۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

شکایت آکادمی از حراج مجسمه اسکار

آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا از یک شرکت، به دلیل حراج یکی از مجسمه های اسکار شکایت کرد.
کد خبر : ۱۸۵۸۷۰
صراط: آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا از یک شرکت، به دلیل حراج یکی از مجسمه های اسکار شکایت کرد. آکادمی روز پنجشنبه از شرکت خدمات حراجی بریاربروک در دادگاه عالی لس آنجلس شکایت کرد. این شرکت مجسمه اسکار متعلق به جوزف رایت، کارگردان هنری فیلم موزیکال My Gal Sal  مربوط به سال 1942 را در روز 24 ژوئن 2014 با مبلغ 79200 دلار به فروش رسانده است. فیلم مذکور با بازی ریتا هیوورث ساخته شده بود و اسکار رایت تنها اسکاری بود که به فیلم تعلق گرفت.

سال 1950 آکادمی قانونی طراحی کرد که از خرید و فروش مجسمه اسکار توسط صاحبان یا دارندگان این مجسمه طلایی جلوگیری می کند. طبق این قانون هر مجسمه اسکار بیش از 1 دلار قیمت ندارد!

اگر شکایت آکادمی نتیجه بخش شود، شرکت بریاربروک مجبور است تا اسکار فروخته شده را با قیمتی نزدیک به 80000 دلار بازخرید کند و با قیمت حداکثر 10 دلار به آکادمی بفروشد! نکته جالب توجه این که از سال 1950 تاکنون برآورد می شود که 75 مجسمه فروخته شده باشند که البته بیش از 1 دلار قیمت داشته اند. ادعا می شود که هیچ کدام از این مجسمه ها کمتر از 60000 دلار به فروش نرسیده اند و بالاترین قیمت یک جایزه اسکار که به تا کنون بر آورد شده است 1.5 میلیون دلار بوده است.

نانسی تامپسون رئیس کمپانی بریاربروک در مورد این اتفاق گفت که هنوز دادخواست آکادمی را ندیده است. او هم چنین مدعی شد که قبل از ارائه مجسمه اسکار برای حراج تمامی جوانب را سنجیده بودند تا مشکلاتی از این دست به وجود نیاید و آنها آماده دفاع از خودشانند.
گفتنی است هویت خریدار مجسمه در دادخواست مشخص نشده است.
منبع: تسنیم