۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

مجازات روزه‌خواری در ملأ عام چیست؟

دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره مجازات روزه‌خواران در ملا عام گفت: این افراد اگر مجرم شناخته شوند طبق قانون به حبس یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند.
کد خبر : ۱۸۶۵۸۵
صراط: ابوالفضل ابوترابی با اشاره به مجازات کسانی که در انظار عمومی روزه‌خواری می‌کنند، گفت: در ماده 638 قانون مجازات اسلامی برای ارتکاب فعل حرام در اماکن عمومی علاوه بر کیفر عمل، حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده اما اگر نفس آن عمل دارای کیفر نباشد ولی عفت عمومی را جریحه دار کند تنها 10 روز تا 2 ماه حبس یا 74 ضربه شلاق خواهد داشت.

وی با اشاره به برخورد پلیس با این جرم اظهار داشت: جرم روزه خواری جزو جرائم مشهود است. بنابر این نیروی انتظامی به طور مستقیم می‌تواند با این مقوله برخورد کند.

ابوترابی تصریح کرد: جرم مشهود جرمی است که در منظر پلیس یا مردم واقع شود یا به‌منزله آن باشد. بنابراین جرم مشهود، جرمی است که مرتکب آن حین ارتکاب یا بلافاصله پس‌از ارتکاب، دستگیر شود به‌طوری که دلایل ارتکاب از طرف دستگیر‌کننده قابل جمع‌آوری باشد.

دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره نحوه برخورد نیروی انتظامی با افراد روزه‌خوار افزود: اگر فرد مجرم با پلیس همکاری نکرد حتی با زور هم می‌توان آن را به کلانتری آورد و بعد از آن مراحل قانونی از قبیل تشکیل پرونده و ارجاع به دادسرا باید طی ‌شود.

منبع: فارس