۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

سردار نقدی: آمریکا در عراق جاسوسی می‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مجموعه اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در عراق یک مبارزه چریکی نیست بلکه عملیات جاسوسی است.
کد خبر : ۱۸۳۱۶۸
صراط: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مجموعه اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در عراق یک مبارزه چریکی نیست بلکه عملیات جاسوسی است.

محمدرضا نقدی ظهر امروز در حاشیه آیین تجدید میثاق اساتید مراکز عالی کشور و مسئولان، مدیران و اعضای سازمان بسیج اساتید و سخنرانی در جمع جامعه علمی کشور در پی درخواست زائران امام خمینی (ره) و اساتید مراکز عالی کشور به تبیین توطئه‌های آمریکا در منطقه و جنایت‌های گروه داعش در عراق پرداخت.

وی با اشاره به انتخابات کشور عراق گفت: آمریکا تصور می‌کرد در عرصه انتخابات عراق بین انقلابی‌ها و مقاومت اختلاف می‌افتد و آن‌ها نتیجه خودشان را می‌گیرند اما وقتی انتخابات پایان یافت و نتیجه حضور مردم عراق در انتخابات اعلام شد آمریکایی‌ها مشاهده کردند که توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آن‌ها به نتیجه نرسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: آمریکایی‌ها پس از شکست در انتخابات دست خودشان را رو کردند و به میدان آمدند تا بتوانند شکست خودشان در انتخابات را جبران کنند.

وی عنوان کرد: تعدادی از فرماندهان ارتش عراق به‌واسطه حساب بردن از آمریکا و یا به واسطه تطمیع شدن و ... از آمریکا فریب خوردند و به‌طور همزمان یگان‌های خودشان را به گروه داعش دادند و بدون جنگ شمال غرب عراق تسلیم آن‌ها شد.

نقدی با بیان اینکه خریدن نیروهای ارتش عراق که بخشی از آن‌ها نیروهای بعثی بودند بدون اقدام سازمان اطلاعاتی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به پیام آمریکایی‌ها برای برخی مسئولان سیاسی مناطق هم‌جوار عراق عنوان کرد: آمریکایی‌ها همچنین به برخی از مسئولان سیاسی منطقه همجوار عراق که کردها هستند پیام دادند که در این حوادث دخالت نکنید و خطری برای شما نیست.

*اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در عراق یک عملیات جاسوسی است

نقدی تاکید کرد: مجموعه اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در عراق یک مبارزه چریکی نیست بلکه عملیات جاسوسی است.

*هدف آمریکا شکست وحدت بین مسلمانان است

وی هدف اقدامات اخیر آمریکایی‌ها را شکست وحدت بین مسلمانان خواند و خاطرنشان کرد: هنگامی که آن‌ها در سوریه شکست خوردند به این می‌اندیشیدند که سوریه، افغانستان و عراق راه دسترسی به فلسطین است به همین دلیل در عراق حضور یافتند و اعتقاد آن‌ها این بود که اگر عراق نباشد راه اتصال به فلسطین مسدود می‌شود.

اقدام آمریکا در عراق نابخردانه بود/اقدامات ابلهانه آمریکا سبب تقویت منطقه می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: آمریکایی‌ها برای اینکه راه دسترسی مسلمانان به فلسطین را مسدود کنند به دنبال شکستن وحدت امت‌های اسلامی هستند. آن‌ها وقتی سوریه را از دست دادند برای رسیدن به اهداف خود در عراق حضور پیدا کردند و این اقدام آن‌ها نابخردانه است.

وی افزود: تجربه انقلاب به ما نشان داد زمانی که آن‌ها با ما جنگ کردند بسیج مقتدر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موشک‌ها و ... ایجاد شد. زمانی که به لبنان حمله‌ور شدند حزب‌الله تشکیل شد، پس از حمله آن‌ها به فلسطین حماس متولد شد و اگر روزهای گذشته فلسطینی‌ها با تیروکمان پاسخ آمریکا و صهیونیست را می‌دادند امروز با موشک پاسخ دندان‌شکنی به آن‌ها می‌دهند.

نقدی تصریح کرد: پیش از توطئه‌ها و جنایات آمریکایی‌ها در سوریه این کشور یک ارتش کلاسیک بود اما امروز جوانان این کشور به میدان آمدند و به خط زدند و باتشکیل بسیج مردمی کشورشان را پاکسازی کردند.
منبع: فارس