حرمت‌ها را ‌باید حفظ کرد. البته مردم باهوش تر از این  هستند که خیلی ها تصور می‌کنند و آنها می دانند چه اتفاقاتی رخ داده است. به هر حال فوتبال باید از این شرایط خارج شود و البته با تغییر یک رئیس کل فوتبال درست نمی شود.
 
شانس قهرمانی استقلال در لیگ زیاد است
وی در مورد وضعیت کنونی باشگاه استقلال هم اینگونه اظهار نظر کرد: شرایطی بوجود آمده که فکر می‌کنم، استقلال در نیم فصل دوم شانس بالایی برای موفقیت و رسیدن به قهرمانی دارد زیرا برخی از مدعیان قهرمانی اسیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شده و تمرکز خود را از دست می‌دهند. منتها موضوع این است که به دلیل پروژه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تمامی جلسات هیات مدیره به نحوه این واگذاری اختصاص می‌یابد و کسی نمی‌ تواند برای آینده ایده یا برنامه‌ای داشته باشد؛ چراکه تکلیف معلوم نیست.
 
خصوصی‌سازی باید انجام شود اما با برگشت پذیری!
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا نگران این نیستید پس از واگذاری استقلال و پرسپولیس سرنوشتی که برای راه‌آهن رقم خورد، برای این دو تیم رخ بدهد؟ اظهار کرد: دقیقا این بحث درست است. این نگرانی وجود دارد، اما تصمیمی است که گرفته شده آنهم توسط مجلس و دولت. امیدوارم راه حلی بگذارند که برگشت‌پذیر هم باشد، یعنی اگر اتفاقاتی مشابه با اینها که مثال زدید، رخ داد بتوانند استقلال و پرسپولیس را نجات بدهند. به هر حال خصوصی‌سازی باید انجام شود؛ چراکه جلوی هزینه‌های بی‌مورد و دور ریختن پول گرفته می‌شود.
 
تا حدودی توانستیم نظر کادر فنی را جلب کنیم
وی همچنین خاطرنشان کرد: هیات مدیره سعی کرد خواسته‌های سرمربی تیم را در نقل و انتقالات انجام بدهد. البته به دلیل اینکه بازیکنان با باشگاه‌های خودشان قرار داشتند، رضایت صددرصدی نبود، اما تا حدودی توانستیم نظر کادر فنی را جلب کنیم.
 
بحث استعفای افشارزاده را نشنیدم
پورحیدری در مورد شایعه استعفای بهرام افشارزاده پس از بازگشت از سفرش اینگونه توضیح داد: من شاهد این هستم ایشان از صبح تا شب کار می‌کند اما کمبودها و هزینه‌های بسیار زیادی مثل همیشه برای استقلال وجود دارد که فشار بسیار زیادی را روی مدیرعامل ایجاد می‌کند، حتی برای کسانی که تجربه دارند. البته  من چنین بحثی را نشنیدم و همه به دنبال این هستند که استقلال مراحل واگذاری خود را با نهایت سرعت انجام دهد.
 
مدیرفنی نشدن حاجیلو تصمیم هیات مدیره بود
وی در مورد اینکه آیا ایشان و مسعود معینی مخالف مدیر فنی شدن اصغر حاجیلو در ابتدای فصل بودند؟ یادآور شد: قبلا هم جواب این مساله را گفته بودم. این تصمیم‌ها نه مسائل شخصی من است و نه مسعود معینی. این تصمیمی بود که هیات مدیره گرفت. فکر می‌کنم بهرام افشارزاده باید این مسائل را دنبال کند. اجازه دهید نگویم به چه دلیلی اصغر حاجیلو مدیر فنی نشد. این موضوع ارتباطی به من و دیگران نداشت.
 
حاجیلو صحبت‌ها را بداند، متوجه می‌شود ما نقشی نداشتیم

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان گفت: هر شخص دیگری هم جای اصغر حاجیلو بود، آن روز و در آن بحث تصمیم‌‎گیری به بن‌بست می‌رسید. اگر اصغر حاجیلو صحبت‌های آن روز را بداند، متوجه می‌شود که ما هیچ نقشی در آن تصمیم نداشتیم.

منبع: مهر