۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸

بازیکن دوپینگی ایران ۲ سال محروم شد

مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ یک بازیکن فوتبال محرومیت دو ساله‌ای برای او در پی داشته است.
کد خبر : ۱۸۴۸۵۲
صراط- مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ یک بازیکن فوتبال محرومیت دو ساله‌ای برای او در پی داشته است.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، جلسه کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ برگزار شد که طی آن بازیکن تیم البدر بندرکنگ با دو سال محرومیت روبه‌رو شد.

دوپینگ مهدی آقامحمدی، بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه فرهنگی، ورزشی البدر بندرکنگ در جریان دیدار این تیم برابر ایرانجوان بوشهر از سری رقابت‌های لیگ دسته اول که در تاریخ 93/1/19 برگزار شده بود مثبت اعلام شد.

پس از نمونه‌گیری دوپینگ و آنالیز نمونه A متعلق به این بازیکن از سوی آزمایشگاه کلن آلمان، نمونه ادرا متعلق به نام‌برده حاوی مواد ممنوعه (Epitestosterone(s1.1. Anabolic Agents)، testosterone( s1.1 anabolic Agents) ، Tamoxifen( s4.Hormone and Metabolic Modulators) بوده و بر این اساس متهم به تخلف از ماده 30 آیین‌نامه ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال است.

بر همین اساس کمیسیون بدوی با بررسی کامل اظهارات و دفاعیات بازیکن یادشده، نهایتاً دفاعیات وی را غیر مؤثر تشخیص داده و تخلف مهدی آقا محمدی را محرز می‌داند. همچنین با استناد به ماده 75 آیین‌نامه ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال این بازیکن از تاریخ 93/3/25 به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم است.

با توجه عدم ارائه درخواست استیناف از سوی بازیکن در مهلت زمان اعلام شده، رای صادره قطعی است.