۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کفاشیان:

باکی‌روش‌قهرنبودیم،اختلاف‌سلیقه‌داشتیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی پرتغالی تیم ملی به دنبال بهترین امکانات برای فوتبال ایران است.
کد خبر : ۱۸۵۲۹۴

صراط: علی کفاشیان با بیان اینکه طی 3 سال و نیم گذشته که کی‌روش کارش را آغاز کرد موفقیت‌های نسبی خوبی برای فوتبال ایران به دست آمد و او عملکرد راضی‌کننده‌ای داشت، گفت: البته در این مدت کی‌روش نقاط مثبت و منفی را از خود به جای گذاشت که از نقاط مثبت آن می‌توان به یک دست شدن تیم ملی و نتایج موفقیتی که برای این تیم به دست آمد اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این مدت کارشناسان انتقاداتی را به تیم ملی داشتند اما باید عنوان کنم که تیم ملی قوی از یک لیگ قدرتمند نشأت می‌گیرد اما لیگ‌ ما از لحاظ توانمندی نتوانست برای بازیکنان این شرایط را ایجاد کند که آنها بتوانند به تیم ملی کمک کنند و این در حالی بود که برگزاری اردوهای اتریش و آفریقای جنوبی توانمندی‌های آنها را بالا برد.

کفاشیان گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های جهانی پیشرفت کرده و موفق باشیم باید جهانی هم فکر کنیم و بین‌المللی گام برداریم. باید ابتدا لیگ‌هایمان را قوی کنیم و سپس انتظار تیم ملی قدرتمند داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تمدید قرارداد کی‌روش گفت: اگر با او تمدید کنیم که این کار حسن‌هایی دارد. کی‌روش سال‌ها در فوتبال ایران کار کرده و خیالمان از این بابت که او تیم ملی و رقبایمان را می‌شناسد راحت است چرا که تا چشم به هم بزنیم باید برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده شویم اما اگر مربی خارجی بیاوریم مستلزم این است که 6 ماه زمان صرف کرده تا او با لیگ‌مان آشنا شود ضمن اینکه برای انتخاب مربی داخلی نیز مشکلات و محدودیت‌هایی هم داریم البته من اعتقاد دارم مربی ایرانی می‌تواند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد اما اگر در جام ملت‌ها موفق شویم می‌گویند این تیم از قبل بسته شده بود و خدایی ناکرده با یک باخت مشکلاتی برای مربی ایرانی ایجاد خواهد شد که حتی این امکان وجود دارد که پرونده او برای همیشه بسته شود.

کفاشیان گفت: برای تمدید قرارداد کی‌روش شرط‌هایی هم داریم، ما توقع داریم در کنار او مربیان ایرانی قرار بگیرند. ضمن اینکه اگر می‌خواهیم دستمزد او را بالا ببریم باید این دستمزد بر اساس پاداش‌ها و موفقیت‌ها باشد. خود کی‌روش هم دوست دارد بماند و بر همین اساس قرار است فردا پیشنهاد مکتوب خود را برای ادامه همکاری با کی‌‌روش به وی تقدیم کنیم. بعد از مشورت با اعضای کمیته فنی و صحبت‌هایی که با آنها داشتم و البته جمع‌آوری نظرات آنها تا فردا پیشنهاد مکتوب را به کی‌روش ارائه خواهم داد.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: مربیان ایرانی از این موضوع گله‌مند هستند که توقع دارند در کنار کی‌روش کار کنند که البته آنها در این موضوع محق هستند.

وی ادامه داد: تکلیف سرمربی تیم ملی را تا جام جهانی بعدی مشخص خواهیم کرد و نظرمان این است تا تیم ملی جوان شود چرا که پس از جام ملت‌ها، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آغاز می‌شود و ما باید به این رقابت‌ها هم چشم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یادتان می‌آید که تا قبل از جام جهانی چه هجمه‌ای علیه تیم ملی بود اما دیگر آن هجمه‌ها وجود ندارد چرا که جام جهانی به فوتبال ما اعتبار داد بنابراین اگر می‌خواهیم موفقیت‌های تیم فوتبال ادامه داشته باشد باید همه با هم همکاری داشته باشند.

وی افزود: مهمترین مسئله این است که تیم ملی حاصل کار باشگاه‌ها و لیگ بوده و باید کیفیت آنها را بالا برد.

کفاشیان در مورد شایعه قهرش با کی‌روش در برزیل گفت: ما قهر نبودیم اما اختلاف سلیقه همه جا وجود دارد و شاید این موضوع باعث شد تا همه فکر کنند ما قهر هستیم.

وی در مورد دریافتی فدراسیون فوتبال از فیفا به خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: حدود 8 میلیارد تومان از فیفا دریافتی داشتیم که 10 درصد آن پاداش کی‌روش برای صعود به جام جهانی بود و حدود 7 میلیون و 200هزار دلار باقی می‌ماند که باید با این پول فوتبالمان را توسعه داده و آکادمی‌مان را تکمیل کنیم. ما هم قبول داریم که اگر در فوتبال سرمایه‌گذاری کنیم این سرمایه‌گذاری به طور حتم باز خواهد گشت. کی‌روش نیز به دنبال بهترین امکانات برای فوتبال ایران است.

منبع: فارس