۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱

هیلاری دست خالی از التحریر برگشت

کد خبر : ۱۸۴۴۲
به گزارش الجزیره، "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه مصر که در دومین روز از اولین دیدار خود از مصر بعد از انقلاب 25 ژانویه در این کشور به قاهره سفر کرده است، دیروز به میدان التحریر و تجمع کنندگان حاضر در این انقلاب که به نماد پیروزی مردم مصر در برابر "حسنی مبارک " تبدیل شده است، رفت تا خود را مدافع انقلاب مصر معرفی کند.

در این سفر با وجود اینکه کلینتون با "محمد حسین طنطاوی " رئیس شورای عالی نظامی مصر و همچنین "عصام شرف " دیدار کرده بود، ائتلاف جوانان انقلابی مصر که آغازگر اعتراضات مردمی علیه رژیم مبارک بود، درخواست کلینتون برای دیدار با آنها را رد کرد.

کلینتون همچنین در گشت‌زنی خود در میدان التحریر در حالی که محافظان وی و نیروهای امنیتی تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده بودند، به صحبت با تعدادی از مردم در این میدان پرداخت.

کلینتون در این سخنان اطمینان داد که انقلاب مصر موفق خواهد بود و نسل‌های آینده این کشور اجتماعات گستره در میدان التحریر را به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط عطف این کشور قلمداد خواهند کرد.

وی دستاورد مردم در این انقلاب را مهم‌تر از اهرام ثلاثه مصر دانست.

خبرنگار الجزیره می‌افزاید که این سخنان در شرایطی مطرح شد که ائتلاف جوانان انقلابی مصر درخواست دیدار با این مسئول آمریکایی را رد کرده و اعلام کرده‌اند که این اقدامات به علت اعتراض آنها به مواضع منفی آمریکا در قبال مصر بویژه در آغاز راه آن است، آنها آمریکا را به حمایت از نظام فاسد حسنی مبارک متهم کرده و گفتند که در دوره اخیر جایی برای چانه زنی در این زمینه باقی نمانده است.

کلینتون سه شنبه نیز با "نبیل العربی " وزیر خارجه جدید مصر در دولت انتقالی دیدار کرده بود، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه و اوضاع لیبی و مناسبات دوجانبه را بررسی کرده بودند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
هیلاری کیلینتون وزیره خارجه مصر که نیست ؟؟؟/