۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

پزشکان راضی شدند

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران از تایید و رضایت در رشد تعرفه‌ها در بخش ویزیت، خبر داد و گفت: هر چند ویزیت در حوزه جراحی چندان نقش تعیین کننده‌ای ندارد، اما این تعرفه‌ها مورد تایید ماست ولی نرخ جراحی برای سال جاری هنوز اعلام نشده است.
کد خبر : ۱۸۷۰۰۹
صراط: غلامعلی عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به طرح اخیر دولت مبنی بر ضرورت تامین وسایل و تجهیزات در داخل بیمارستان‌ها اظهار داشت: این برنامه در حال حاضر نهادینه شده است و طرح مترقیانه‌ای در جهت خدمت به بیمار به حساب می‌آید و تجهیزات موجود در بیمارستان‌ها نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

عکاشه با اشاره به اعلام نرخ تعرفه‌ها و ویزیت پزشکان گفت: هر چند ویزیت در حوزه جراحی چندان نقش تعیین کننده‌ای ندارد، اما این تعرفه‌ها مورد تایید ماست و به میزان مناسبی رشد یافته است. اما نرخ جراحی برای سال جاری هنوز اعلام نشده است تا مشخص شود با توجه به تورم اقتصادی چندین سال اخیر وضعیت چگونه خواهد بود.

رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران درباره سهم مردم از هزینه‌های درمان و تناسب رشد تعرفه‌ها با توان مالی بیماران اظهار کرد: بیماران سه دسته هستند. گروه اول از توانمندی مالی لازم برخوردار نیستند و جزو اقشار محروم جامعه محسوب می‌شوند که دولت، بیمارستانها را موظف کرده است تا 90 درصد هزینه‌های درمانی آن را تقبل کند.

عکاشه افزود: گروه دوم، تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار دارند و از حمایت سازمان‌های بیمه گر بهره مند می‌شوند. گروه سوم بیماران آزاد و خصوصی هستند که به پزشکان با نرخ خاص مراجعه می‌کنند. بنابراین رشد تعرفه‌ها برای این افراد  سنگین و یا تاثیرگذار نخواهد بود.

به گزارش انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران، وی درباره طرح اخیر دولت مبنی بر ضرورت تامین وسایل و تجهیزات در داخل بیمارستان‌ها و عدم نیاز به مراجعه بیمار و همراهانش به بیرون بیمارستان برای تهیه تجهیزات عنوان کرد: این برنامه در حال حاضر نهادینه شده است و طرح مترقیانه‌ای در جهت خدمت به بیمار است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره کیفیت این تجهیزات نیز خاطرنشان کرد: اکنون تجهیزات موجود در بیمارستان‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند و بهترین شرکت‌ها را موظف کرده اند که وسایل را در اختیار مرکز بگذارند.
منبع: تسنیم