۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶

تهدید دوباره نتانیاهو به حمله به سوریه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه حمله هوایی ارتش این رژیم به خاک سوریه که 10 کشته داشت، مدعی شد این حملات در پاسخ به حمله ای بود که از مرز سوریه صورت گرفته است.
کد خبر : ۱۸۳۵۴۲

صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه از کشته شدن دست کم 10 نفر در حمله هوایی ارتش صهیونیستی به بلندی های جولان در خاک سوریه خبر دادند. به گزارش دفتر ناظر حقوق بشر در سوریه جنگنده های اسرائیلی با شلیک 9 راکت، مواضعی را در این منطقه هدف قرار داده اند.

مقامات اسرائیلی مدعی اند این حمله در پاسخ به حمله ای مرزی از سوی سوریه انجام گرفته که طی آن یک نفر کشته شده است. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است در این حمله چند اسرائیلی که در حال ساخت یک ایست بازرسی بوده اند، هدف قرار گرفته اند.

روز یکشنبه نیز تانک های اسرائیلی با این ادعا که به حمله از آن سوی مرز واکنش نشان می دهند، چندین بار به مواضعی در خاک سوریه شلیک کردند. این نخستین بار است که یک اسرائیلی در مرز جولان کشته می شود. بلندی های جولان پس از جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل در سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده است.  

در همین حال "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن دفاع از حمله ارتش این رژیم به خاک سوریه مدعی شد این یک اقدام دفاعی بوده و باز هم تکرار می شود. به گزارش جروزالم پست نتانیاهو در دیدار با اعضای فراکسیون پارلمانی حزب لیکود گفت: ما به اقدام ارتش سوریه به شدت پاسخ داده و این حمله شدید علیه هر کسی که به ما آسیب برساند، ادامه خواهیم داد.


منبع: مهر