۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰

تشکر آیت الله صافی از توکلی و مطهری

یکی از نزدیکان آیت الله صافی گلپایگانی در تماسی تلفنی، پیام تشکر این مرجع تقلید را به آقایان احمد توکلی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۸۴۵۸

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید از آقایان احمد توکلی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دلیل موضع گیری در مقابل طرح مکتب ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش صراط نیوز به نقل از اعتدال ، یکی از نزدیکان آیت الله صافی گلپایگانی در تماسی تلفنی، پیام تشکر این مرجع تقلید را به آقایان احمد توکلی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از ترویج و تبلیغ طرح مکتب ایرانی ، اینگونه سخنان را مغایر اسلام و آموزه های دینی و تلاش برای ایجاد تقابل میان ایران و اسلام عنوان کرده است.

لازم به ذکر است علی مطهری چند روز قبل در نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه "خود رئیس جمهور هم تکرار کرد که ایران یک مکتب است"، گفت: من نمی فهمم چه اصراری است که حرفها را بصورت مبهم بیان کنیم، از مکتب ایران سخن بگوئیم و بعد بگوئیم مقصود ما این است که ایرانیان بیشترین خدمت را به اسلام کردند، پس بیشترین مسئولیت را دارند. و بعد با برداشت نادرست و انحرافی از سخنان استاد مطهری در کتاب "خدمات متقابل اسلام و ایران" به مطالب این کتاب هم استناد کنیم.

دکتر علی مطهری اضافه کرد: این در حالی است که پیام آن کتاب این است که ایرانیان ملتی هستند که همواره در مقابل حقیقت تسلیم بوده اند و تعصب قومی و نژادی باعث نشد که از پذیرش اسلام سرباز زنند و همواره سربازان فداکاری در راه اسلام بوده اند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان این پرسش را مطرح کرد که "این کجا و ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام که بوی تعصب نژادی از آن به مشام می رسد کجا؟!"

وی در بخش دیگری از سخنانش با توصیه ای به رئیس جمهورگفت: احمدی نژاد نباید مانند برخی روسای جمهور قبلی این اشتباه را مرتکب شود که نیروی حامی خود را ناشی از خود بداند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه مردمی که از رئیس جمهور حمایت می کنند و در سفرهای استانی به استقبالش می آیند بدلیل این است که وی را در خط اسلام  و ولایت فقیه می دانند، گفت: در واقع احمدی نژاد جایگاه و نیروی خود را از اسلام و ولایت فقیه گرفته و اگر بر برخی مواضع خود اصرار ورزد این نیرو را از دست خواهد داد.

احمد توکلی دیگر نماینده تهران نیز درنامه ای سرگشاده به رئیس جمهور با اشاره مستند به سخنان احمدی نِژاد و انتقاد از تاکید بیش از اندازه وی بر ایران و ایرانیت خطاب به وی نوشت:" آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم؛ اخیراً در سخنرانی‌ها و گفتگوهای تلویزیونی جنابعالی گرایش جدیدی آشکار شده است که از جهات گوناگون سوال برانگیز و در خور توجه است.

ضرورت این توجه از حیث مقام ریاست جمهوری است که اکنون مسئولیت آن به دوش شماست. منظورم اصرار شما به حرف های ملی گرایانه ای است که ابزاری بودن آن بر هر اهل نظری آشکار است و غیراسلامی بودن آن نیز. این ادبیات شما هم وهن اسلام است و هم وهن تمدن ایران".

 

 

نظرات بینندگان
مهران آزادپی
|
United States of America
|
۱۳:۵۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹
۶
۲
خوشم میاد که این آقایون حرف خودشون رو می زنند و آقای احمدی نژاد کار خودش رو انجام میده و روز به روز هم بر محبوبیت آقای احمدی نژاد از سوی ملت اضافه تر و به انزجار مردم هم از اینگونه افاضات افزوده میشه .
آقای مطهری هرموقع در قد و اندازه های رئیس جمهوری شدند ، در کار ریاست جمهوری دخالت بفرمایند . ( رطوبت حمایت ایشان از سران فتنه هنوز خشک نشده )
آقای توکلی هم یک بار شانس خودشون رو برای ریاست جمهوری امتحان کرده اند و مردم به ایشان نه گفته اند ، یعنی تفکر ایشان را برای ریاست جمهوری قبول ندارند . حالا هم دیر نشده ، این آقایان مشی و نقطه نظرات سازنده خود را برای روزی بگذارند که اولا برنامه ای شفاف ارائه می فرمایند - ثانیا از صندوق رای بیرون می آیند و ثالثا ، اندیشه افتخار خدمتگذاری ( بخوانید نه کسب پست و مقام و نه حکومت بر مردم ) از نوع خالص و ناب را به مردم پیدا می نمایند .
اما قبل از آن ، قرار ما پای صندوق های رای در انتخابات مجلس .
آقای توکلی عزیز مردم هنوز خاطرات فرمانداری شما در بهشهر را به خاطر دارند .
دلسوزی شما برای ریاست محترم جمهور مغرضانه است و هم ایشان و هم ملت ایران که در بالاترین حد از شعور سیاسی بین اقوام هستند ، این را درک می کنند .
باور ندارید ؟؟؟؟؟ نیم نگاهی به تاریخ انقلاب و نقطه عطف آن در 9 دی بیاندازید .
آقایان ، مکتب ایران ، حس ناسیونالیستی و مکتب ناسیونالیسم نیست . ( اگر چه ما به ایرانی بودن خود و تاریخ تمدن چند هزار ساله خود افتخار می کنیم ، همانطور که سایر ملل به تاریخ تمدن خود افتخار می کنند .)( بعنوان مثال ، از تمدن امریکا بیش از چند صد سال نگذشته ولی هنوز کلبه های چوبی زمان حمله به قاره نو را به عنوان نمادی از پیشینه تمدن خود حفظ و مراقبت می نمایند .)
- چرا نمیخواهید حتی برای یک بار هم شده به پیام این مکتب گوش کنید؟؟؟؟؟
- چرا فقط تعبیر و تفسیر خودتان را از مکتب ایران مد نظر دارید ؟؟؟؟
راستی چرا بعضی ها حتی قادر نیستند فراتر از نوک بینی خود را ببینند؟؟؟؟؟
و اما .... ولایتمداری ، دقیقا وجه تمایز بین اسلام در مکتب ایرانی ، و سایر کشور های اسلامی است . این را هم باور ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟
هزار و یک دلیل برایش دارم .
یکی اینکه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری ، جناب آقای رئیس جمهور ، جناب آقای رحیم مشایی و هیئت دولت ( بعنوان مروجین مکتب ایرانی ، در سکوت محض و خارج از هرگونه حاشیه ( خلط موضوع نفرمائید .... ارائه یک مکتب حاشیه نیست .) سرگرم آبادانی و احقاق حق ملت مظلومی هستند که قرنها به آن ستم روا شده - (بخوانید عدالت را جای می کنند . ) اما شما که مدعی تقابل مکتب ایران با اسلام هستید ، از دعوت به وحدت طفره می روید و با حاشیه سازی و بزرگنمائی مطالب بدون مطالعه و حتی جرات مناظره ، قصد تخریب شخص رئیس جمهور را دارید .
- هزار دلیل دیگر هم هست که پیشکش .....
من بعنوان کسی که شغل آزاد دارم - در بدنه دولت نیستم - برای درج اظهار نظرات خود در سایت ، هیچ گونه وجهی دریافت نمی نمایم - شخص ریاست محترم جمهور و حتی آقای رحیم مشایی را حتی یک بار هم از نزدیک ندیده ام و ....... از شما می پرسم ؟
-آیا با برقراری عدالت بین آحاد جامعه مشکلی دارید؟؟؟؟؟؟
- آیا با قطع ویژه خواری و مال اندوزی عده ای خاص مشکلی دارید؟؟؟؟؟
-آیا در خصوص مقام عظمای ولایت و مکتب ولایت و اندیشه ولایتمداری ( زبانم لال ) موضوعی ناشنیده دارید؟؟؟؟؟
- آیا در خصوص فلسفه انتظار و نقش خود در باب انتظار حضرت موعود ، و ترویج فلسفه انتظار ، حرف نوینی جز آنچه شیعه ناب می فرماید، دارید؟؟؟؟؟
- آیا شما هم همانند هر انسان آزاده با افراط و تفریط مخالف نیستید؟؟؟؟؟
قطعا این سوالات در مورد شما مصداق ندارد .
پس این همه بلوا بر سر چیست ؟؟؟؟؟؟
اینها که گفتم نمودی از مکتب ایران است . مشتی از خروار این حکمت .
حق یار
اقای دل
|
United States of America
انصافا حق رو گفتی.
آنتی التقاط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹
۱۰
۱
کاش آقای صافی نسبت به اراجیف این آقایان هم عکس العمل نشان می دادند که ما معنی عدالت رو بفهمیم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اها شما صراطی ها بد جوری زورتون اومده نه اون از اقا که بد جوری حالتونو گرفت و گفت که از فحاشی های شما ناراحت است این هم از یک مرجع تقلید که از دشمنای خونی شما به ظاهر حزب اللهی ها و پیروان ولایت (که عمرا باشید)تشکر میکند حالا معلوم نیست ایت الله صافی بصیرت نداره با شما دشمنان انقلاب.
میدونم نمیزاری ولی برید و توبه کنید اگر خدا رو هم هنوز بنده اید.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹
۵
۱
یه کلام هم از خواص بی بصیرت !
اقای دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۸۹
۱
۱
سلام.من مغازه دارم.انواع مشتری رم میشناسم.یه سری ها حرفشون پوله...یهسری ها حرفشون گاهی اوقات پوله اما سندشون(چکشون)پوله...بعضیا حرفشون مفته چکشون کاغذ باطله است اما پولشون پوله...اما بعضیا حرفشون مفته ....چکشون اشغال کاغذه ...تازه اگه ازشون پولم گرفتی باید زیر دستگاه بزاری تا از اصالتش مطمین شی....بعضیام تا میخوان بیان تو ادم دوست داره بندازتش بیرون..حالا شما فکر می کنید جزو کدوم دسته است....
(السلام علیک یاتالی کتاب الله وترجمانه)
سبحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
۲
۱
من حرفای آقای احمدی را همه جوره قبول دارم.......بعدا می فهمید
kami
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
۳
۰
حالا اگه فردا مسعود رجوی هم از مکتب ایرانی انتقاد کرد حضرت آیت الله ازش تقدیر می کنن؟
امان از اطرافیان، حضرات آقایان الله الله فی بیوتکم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کامی جان شما معصومین تا کی میخواید خون به دل اقا کنین یکم بفهمید راهتون اشتباهه دیگه کاری کردید که مراجع و خود اقا علنا از شما خودسرها اعلام برائت میکند البته شما نیتتان در اصل تخریب چهره ولایت فقیه است وگرنه بعد از هشدار اقا متنبه میشدید و توبه میکردید
علی از تنکابن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۰
۱
۱
درود خدا بر ولی امر مسلمین جهان و سید خراسانی حضرت امام خامنه ای و درود بر مرجع بصیر و بیدار حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و ریاست محبوب جمهوری اسلامی ایران دکتر محمود احمدی نژاد و درود خدا بر شخصیت فرهیخته و اندیشمند ارزشی مهندس اسفندیار رحیم مشائی، در این سال نو از خدا می خواهم مقداری به صراط، صداقت عطا نماید فقط خودتان به تیتر چندی قبلتان در مورد علی مطهری رجوع کنید و ببینید چه نوشته بودید و الان با چه القابی خطابش کردید!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۰
۱
۱
درست است که مشایی گاهی اوقات نا مربوط حرف میزند
اما این ............................. وفتنه گر خودش متهم است به جرم حمایت از سران فتنه و تهمت وتوهین به رییس جمهور عزیز وخدمتگذار
کسانی که از این فتنه گر تقدیر میکنند درمقابل این همه توهین این شخص به رییس جمهور چرا سکوت کرده اند