۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

داعش ۱۳۳ کودک کرد را گروگان گرفت

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای با اعلام اینکه داعش از یک ماه پیش ۱۳۳ کودک کُرد سوری را به گروگان گرفته است، خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.
کد خبر : ۱۸۵۲۱۸
صراط: سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهک دولت اسلامی عراق و شامل (داعش) باید به سرعت 133 پسربچه کُرد را که به مدت یک ماه در گروگان خود گرفته است آزاد کند.

براساس بیانیه دیده‌بان حقوق‌بشر، داعش 153 کودک 13 تا 14 ساله اهل شهرک عمدتا کردنشین "عین‌العرب" (کبانی به زبان کردی) را در 29 می 2014 و در زمانی که از امتحانات سال آخر خود از شهر حلب باز‌ می‌گشتند ربوده است. از بین این تعداد پنج پسربچه توانستند فرار کنند و 15 تن دیگر نیز در 28 ژوئن گذشته و در مقابل رها کردن سه عضو داعش، آزاد شدند.

دو تن از کودکانی که توانسته‌اند فرار کنند، به رسانه‌ها اعلام کردند که داعش کودکان را مجبور می‌کرد تا در درس‌های شریعت و ایدئولوژی جهادی شرکت کنند، به گفته یکی از این کودکان، عناصر داعش کودکانی را که رفتاری غیر از باب میل آن‌ها انجام دهند را کتک می‌زدند.

در همین زمینه، "فرد آبراهامس" مشاور ویژه دیده‌بان حقوق بشر نیز در اظهاراتی تصریح کرد: "داعش این کودکان را در حالی که از امتحانات خود بازمی‌گشتند ربوده است، به گروگان گرفتن آن‌ها یک بی‌رحمی بوده و نقض آشکار قوانین جنگی است."
منبع: تسنیم