۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

داعش مرزهای اسرائیل را امن کرد

سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی حکومت کردستان عراق ماهیت داعش را یک گروه تروریستی دانست که تحرکات آنها در راستای احقاق حقوق هیچ گروهی اعم از عرب، کُرد، ترک و فارس و یا سنی مذهبی‌ها نیست.
کد خبر : ۱۸۵۴۵۷

صراط: «مریوان نقشبندی» سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق ماهیت داعش را یک گروه تروریستی دانستکه به نام اسلام، تحت عنوان جهاد اسلامیدست به تجاوز وکشتارهای خونین میزنند.

چرا داعش در حجاز و جده خلافت اسلامی برپا نمی‌کند؟

مریوان نقشبندی در ادامه می‌گوید: آنها به قول خودشان قصد برپایی خلافت اسلامی در عراق و شام را دارند اما آنچه جای سوال دارد این است کهچرا تنها در عراق و سوریه قصد برپایی حکومت خلافترا دارند و در حجاز و جده نمی‌خواهند این کار را انجام دهند؟مگر نه اینکه اسلام از مکه و مدینه ظهور کرده است .

به گفته نقشبندی، گروه تروریستی داعش دست پرورده برخی از کشورهای منطقه و مجری سیاست‌های آنها در عراق و سوریه است.

به گفته سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی حکومتکردستان عراق گروه تروریستی داعش و حامیان منطقه‌ای آنها از ساختار شکننده سیاسی کشورها استفاده کرده و با به تصویر کشیدن اعمال وحشیانه و خشونت‌آمیزاز جمله سربریدن، اعدام‌های دسته جمعی و جنایات مختلف در تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در نزد افکار عمومی و در نهایت از هم گسستن پروسه سیاسی کشور هستند.

تحریکات داعش به نفع هیچ گروهی اعم از کُرد، سنی، شیعه و ترک نیست

وی همچنین گفت: هر چند برخی از کشورهای منطقه از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند اما واقعیت این است که تفکرات و تحرکات داعش در راستای احقاق حقوق هیچ گروهی اعم از عرب، کُرد، ترک و فارس و یا سنی مذهبی‌ها نیست، البته این واقعیت بر هیچ عالم دینی و شارعی حتی در میان خود سنی ها پوشیده نیست.

هیچ گروه عراقی نبایدبا گروه تروریستی داعش به اهدافش برسد

مریوان نقشبندی در ادامه می‌افزاید:اگر برخی از سنی‌های تندرو و ناراضی از دولت بغداد تفکرشان این باشد که با شریک شدن در جنایات داعش پیروز میدان می شوند سخت در اشتباه هستند، هیچ یک از گروه‌های عراقی نباید به دنبال دوستی و همراهی با گروه تروریستی داعش باشند حتی نباید آنها را در همسایگی خود قبول کنند.

احزاب اسلامی در مقابل تروریست‌های داعش سکوت را بشکنند

سخنگوی وزارت اوقافو امور دینی کردستان عراق ضمن تقدیر از مواضع و روشنگری‌های علمای اهل سنت و خطیب‌های نماز جمعه اهل سنت کردستان در شناخت واقع بینانه مردم از ماهیت تروریستی این گروه و ضدیت اعمال آنها با شریعت اسلام با استناد به احکام فقهی اهل سنت تاکید کرد احزاب اسلامی کردستان عراق که در پروسه سیاسی کردستان و عراق نیز مشارکت دارند، باید به وظیفه دینی خود عمل کرده و در مقابل جنایات این گروه تروریستی سکوت نکنند.

وی افزود:اگر احزاب اسلامی و اهل سنت کُرد در مقابل این گروه که شیعیان را رافضی، مسیحیان را کافر و هر تفکری جز خود را مرتد می‌دانند، سکوت کنند، این شائبه برای مردم بوجود می‌آید که تفکر تروریستی داعش با احزاب اسلامی همسو است و این امر باعث می‌شود احزاب اسلامی جایگاه مردمی خود را از دست داده و مردم دیگر به آنان اعتماد نکنند.

با ظهور داعش مرزهای اسرائیل امن‌تر شده است

مریوان نقشبندیدر ادامه سخنانش تاکید کرد که بروز جنگ طایفه‌ای و مذهبی در عراق بیش از هر چیز منافع اسرائیل و آمریکا را تامین می‌کند، چرا که از زمان ظهور گروه تروریستی داعش تاکنون مرزهای اسرائیل بیش از گذشته و از همه مرزها امن و آرام‌تر بوده است،از سوی دیگر به بهانه جنگ و ناآرامی بار دیگر آمریکا فرصتی یافت که نیروهای خود را وارد عراق کند.

گروه‌های عراقی متحد شوند

سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینیکردستان عراق در پایان اتحاد گروه‌های مختلف عراقی و بازگشت به احکام و شریعت اسلام را تنها راه مقابله با تروریسم داعش و پایان دادن به جنایات آنها به نام دین اسلام بر شمرد.

منبع: فارس